Treating Arthritis Headaches

علت درد پشت سر در سمت راست و سمت چپ چیست؟

۰
علت درد پشت سر در سمت راست و سمت چپ چیست؟
نمره 5 از 2 رای

سردرد می تواند علائم بسیار زیادی داشته باشد. این علائم گاهی با داروهایی نظیر استامینوفن (تیلنول) کاهش می یابند. ولی برای سردردهای شدیدتر شاید نتوان چنین تجویز ساده ای را پیشنهاد کرد. در این مطلب آی آر میکس ضمن بررسی علت درد پشت سر به برخی از راه های درمان و تسکین آن پرداخته شده است.

چگونه درد پشت سر را درمان کنیم؟

Treating Arthritis Headaches

قبلا در آی آر میکس به بررسی علت درد پاشنه پا و در مان آن پرداخته شده است. ابن بار قصد داریم شما را با علت درد پشت سر و چشم ها آشنا کرده و حتی الامکان راه هایی را برای تسکین آن پیشنهاد کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

درمان سریع درد پشت سر

برای کاهش التهاب ناشی از اینگونه سردردها و درمان سریع درد پشت سر بهترین راه استفاده از گرما و مصرف داروهای ضد التهاب مانند مسکن ها است.

درمان سردردهای ناشی از وضعیت بد بدن

این سردردها خیلی سریع با استامینوفن درمان می شوند. در دراز مدت با بهبود وضعیت بدنی تان می توانید این سردردها را درمان کرده یا از دچار شدن به آن جلوگیری کنید. برای محل کارتان یک صندلی کار ارگونومیک که پشتی مناسبی دارد تهیه کرده و روی آن بنشینید. به طوری که دو پای تان روی زمین قرار بگیرد.

فتق دیسک علت درد پشت سر در صبح

این نوع سردردها نیاز به درمان های ریشه ای دارند. برای درمان فتق دیسک از فیزیوتراپی، کشش ملایم بدن، ماساژهای حرفه ای، تزریق اپیدورال برای التهاب و در صورت لزوم جراحی استفاده می شود. در کنار همه این ها، ورزش هم می تواند مفید باشد.

علت درد پشت سر سمت راست

عصب های اکسیپتیال علت درد پشت سر سمت چپ

سردرد ناشی از عصب های اکسیپتیال از طریق ترکیبی از گرما درمانی، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs)، فیزیوتراپی، ماساژ، تجویزهای عضلانی و نیز روش های درمان گیاهی درد پشت سر مورد معالجه قرار می گیرد. در شرایط حاد ممکن است پزشک تان از تزریق موضعی در ناحیه اعصاب اکسیپتیال برای تسکین فوری درد استفاده کند. این شیوه درمانی را می توان تا ۱۲ هفته ادامه داد.

درمان سردردهای ناشی از فشار و تنش

درد سمت چپ سر پشت گوش ناشی از تنش و فشار عصبی معمولا با داروهای ضد درد بدون نسخه نیز درمان می شوند. پزشک برای سردردهای شدید و مزمن دارو تجویز می کند. همچنین ممکن است پزشک تان برای جلوگیری از بروز این نوع سردردها در آینده داروهایی نظیر ضد افسردگی و شل کننده عضلانی نیز تجویز کند.

میگرن علت درد پشت سر در صبح!

در مورد میگرن ممکن است هم به داروهای پیشگیری کننده مانند بتا-بلاکر و هم داروهای تسکین فوری درد نیاز باشد. بعضی از داروهای بدون نسخه مانند اکسیدرن منحصرا برای بیماری میگرن طراحی شده اند. البته این داروها ممکن است برای میگرن های خفیف مؤثر باشند ولی برای نوع شدید آن چندان اثرگذار نیستند. با مشاوره از پزشک تان مواردی را که در ایجاد میگرن تأثیرگذارند پیدا کرده و از آن ها دوری کنید.

درد سمت چپ سر پشت گوش

درمان سریع درد پشت سر

درمان سردردهای خوشه ای بر روی کاهش دوره سردرد، کم کردن شدت حملات و جلوگیری از بروز چنین دردهایی در آینده تمرکز دارد. این درمان شامل موارد زیر است:

  • تریپتان که علاوه بر درمان میگرن در دراز مدت برای تسکین سریع آن نیز قابل استفاده است.
  • اکتروئید که یک نوع تزریق مصنوعی هورمون سوماتوستاتین است.
  • بی حسی موضعی.

روش های پیشگیری از درد پشت سر نیز شامل موارد زیر می شود:

  • کورتیکواستروئیدها
  • مسدود کننده های کلسیم
  • ملاتونین
  • مسدود کننده های عصبی

در موارد بسیار شدید نیز می توان از عمل جراحی کمک گرفت.

آیا درد پشت سر خطرناک است؟

در صورتی که موارد زیر را در هنگام بروز سردرد تجربه کردید بهتر است حتما به پزشک مراجعه کنید:

  • تجربه سردردهایی که تا چند روز ادامه دارند.
  • سردرد هایی که در فعالیت های روزمره تان تداخل ایجاد می کنند.
  • درد با حساسیت در نزدیکی گیجگاه.
  • تغییرات در الگوی بروز سردرد.

اگر سردرد های شدید که از گذشته بدتر است را تجربه می کنید یا سردردتان به تدریج بدتر می شود باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. اگر شدت دردتان غیر قابل تحمل شده است به اورژانس مراجعه کنید. وجود برخی علائم نشان از موارد اضطراری است. اگر سر درد را با این علائم تجربه می کنید حتما پیگیری کنید:

  • تغییرات ناگهانی در شخصیت شما، از جمله نوسانات خلقی یا آشفتگی.
  • تب، خشک شدن گردن، سردرگمی و کاهش هوشیاری در زمانی که در تلاش برای تمرکز روی مکالمه هستید.
  • اختلالات بینایی، اختلال در حرف زدن، ضعف (از جمله ضعف در یک طرف صورت) و بی حسی در هر جای بدن.
  • سردردهای شدید به دنبال ضربه خوردن به سر.
  • سردردهایی که به طور ناگهانی اتفاق می افتند و می توانند شما را از خواب بیدار کنند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب نگاهی به علل و درمان درد پشت سر آن انداختیم. اگر شما هم سابقه مواجهه با این عارضه را داشته اید، آن را برای ما و کاربران آی آر میکس، از بخش دیدگاه ها به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی