آموزش تصویری ساخت پابند نخی با مهره و مروارید در خانه

آموزش تصویری ساخت پابند نخی با صدف در خانه

۱
آموزش تصویری ساخت پابند نخی با صدف در خانه
نمره 2.7 از 3 رای

با استفاده از وسایلی ساده می توان انواع دستبندها و پابندهای زیبا و ماندگار را ساخت. برای این کار فقط نیاز به اندکی صبر و حوصله و البته دقت در کنار آموزش صحیح خواهید داشت. در این مطلب آی آر میکس به آموزش ساخت پابند با صدف خواهیم پرداخت.

چگونه با وسایل ساده برای خود پا بند زیبا بسازیم؟

قبلا در آی آر میکس با شیوه ساخت دستبند مهره ای آشنا شدیم. در همین راستا این بارمی خواهیم شما را با آموزش ساخت پابند با صدف همراه کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید تا بتوانید نحوه ساخت یک پابند زیبا را فرا بگیرید.

آموزش ساخت پابند نخی

شما می توانید با استفاده از وسایلی که در تعطیلات پیدا کرده اید یک پابند زیبا برای خود بسازید. پابندی که در این مطلب به آموزش آن پرداخته ایم برای تابستان یا هر زمیانی که در کنار ساحل هستید عالی است. در این پابند از یک نخ رنگی که از جنس نایلون است نیز استفاده شده است.

آموزش ساخت پابند

برای آموزش ساخت پابند با نخ از یک نخ نایلونی C-Lon به قطر ۵ میلی متر استفاده کنید. این نخ در سایزها و رنگ های مختلف موحود است و برای انواع کاردستی هایی که از مهره و نخ استفاتده می کنند بسیار مناسب می باشد. انواع متفاوتی از این نخ ها تحت عنوان S-Lon، کونسو، مستکس یا نخ تاف وجود دارد.

صدف هایی که در این کاردستی استفاده می کنیم از نوع سپیدمهره هستند. این نوع از صدف ها را ب سادگی می توان در فروشگاه ها یا سایت های آنلاین پیدا کرد. خاصیت این صدف ها در این است که از هر دو طرف جذاب و جالب هستند.

آموزش ساخت پابند با مهره

نخی که در تصویر بالا استفاده شده است از رنگ های بژ، سیاه و خاکستری می باشد. از هر نخ، ۲ تکه را به اندازه ۱۴ اینچ برش دهید. به طوری که در نهایت ۶ تکه نخ در اختیار داشته باشید. دو گروه از این نخ ها را درست کنید. به گونه ای که در هر گروه، ۳ نخ وجود داشته باشد.

چیزی که می تواند کار شما را سخت کند، مقداری حلقه شدن نخ در هنگام خارج شدن از قرقره است. بدین ترتیب احتمال پیچ خوردگی آن ها خیلی زیاد می شود. دو راه حل برای این کار وجود دارد. یکی اینکه نخ را به آرامی با رویه ای آهنی بپوشانید. راه دیگر هم این است که از یک صاف کننده مو (هنگامی که تازه شروع به گرم شدن کرده است) برای صاف کردن نخ بهره ببرید. قرار دادن نخ هاتحت یک دمای پایین می تواند موجب صاف شدن آن ها گردد.

نخ ها را از وسط تا کرده و در میان سپید صدف ها قرار دهید. معمولا یک طرف صدف بازتر از طرف دیگر آن است. بهتر است نخ را در این قسمت قرار داده و آن را به آرامی به طرف دیگر صدف هدایت نمایید.

آموزش ساخت پابند نخی

یک راه آسان برای محکم کردن نخ ها، استفاده از گره lark’s head است. بخش تا خورده نخ را تا حد امکان از درون صدف بکشید تا بتوانید انتهای آن را حلقه بزنید. بار دیگر نخ را از درون حلقه رد کرده و با فشاری مناسب، آن را محکم کنید.

در آموزش ساخت پابند نخی برای اینکه گره را زیباتر و مرتب کنید، حتماً بعد از اینکه آن را محکم کردید، دوباره به آرامی بکشید. بدین ترتیب می توانید از محکم بودن گره اطمینان حاصل کرده و اندازه آن را هم تنظیم کنید.

آموزش ساخت پابند با نخ

گروه دوم از نخ ها را نیز به همین ترتیب درون سپیدمهره قرار دهید. جهت وارد شدن نخ ها به درون سپیدمهره باید مثل قبلی باشد. در مرحله قبلی، نخ ها را از بالای سپیدمهره وارد آن کردیم، گرچه شما می توانید تصمیم بگیرید که کدام راه مناسب تر است.

آموزش ساخت پابند مرواریدی

این معمول است که بخشی از نخ را که از آن استفاده ای نمی شود درون یک گیره قوی قرار داد. در این مرحله از آموزش ساخت پابند با صدف می توانید از گیره کتاب یا تخته رسم نیز استفاده کنید. نخ ها را بر حسب رنگشان به سه گروه که در هر کدام دو نخ وجود دارد، تقسیم کنید. در اینجا می توانید هر نوار ایجاد شده را درست مثل بافتن مو، ببافید. نخ سمت راست را روی نخ میانی قرار دهید. سپس آن را تا میانه ببرید.

حالا نخ سمت چپ را روی نخ وسطی آورده تا یک نخ میانی جدید درست شود. این بار، نخ سمت راست را روی نخ سمت چپ قرار دهید. این کار را باید تا جایی ادامه دهید که نخی به ضخامت ۳ تا ۳٫۵ اینچ به دست آید. پس از تمام شدن کار، یک گره از نوع overhand بزنید.

آموزش ساخت پابند با زنجیر

در ادامه آموزش ساخت پابند با گوش ماهی، گیره نخ را از آن جدا کرده و بر گردانید تا بتوانید طرف دیگر را هم ببافید. دقیقا مرحله قبل را در اینجا هم تکرار کنید. حواستان باشد که طول دو نخ به دست آمده باید یکی باشد. گره زدن را هم برای محکم کردن نخ ، فراموش نکنید.

آموزش ساخت پابند با صدف

چیزی که می تواند سخت باشد، زدن یک گره overhand به شکل برابر در هنگام کار با نخ ها است. برای راحت تر شدن کار می توانید نخ ها را به هم چسبانده تا بتوانید به سادگی از آن ها استفاده کنید. در این حالت انگار در حال استفاده از نخ واحد هستید.

دقت کنید که نیاز به این نیست که از نوار چسب زیادی استفاده کنید، زیرا مقدار کمی از آن هم می تواند به شما در نگه داشتن نخ ها کمک کند. ضمن اینکه باعث چسبناک شدن آن ها هم نخواهد شد.

آموزش ساخت پابند نوزاد

پس از گره زدن نخ ها، حالا می توانید از پابند زیبایی که ساخته اید استفاده کنید. اگر ترجیح می دهید که به جای گره زدن نخ، از یک گیره استفاده کنید می توانید از گیره مورد نظر خود در انتهای نخ استفاده کنید. در این مواقع می توانید از یک آویز مهره هم استفاده کنید تا با وزنی که به پابند وارد می کند، آن را در پایین مچ پایتان نگه دارد.

یک راه دیگر برای بستن پابند، استفاده از ابزاری تحت عنوان macrame است که می تواند به شما در نگه داشتن نخ های پابند و محکم نمودن آن کمک کند.

آموزش ساخت پابند ساده

ویدیوی آموزش آموزش ساخت پابند ساده

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس درباره آموزش ساخت پابند مرواریدی صحبت کردیم. چنانچه در زمینه آموزش ساخت پابند با مهره، تجربه، نظر یا پیشنهادی دارید می توانید از طریق بخش دیدگاه این پست آن را با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی