آموزش تصویری تعمیر پنچری و والف توپ فوتبال در خانه

آموزش تصویری تعمیر پنچری و والف توپ فوتبال در خانه

۹
آموزش تصویری تعمیر پنچری و والف توپ فوتبال در خانه
نمره 4.1 از 64 رای

توپ ها شاید محبوب ترین ابزار بازی در میان خیل عظیمی از افراد باشند. گرجه همیشه احتمال پنچری یا خرابی آن ها وجود دارد. آیا می خواهید در صورت خراب شدن این توپ، آن را با دستان خودتان تعمیر کنید؟ در این مطلب آی آر میکس به شما تعمیر توپ فوتبال در خانه را آموزش خواهیم داد.

چگونه در خانه پنچری توپ فوتبال را رفع کنیم؟

How to Repair a Soccer Ball

در این مطلب آی آر میکس قصد داریم شما را با نحوه تعمیر یکی از سرگرم کننده ترین ابزارهای تفریحی یعنی انواع توپ های فوتبال، والیبال و … که مطمئنا طرفداران زیادی دارند، آشنا کنیم. متاسفانه قیمت برخی از مدل های این توپ ها به گونه ای است که نمی توان با هر بار خرابی آن ها به سمت خرید یک توپ جدید رفت. در این مطلب قصد داریم به شما یاد بدهیم که چگونه با ابزاری ساده در خانه بتوانید به رفع پنچری توپ فوتبال یا والیبال بپردازید.

آموزش تعمیر توپ فوتسال

۱- ابتدا موارد لازم برای تعمیر پنچری توپ فوتبال را تهیه کنید:

  • یک پیچ گوشتی مسطح کوچک
  • قیچی دور گرد
  • سوزن خمیده
  • نخ پلی استر (نوع گاترمن)
  • چسب روشن از نوع Bostik
  • تکه ها و بتونه مورد استفاده در تعمیر دوچرخه ( یا کیت تعمیر لوله)
  • نخ و سوزن

تعمیر توپ فوتبال در خانه

۲- ابتدا برای شروع رفع پنچری توپ فوتبال باید توپ را با در آوردن نخ درزهای آن و سپس باز کردن دریچه هوایش باز کنید. برای این کار می توانید از پیچ گوشتی کمک بگیرید. مواظب باشید که در این حین به دیگر نواحی توپ، آسیبی وارد نسازید.

تعمیر والف توپ والیبال

۳- فقط نخ توپ را در آورید و به دیگر نواحی آن آسیبی نزنید. در غیر این صورت ممکن است توپ را بلا استفاده کنید. پس مراقب باشید و با دقت کار خود را انجام دهید.

تعمیر توپ فوتبال منیریه

۴- باد تیوپ داخلی توپ را خالی کرده و آن را در آورید. معمولا این تیوپ با نخ پلی استری که به آن چسبانده شده است پوشانده می شود. برای تعمیر این تیوپ باید تا جای ممکن آن را بیرون بیاورید.

تعمیر پنچری توپ فوتبال

۵- همانطور که مشاهده می کنید این تیوپ از قسمت دریچه هوا به توپ چسبیده است. بنابراین با کمی فشار می توانید به راحتی آن را از جای خود درآورید.

تعمیر توپ فوتبال در خانه

۶- در این مرحاه از آموزش تعمیر توپ فوتسال باید تیوپ را مجددا باد کرده و در صورت لزوم آن را در یک ظرف آب فرو کنید تا سوراخ آن پیدا شود. حالا کاور بیرونی را دقیقا روی سوراخ قرار دهید.

آموزش تعمیر توپ فوتسال

۷- حالا نوبت به تعمیر این تیوپ می رسد. سطح تیوپ داخلی را با تیغه مخصوص خراش دهید. سپس بتونه کیت را روی بخش مورد نظر پخش کنید. پس از چند دقیقه، قطعه مورد نظر را به این بخش چسبانده و چند دقیقه ای به آرامی فشار دهید. در صورت امکان با استفاده از یک ابزار جانبی کاری کنید که اقلا به مدت نیم ساعت فشاری هر چند سطحی به این بخش وارد شود. پس از آن بهتر است تا ۱۲ ساعت صبر کنید. در نهایت پوشش بیرونی را دوباره در جای خود قرار دهید.

تعمیر والف توپ والیبال

۸- حالا همانگونه که تیوپ را در آوردید این بار آن را در جای خود قرار دهید. همانطور که گفته شد بهتر است قبل از انجام این کار تا ۱۲ ساعت صبر کنید. بدین ترتیب می توانید تنها با قرار دادن دریچه های هوا روی هم، تیوپ را به توپ وصل کنید. فعلا دیگر بخش های تیوپ را به توپ نچسبانید. زیرا ممکن است به آن ها نیاز داشته باشید.

تعمیر توپ فوتبال منیریه

۹- حالا تیوپ را به آرامی درون توپ قرار دهید. از جایگاه دریچه هوا به عنوان معیاری برای درست قرار گرفتن تیوپ درون توپ استفاده کنید.

رفع پنچری توپ فوتبال

۱۰- حالا باید نخ درزهای توپ را دوباره به آن وصل کنید. این مرحله را با دقت انجام دهید. زیرا سوزنی که استفاده می کنید می تواند مجددا تیوپ را خراب کند. اگر در مرحله قبلی به درستی تیوپ را در جای خود قرار داده باشید ریسک این کار کمتر خواهد شد.

تعمیر پنچری توپ فوتبال

۱۱- درپوش توپ را با استفاده از سوزن خمیده و نخ به خوبی بدوزید. از خط هایی که در شکل نشان داده شده است به عنوان مدل دوخت استفاده نمایید. قسمت قرمز رنگ با عنوان parte esterna به بیرون و قسمت آبی رنگ تحت عنوان parte interna به داخل توپ اشاره دارد.

پنچرگیری توپ فوتبال

۱۲- در نهایت نخ را به خوبی بکشید تا مطمئن شوید که دوخت توپ به خوبی انجام شده است. نباید هیچ سوراخ و منفذی در درزهای توپ مشاهده شود.

تعمیر توپ فوتبال در خانه

۱۳- در نهایت توپ را باد کرده و آن را تست کنید. امیدواریم از بازی با آن لذت ببرید.

تعمیر توپ فوتبال منیریه

آموزش ویدیویی تعمیر والف توپ والیبال

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس به آموزش پنچرگیری توپ فوتبال پرداختیم. . اگر شما هم در زمینه تعمیر توپ فوتبال منیریه نظر یا پیشنهادی دارید آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۹ دیدگاه

  1. ارغوان گفت:
    0

    توپ من سوراخه چکارکنم

  2. امیر گفت:
    5

    سلام توپ من از این عادی ها هست این توپ که شما میگید ۳۵۰ تومان و توپ پلاستیکی ۵۰ تومان هست اما اون توپ که من میگم همون هست که داخل کوچه زیاد استفاده میشه همون۸۰ تومانی هاست الان یک. خار رفته توش و درش آوردم اما هنوز داره کم باد میشه

  3. ناصر گفت:
    4

    با سلام و خدا قو’ت از بابت مطالب مفید و کاربردیتون…
    ببخشید جسارتا بنده یه ترکیب مواد با حالت خنثی در منزل تهیه کردم که به صورت مایع و سیال هست که برا پنچری انواع توپ ها و تیوپ ها حتی جهت استفاده در لاستیکهای تیوپلس و یا تیوپی از طریق والف و با سوزن مخصوصی که طراحی کردم که پس ازتزریق حدود ۵ سی سی به داخلشون هر تعداد پنچری داشته باشن در کمتر از سی ثانیه گرفته میشه و در صورتی که مجددا دچار پنچری جدید در حین استفاده شود به طور اتومات پنچری گرفته میشه…ــهمچنین عمر مفید تیوپ را چندبرابر بیشتر میکنه و فقط با پکیده شدن توپ یا لاستیک دیگه اونوقت عمرشون تموم میشه…ـاز نظر وزنی هم ۲ الی ۱۰ گرم میشه و در بالانس چرخ خودرو هم هیچ مشکلی ایجاد نمیکنه.برا توپ ها حداکثر ۵ گرم و مابقی ۱۰ گرم
    همچین چیزی هنوز ثبت اختراع نشده و قیمت تمام شده برا خودم برا هر توپ و تیوپ دوچرخه و موتور سکلت مبلغی کمتر از ۵ هزار تومن و برا هر لاستیک خودرو سواری ده هزارتومن و برا لاستیکهای ماشین های سنگین و باری حدود ۱۵ هزار تومن هزینه داره…تا الان هم به کسی پیشنهادی ندادم و فقط خودم استفاده کردم.
    اول تست کنید و اگه جواب داد بپذیرید…قطعا بهش اعتماد دارم…
    اگه صلاح دونستید و براتون میصرفه بنده میتونم هرگونه همکاری بکنم…چندتا توپ فوتبال تست کردم و لاستیکهای خودرو خودم و دوچرخه بچه هام که الان حدودا ۲ سال و اندی هست که هرکجا و هر مسیری که بخوام با خودرو میتونم برم و هنوز پنچری در هیچ کدوم موارد مذکور اتفاقی نیفتاده

  4. . گفت:
    0

    من ی توپ دارم که برای دوران کودکیم هست و صورتیه
    خودم پارش کردم که پستانکشو بردارم چون وقتی تکون میدادی صدا درمیومد از توش ک متاسفانه هیچی توش نبود
    پارش کردم چیکارش کنم

تبلیغات متنی