آموزش نحوه اتو زدن پیراهن مردانه با اتو پرس در خانه

آموزش نحوه اتو زدن پیراهن مردانه با اتو پرس در خانه

۰
آموزش نحوه اتو زدن پیراهن مردانه با اتو پرس در خانه
نمره 4.3 از 3 رای

برای افرادی که به ظاهر خود اهمیت می دهند، اتو زدن لباس هایشان یکی از مهم ترین کارهایی است که هر چند وقت یک بار به سراغش می روند. اما باید توجه داشته باشید که صرفا اتو زدن لباس نمی تواند به زیبایی و طول عمر آن کمک کند بلکه باید این کار را به شکلی صحیح و اصولی انجام داد. در این مطلب آی آر میکس شما را با طرز اتو زدن پیراهن مردانه بیشتر آشنا خواهیم کرد.

چگونه پیراهن کت و شلوار را اتو بزنیم؟

Ultimate Shirt Ironing Guide

اگر اتو زدن لباس ها به شکلی اصولی انجام نشود می تواند کار بسیار مشکل و خسته کننده ای باشد. زیرا هرچقدر که تلاش کنید باز هم نمی توانیدان طور که باید، چروک های آن را از بین ببرید. در این پست آی آر میکس نحوه اتو زدن پیراهن مردانه به شکلی صحیح و گام به گام را با هم مرور خواهیم نمود.

مزایای اتو زدن پیراهن مردانه با اتو پرس

اگر به لباس پوشیدن اهمیت می دهید باید یاد بگیرید که چطور آنها را اتو کنید. اتو کشیدن پیراهن الیاف چروکیده در پارچه را هدف قرار داده و با شل کردن پیوندهای شیمیایی، آن ها را از پارچه خارج می کند. این فرایند هم به گرما و هم به وزن صفحه زیرین اتو احتیاج دارد. اگر چه بعضی می گویند این امر با بخار نیز حاصل می شود اما حقیقت این است که هیچ چیز مانند فشار دادن اتوی داغ روی پارچه سبب صاف شدن آن نمی شود.

مطمئنا اگر به جای دادن لباس تان به خشکشویی، خودتان دست به کار شوید با تمرکز بر مناطقی که بیشتر نیاز به تمیز کردن دارند (سر آستین و یقه) می توانید لباس تمیزتری داشته باشید. با این کار عمر لباس نیز بیشتر می شود. همچنین دگر هزینه ای بابت خشکشویی نمی پردازید. برای این کار به موارد زیر نیاز خواهید داشت:

  • یک اتوی تمیز: صفحه اتو باید عاری از رسوب و زنگ زدگی باشد. اگر در این باره مطمئن نیستید اتو را روی یک پارچه سفید قدیمی بکشید و ببینید لکی از آن برجای می ماند یا نه. اگر رسوب وجود داشت برای از بین بردن آن از محلول آب مقطر و ۵۰ درصد سرکه و همچنین بخار اتو استفاده کنید.
  • لباس تازه شسته شده: به نوع الیاف پیراهن تان هم توجه کنید. نوع الیاف معمولا روی برچسب لباس ذکر شده است. این برچسب باید دارای نماد اتو هم باشد که بیان می کند لباس تان قابل اتو کردن هست یا خیر. معمولا نوع الیاف با تعداد نقاط مشخص بیان می گردد. یک نقطه برای پیراهن های با الیاف مصنوعی است که درجه حرارت اتو در آن باید کم باشد (۱۷۵-۲۰۰ درجه). دو نقطه برای پیراهن های ابریشمی یا پشمی است که درجه گرمای اتو برای کار با آن ها باید متوسط باشد ( ۲۵۰- ۳۰۰ درجه). در نهایت سه نقطه که برای پیراهن های کتان یا پنبه ای است. این پیراهن ها به درجه حرارت ۳۲۰ تا ۴۰۰ نیاز دارند تا به فرم اولیه بازگردند. پیراهن های کتان یا پنبه ای همچنین تنها مواردی هستند که باید از بخار برای اتوی آن ها استفاده کرد. مگر اینکه علامت منع استفاده از بخار داشته باشند. برای بخار دادن بهتر است همواره از آب مقطر استفاده کنید.
  • میز اتو استاندارد و تمیز: داشتن میز اتو ( که روی آن با حوله پوشیده شده) اختیاری است اما داشتن آن کار اتو کشی را برای شما بسیار آسان تر می کند. شما به نوع خاصی از میز اتو نیاز ندارید. بلکه می توانید یک میز اتوی معمولی را هم از فروشگاه ها تهیه کنید .
  •  آب مقطر: از آب برای از بین بردن حالت چروک لباس استفاده می شود تا احتمال سوزاندن پارچه با اتوی داغ را کاهش دهد.

آموزش اتو زدن پیراهن مردانه

در ادامه روش صحیح اتو زدن پیراهن مردانه را در ۷ گام به شما آموزش می دهیم:

اتو زدن یقه پیراهن مردانه: از لبه های پشت یقه شروع کنید و تا وسط یقه پیش بروید. توجه کنید که مسیر حرکت اتو حتما باید از لبه ها به سمت وسط باشد در غیر این صورت ممکن است سبب چین خوردگی یقه شوید.

روش اتو زدن پیراهن مردانه

سر آستین ها: ابتدا اتو پرسی را در قسمت های داخلی سر آستین قرار داده تا چین و چروک های اصلی برداشته شود. حالا از لبه ها به سمت وسط سر آستین اتو کنید. قسمت بیرونی سرآستین را نیز به همین ترتیب اتو کنید. اتو را به آرامی اطراف دکمه ها بکشید تا از آسیب دیدگی آن ها جلوگیری کنید.

نحوه اتو زدن پیراهن مردانه

آستین ها: قبل از قرار دادن اتو بر روی آستین ها، آن ها را با دست خود صاف کنید. این کار سبب می شود که آستین دچار چروک نشود. نوک اتو را در قسمت سر آستین گذاشته و شروع به اتو کشیدن کنید و به سمت شانه ها بروید.

آموزش اتو زدن پیراهن مردانه

پشت لباس: هنگام اتو زدن پشت پیراهن مردانه باید دقت بیشتری به خرج دهید، بنابراین ابتدا قسمت های چروکیده را اتو کنید. برای اینکه تمام قسمت ها و لبه لباس اتو شود باید پیراهن را چندین بار روی سطح صاف و در جهات مختلف بکشید تا اتو کشی به طور کامل انجام شود.

اتو زدن یقه پیراهن مردانه

شانه ها: برای اتو کردن سرشانه ها باید پیراهن را طوری روی میز اتو قرار دهید که انتهای باریک میز درون آستین قرار بگیرد. حال اتو را از سمت لبه ها به سمت وسط سرشانه حرکت دهید. برای سرشانه دیگر هم همین مراحل را تکرار کنید.

روش صحیح اتو زدن پیراهن مردانه

جلو و جا دکمه: مرحله بعدی، اتو کشی جلوی پیراهن است. برای این کار، اتو را به آرامی تکان دهید تا دکمه ها آسیب ندیده یا شل نشوند. محل قرار گیری دکمه ها یکی از قسمت های اساسی لباس است، پس اتو کشی آن نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای اتو کردن جیب پیراهن، اتو را از قسمت خارجی به حرکت درآورده تا چروک اضافی ایجاد نشود.

طرز اتو زدن پیراهن مردانه

جلوی یقه: آخرین مرحله، اتو زدن یقه پیراهن مردانه است. همان روشی که در گام اول به کار بردید را استفاده کرده و از لبه ها به سمت وسط یقه اتو بزنید.

آموزش نحوه اتو زدن پیراهن مردانه با اتو پرس در خانه

نکاتی درباره روش روش صحیح اتو زدن پیراهن مردانه

  • یکی از نکات روش صحیح اتو زدن پیراهن این است که خشک کن را فراموش کنید. بهتر است زمانی که هنوز لباس تان کمی رطوبت دارد آن را اتو کنید. پس بلافاصله بعد از شستشو آن را از ماشین لباسشویی خارج کنید. این کار سبب می شود پیراهن تان بهتر اتو شود. ضمن اینکه از پارگی و خرابی لباس در خشک کن جلوگیری می شود.
  • پیراهن ها را به صورت دسته ای اتو کنید. به جای اینکه هر روز یکی از پیراهن های خود را اتو کنید آنها را به طور همزمان اتو نمایید تا در وقت خود صرفه جویی کرده باشید.
  • قبل از اتو زدن، لکه ها را بررسی کنید. اتو کردن یک لباس کثیف موجب می شود که لکه ها یا تغییر رنگ ها روی لباس ثبت شوند و از بین نروند. حتی هنگام استفاده از اتوی داغ نباید یک لکه یا حلقه قهوه ای اطراف یقه قرار داشته باشد.
  • در مورد چین و چروک های سرسخت، آب را به ناحیه مورد نظر اسپری کرده و آن قسمت را اتو کنید.
  • قرار دادن فویل آلومینیوم زیر پوشش میز اتو سبب سریع تر شدن اتو کشی می شود.
  • برای اتو کردن لباس هایی با رنگ تیره همیشه اتو را در قسمت داخلی لباس قرار دهید. این کار از برق افتادن روی لباس جلوگیری می کند.
  • گاهی می توانید به جای اتو از بخار آب استفاده کنید. بخار آسیب کمتری به لباس می زند. همچنین می توانید از یک پارچه نازک پنبه ای بین اتو و لباس استفاده کنید تا از تماس مستقیم اتو با لباس جلوگیری شود.
  • آهار به میزان خیلی کم می تواند استفاده شود. آهار سبب می شود که پیراهن تان به مدت کوتاهی شق و رق بماند. اما از طرفی باعث تجزیه الیاف پنبه ای هم می شود که این می تواند به مرور زمان به اتوی شما آسیب برساند. بنابراین تنها از مقدار کمی از آن بر روی یقه ها و سرآستین ها استفاده کنید.
  • مراقبت از اتوی تان را یاد بگیرید. برای مراقبت از اتو باید هر چند وقت یک بار آن را تمیز کنید. می توانید از کیت های مخصوص تمیز کننده که در قروشگاه ها موجود است استفاده کنید یا یک پارچه نمناک برای کشیدن روی سطح اتو بکار گیرید تا پسماندهای سطح اتو را از بین ببرید (البته در صورتی که اتو به تازگی مورد استفاده قرار نگرفته باشد). سپس مقداری از موم عسل را روی صفحه اتو بکشید و در نهایت آن را با یک دستمال پاک کنید.

آموزش ویدویی نحوه اتو زدن پیراهن مردانه

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس در مورد نحوه اتو زدن پیراهن مردانه صحبت کردیم. در صورت داشتن نظر یا پیشنهادی از جانب شما در این خصوص، خوشحال می شویم که آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی