چگونه جای سوختگی سیگار روی مبل را در مدت زمان کم از بین ببریم؟

چگونه جای سوختگی سیگار روی مبل را در مدت زمان کم از بین ببریم؟

۲
چگونه جای سوختگی سیگار روی مبل را در مدت زمان کم از بین ببریم؟
نمره 3.5 از 6 رای

اگر انتهای داغ سیگار با پارچه مبل یا تخت تماس داشته باشد به راحتی می تواند آن را بسوزاند. بیشتر مواقع پارچه آتش نخواهد گرفت چون طبق قوانین مربوط به لوازم داخلی منزل، پارچه مبل باید در برابر سوختگی مقاوم باشد. اما به اندازه نوک سیگاری که روی آن افتاده، ذوب شده یا آسیب می بیند. در این مطلب آی آر میکس به آموزش از بین بردن لکه سوختگی روی مبل خواهیم پرداخت.

آموزش روشی جدید برای ترمیم سوختگی سیگار روی مبل

How to Fix Burn Holes in Couches

پیش از این در آی آر میکس به  آموزش تصویری رفع سوختگی فرش پرداخته بودیم. در همین راستا این بار قصد داریم شما را با شیوه های از بین بردن جای سیگار روی مبل آشنا سازیم. ترمیم این نوع از آسیب دیدگی به جنس پارچه و اینکه آیا می توانید پارچه ای دیگر را جایگزین آن کنید یا خیر بستگی خواهد داشت. در ادامه با ما همراه باشید.

گام اول ترمیم سوختگی مبل با سیگار

با جارو برقی و شامپو تا جایی که امکان دارد خاک و لکه را از بین ببرید. برای رفع سوختگی مبل با سیگار باید تا جایی که ممکن است محل لکه، تمیز شده و نزدیک به رنگ واقعی باشد تا رنگ نخ و پارچه ای که برای تعمیر آن استفاده می کنید آسان تر با مبلمان تطبیق پیدا کند.

جای سوختگی سیگار روی مبل

گام دوم رفع سوختگی مبل با سیگار

محل آسیب دیده را بررسی کنید. اگر لبه های آن تغییر رنگ داده، با نوک یک قیچی تیز این قسمت ها را ببرید. اگر اندازه آن از یک سکه بزرگتر است، به دنبال پارچه اضافی در قسمت های داخلی مبل یا پشت و بالای آن باشید. سعی کنید پارچه ای را پیدا کنید که در شرایط عادی به هیچ وجه دیده نمی شود. به مقدار لازم از این قسمت، پارچه مورد نیازتان را ببرید.

گام سوم رفو مبل سوخته

در این مرحله ترمیم سوختگی مبل با سیگار باید جهت طرح بافت پارچه را با قسمت آسیب دیده منطبق کنید. بسیاری از پارچه ها مانند میکرو فیبرها جهت بافت مشخصی دارند. زمانی که انگشت تان را روی آنها می کشید بر اساس جهتی که لمس کرده اید ممکن است رنگ آن ها کمی تغییر کند.

جای سوختگی سیگار روی مبل

گام چهارم از بین بردن لکه سوختگی روی مبل

با استفاده از اسپری No-fray لبه های سوختگی بریده شده را رنگ کنید. No-fray از ساییده شدن لبه های پارچه جلوگیری می کند. ۳۰ دقیقه صبر کنید تا خشک شود. تکه ای از پارچه را به دو قسمت تا کرده و داخل سوراخ بکشید. برای باز کردن این تکه دولا و قرار دادن آن در جهت پرز مبل، از موچین استفاده کنید تا بطور مساوی در محل سوراخ قرار بگیرد.

گام پنجم رفع جای سوختگی سیگار روی مبل

حالا نوبت ترمیم پارگی مبل می رسد. سوزن خمیده مخصوص لوازم داخلی منزل را با نخی که رنگ آن با پارچه مبل تطابق دارد، نخ کنید. دو انتهای نخ را به هم گره بزنید. نخ اضافه را از گره جدا کنید. سوزن را به اندازه ۱٫۸ اینچ از میان سوراخ و پارچه در لبه ها رد کنید. سپس آن را بالا آورده و نخ آن را بکشید.

جای سوختگی سیگار روی مبل

گام ششم از بین بردن اثر سوختگی روی مبل

برای از بین بردن لکه سوختگی روی مبل باید لبه ها را با بخیه متقاطع بدوزید. سوزن را به داخل تکه پارچه و زیر آن بکشید. سپس آن را بالا آورده تا در کنار نخ اول قرار بگیرد. تا جای ممکن بخیه های ریز بزنید و سعی کنید تکه را با پارچه مبل یکی کنید. در پایان، انتهای نخ را در زیر پارچه پنهان کنید تا به خوبی پارچه جدید را به محل مورد نظر دوخته باشید.

آموزش ویدیویی از بین بردن جای سیگار روی مبل

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب آی ار میکس نگاهی به روش های ترمیم سوختگی مبل با سیگار انداختیم. اگر در این خصوص تجربه یا پیشنهادی دارید، آن را برای ما و دیگر کاربران از بخش دیدگاه ها به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۲ دیدگاه

  1. شهروز گفت:
    0

    سلام .دستتون درد نکنه آموزشای خوبی هستن فقط این صدای نفس کشیدنات اساسی میره رو مخ آدم….

  2. ببتا گفت:
    0

    عالی مرسی

تبلیغات متنی