علت سرماخوردگی در تابستان چیست و چگونه آنرا درمان کنیم؟

۰
علت سرماخوردگی در تابستان چیست و چگونه آنرا درمان کنیم؟
نمره 3.8 از 6 رای

سرماخوردگی فقط مختص به فصل سرد زمستان نیست. شما ممکن است حتی در تابستان هم دچار این بیماری شوید و اتفاقا سرماخوردگی در این فصل می تواند مدت بیشتری به طول انجامیده و حتی دارای علائم شدیدتر و دردناک تری هم باشد. در این مطلب آی آر میکس به مرور نکاتی جهت اجتناب از سرماخوردگی در تابستان می پردازیم.

بهترین درمان برای پیشگیری سرماخوردگی در تابستان چیست؟

How to Avoid a Summer Cold

سرماخوردگی تابستانی می تواند از اواسط خردادماه تا ابتدای مهرماه رخ دهد. این بیماری بیش از آنچه که فکر می کنید معمول و شایع است. گرچه سرماخوردگی زمستانی به دلیل قرار گرفتن افراد در فضاهای بسته راحت تر شیوع پیدا می کند و به همین دلیل متداول تر است. با این حال سرماخوردگی کودک در تابستان می تواند حتی خطرناک تر هم باشد. البته این مساله فقط مختص به کودکان نیست. از این رو در این مطلب آی آر میکس ضمن بررسی دلیل سرماخوردگی در تابستان به مرور راه های درمان آن نیز می پردازیم.

علل سرماخوردگی در تابستان

معمولا سرماخوردگی در فصل تابستان دارای علائم شدیدتر و تاثیر بیشتر روی حواس چندگانه فرد مبتلا است. این نوع سرماخوردگی می تواند تا دو هفته نیز به طول بینجامد. زیرا ویروس های آن به نسبت مقاوم ترند و در هوای گرم و مرطوب نیز به راحتی شیوع پیدا می کنند. بیش از ۲۰۰ نوع ویروس وجود دارد که می توانند موجب سرماخوردگی در طول سال شوند. ویروس های فعال در هر فصل با فصول دیگر متفاوت هستند.

درمان سرماخوردگی در تابستان

برای مثال ویروس های فعال در فصل تابستان علاوه بر تاثیر منفی بر علائم تنفسی مانند عطسه، گرفتگی بینی و نیز تب می توانند باعث درد شکمی نیز شوند. این نوع از ویروس ها علاوه بر ترشحات تنفسی از طریق مدفوع نیز انتشار می یابند. بنابراین حتما پس از استفاده از سرویس بهداشتی ، دست خود را بشویید. تمیز نگه داشتن دستان یکی از ۵۰ راه توصیه شده جهت اجتناب از سرماخوردگی در هر فصلی از سال است.

جابجایی مداوم بین هوای گرم بیرون و هوای خنک داخل خانه یا محل کار می تواند شما را در برابر انواع بیماری ها آسیب پذیر کند. زیرا قرار گرفتن در چنین شرایطی باعث مسدود شدن رگ های خونی و در ادامه کاهش قدرت دفاعی بدن در نواحی گلو و بینی می شود. بنابراین اگر یک ویروس از قبل در بدن شما کمین کرده باشد حالا به راحتی می تواند خود را بروز دهد. بنابراین استفاده از خنک کننده های هوا نیز می تواند علت سرماخوردگی در تابستان باشد.

بهترین درمان برای پیشگیری سرماخوردگی در تابستان چیست؟

معمولا محققان می گویند که ورزش کردن حین داشتن سرماخوردگی خفیف ایرادی ندارد. اما در برخی موارد این کار می تواند موجب تشدید بیماری شما شود. مخصوصا اگر با سرماخوردگی تابستانی دست و پنجه نرم می کنید که این موضوع این عامل را به یکی از مهمترین علل سرماخوردگی در تابستان تبدیل میکند. این نکته به خصوص در چند روز ابتدایی ابتلا به این بیماری باید بیشتر از همیشه مورد توجه قرار گیرد. البته کم تحرکی بیش از حد هم می تواند موجب تشدید عفونت های حاصل از بیماری شود. منتهی این قضیه بیشتر برای افرادی صدق می کند که در فصل زمستان دچار سرماخوردگی شده اند.

در این میان نوع بیماری هم می تواند اثرگذار باشد. مثلا اگر علائم بیماری بیش از همه در ناحیه گلو باشد (سوزش گلو، آبریزش بینی، عفونت) اشکالی ندارد که اندکی فعالیت بدنی داشته باشید. اما در صورتی که این علائم مربوط به نواحی زیر گلو باشد (کوتاهی تنفس، درد عضلانی، خس خس داشتن هنگام تنفس)، بهتر است به بدن خود استراحت دهید تا به خوبی خود را بازیابی کند.

علائم سرماخوردگی در تابستان

از آنجا که دوره این بیماری بین یک هفته تا ۱۰ روز است برخی از مردم فکر می کنند که دلیل سرماخوردگی در تابستان حساسیت های فصلی است. بیماری های آلرژیک می تواتند تا روزها، هفته ها و حتی ماه ها شما را با خود درگیر کنند. معم.لا ابتلا به این حساسیت ها بستگی فراوانی به محیطی که در آن قرار داشته اید دارد. با این حال، سرماخوردگی دارای طول دوره یکتا دو هفته ای است. شاید هر دوی آن ها دارای علائم کم و بیش یکسانی باشند یا این حال بیماری های آلرژیک موجب تب یا دردهای عضلانی نمی شوند.

سرماخوردگی نوزاد در تابستان

همچنین یکی دیگر از تفاوت های این دو نوع بیماری در چشمانتان نهفته است. چشمان افرادی که دچار حساسیت های فصلی شده اند معمولا پف کرده و خونی است. بنابراین با توجه به این موارد می توانید متوجه شوید که آیا دچار یک بیماری ویروسی شده اید یا صرفا یک نوع حساسیت فصلی گریبان شما را گرفته است.

درمان خانگی سرماخوردگی در تابستان

مانند سرماخوردگی در فصل زمستان، در اینجا هم می توانید از برخی داروها برا کاهش علائم و شدت بیماری استفاده نمایید. ولی حقیقت این است که تا زمان تمام شدن دوره فعالیت ویروس، حال شما به صورت کامل بهبود پیدا نخواهد کرد. بنابراین روشی تحت عنوان بهترین درمان سرماخوردگی در تابستان وجود ندارد. ولی تا آن موقع به توصیه پزشکان می توانید از قرقره کردن ترکیب آب و نمک یا مایع صدعفونی کننده در گلوی خود جهت کاهش خلط گلو و همچنین از داروهای سرفه برای تسکین سرفه و نیز از داروهایی مثل استامینوفین جهت کاهش تب استفاده نمایید.

دلیل سرماخوردگی در تابستان

مهم تر از همه اینکه به مقدار کافی آب بنوشید. به هنگام ابتلا به سرماخوردگی در فصل تابستان از مصرف الکل، کافئین و دیگر نوشیدنی هایی که می توانند موجب کم آبی بدن شوند خودداری کنید. همچنین مصرف میوه برای سرماخوردگی در تابستان نیز بسیار توصیه شده است.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس درباره علت سرماخوردگی در تابستان صحبت کردیم. در ادمه روش هایی جهت درمان سرماخوردگی در تابستان را نیز به شما پیشنهاد دادیم.  اگر در این زمینه نظر یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی