Ways to Remove Sun Tan Naturally

آموزش راه های طبیعی رفع تیرگی پوست ناشی از آفتاب گرفتن

۱
آموزش راه های طبیعی رفع تیرگی پوست ناشی از آفتاب گرفتن
نمره 5 از 1 رای

برای بسیاری از ما شروع فصل تابستان یک معضل است. تعریق پوست، بوی بد عرق، موهای چرب و آفتاب سوختگی. طیف گسترده ای از محصولات برای رفع این مشکلات در بازار موجود است. استفاده از کرم های ضد آفتاب با SPF قوی شاید باعث تسکین اثر آفتاب سوختگی می شود اما در دراز مدت می تواند اثرات مضری بر روی پوست داشته باشد. در این مطلب آی آر میکس روش های طبیعی رفع تیرگی پوست ناشی از آفتاب گرفتن را مرور خواهیم کرد.

در این مطلب میخوانید: پنهان
1 چگونه با روش طبیعی در یک هفته سفید شویم؟

چگونه با روش طبیعی در یک هفته سفید شویم؟

Ways to Remove Sun Tan Naturally

از بین بردن لکه های ناشی از آفتاب سوختگی گاهی اوقات بسیار سخت و حتی دردناک است. در این مطلب به شما راه هایی را نشان خواهیم داد که با کمک آن ها می توانید به سفید شدن پوست با روش های خانگی بپردازید.

آب لیمو و عسل برای رفع تیرگی پوست ناشی از آفتاب گرفتن

خاصیت سفید کنندگی آب لیمو به رفع تیرگی پوست کمک می کند و عسل پوست را صاف و نرم می کند. یک قاشق غذاخوری آب لیمو را برداشته و مقداری عسل به آن اضافه کنید. آن را روی پوست خود بمالید و نیم ساعت نگه داشته و سپس بشویید.

ماسک پودر بنگال و زردچوبه

اگر می خواهید سلول های مرده پوست را به آرامی از آن جدا کنید و تیرگی پوست ناشی از آفتاب گرفتن را از بین ببرید، از این ترکیب می توانید استفاده کنید. دو قاشق غذاخوری آرد بنگال و مقداری زردچوبه، مقداری شیر و یک قاشق غذاخوری گلاب را مخلوط کرده و ۲۰ دقیقه روی پوست گذاشته و سپس با آب سرد بشویید. با قرار دادن یک کیسه آب روی مخلوط مالیده شده به پوست، می توانید به آرامی آن را ماساژ دهید.

ماسک سفید کننده صورت فوری

ماسک خیار، گلاب و آب لیمو

آب لیمو برای رفع تیرگی پوست ناشی از آفتاب گرفتن مناسب است، اما نه برای همه. به همین دلیل توصیه می شود از ماسک های آب لیمو استفاده کنید. برای درست کردن این ماسک ها فقط کافی است یک قاشق غذاخوری از هر یک از مواد را با هم در یک کاسه مخلوط کنید. ماسک را روی پوست قرار داده، پس از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با آب خنک بشویید. آب لیمو باعث کاهش دباغی می شود، در حالی که گلاب و خیار باعث تسکین التهاب پوست می شوند.

درمان آفتاب سوختگی دریا با ماسک عسل و پاپایا

خواص شگفت انگیز لکه بری و سفید کنندگی  پوست پاپایا برای رفع قرمزی پوست گزینه مناسبی است. عسل موجود در این ماسک پوست را آرام و مرطوب می کند. برای تهیه ماسک یک دوم فنجان پاپایا را به همراه یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. بعد از اینکه نیم ساعت روی پوست ماند آن را با آب خنک بشویید.

داروی گیاهی برای روشن شدن پوست صورت

ماسک عدس، آب گوجه فرنگی و آلوئه ورا

ترکیب این سه ماده شگفت انگیز یک موهبت واقعی برای پوست تان و همچنین جزو یکی از درمان های برنزگی ناشی از آفتاب گرفتن است. عدس و گوجه فرنگی برای رفع تیرگی و آلوئه ورا برای آرامش و رطوبت پوست مناسب هستند. برای تهیه این ماسک، خمیری متشکل از یک فنجان عدس خیس خورده و ۲ قاشق غذاخوری از آب گوجه فرنگی و آلوئورا را ترکیب کنید. این خمیر را نیم ساعت روی پوست گذاشته و سپس بشویید.

آب گوجه فرنگی و ماست

اسید سیتریک موجود در آب گوجه فرنگی بطور طبیعی لکه های تیره و رنگدانه ها را از بین می برد و ماست پوست را مرطوب می کند. یک قاشق غذا خوری آب گوجه فرنگی را با همین میزان ماست مخلوط کرده و به مدت نیم ساعت روی پوست قرار داده و سپس با آب خنک بشویید.

ماسک جو دو سر و کره

این ماسک مزایایی عالی برای رفع آفتاب سوختگی پوست دارد. جو دو سر خاصیت لایه برداری و اسید لاکتیک موجود در کره هم باعث نرمی و تقویت پوست می شود. برای سفید شدن پوست صورت برنزه سه قاشق غذا خوری کره را با دو قاشق غذاخوری جو دوسر ترکیب کنید و روی پوست قرار داده، ماساژ دهید و با آب بشویید.

توت فرنگی و کرم شیر برای سفید کردن پوست آفتاب سوخته

توت فرنگی بطور طبیعی خاصیت روشن کنندگی پوست را دارد و کرم شیر هم به عنوان مرطوب کننده طبیعی پوست عمل می کند. ۵ توت فرنگی را در ۲ قاشق غذاخوری شیر خرد کرده و نیم ساعت روی پوست قرار داده، سپس بشویید.

آب پرتقال و ماست برای درمان آفتاب سوختگی قدیمی

سیتریک اسید موجود در آب پرتقال خاصیت سفید کنندگی پوست را دارد، در واقع ویتامین C با آزاد کردن رادیکال های آزاد به احیای پوست کمک می کند. ماست هم باعث نرمی و رطوبی پوست می شود. یک قاشق غذاخوری از هر کدام از آنها را بداشته، با هم ترکیب کنید و به مدت ۳۰ دقیقه روی پوست قرار داده و سپس بشویید.

سیب زمینی و آب لیمو

هر دوی اینها بطور طبیعی باعت از بین بردن آفتاب سوختگی می شود. برای استفاده یک قاشق غذاخوری از آب سیب زمینی و آب لیمو را مخلوط کرده ۳۰ دقیقه روی پوست گذاشته و سپس بشویید.

پماد بتامتازون برای آفتاب سوختگی

ماسک پودر چوب صندل و آب نارگیل

این دو خواص شگفت انگیزی برای از بین بردن آفتاب سوختگی دارند و سرشار از خواصی هستند که به شما در این کار کمک می کنند. یک قاشق غذاخوری از هر کدام را مخلوط کرده تا ترکیب خمیر مانندی بدست آید. آن را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید خشک شود. سپس پوست تان را با آب سرد بشویید. استفاده از این ماسک سفید کننده صورت فوری را هفته ای ۳ بار می توانید انجام دهید.

زردچوبه و شیر برای درمان آفتاب سوختگی دریا

خواص درمانی زردچوبه و لایه برداری شیر بهترین انتخاب برای از بین بردن لکه های ناشی از آفتاب سوختگی است. مقداری زردچوبه را با ۲ قاشق غذاخوری شیر مخلوط کنید و آن را روی پوست قرار داده تا خشک شود، سپس با آب معمولی بشویید. این کار را هر روز تکرار کنید.

خمیر عسل و آناناس

عسل و آناناس با کاهش التهاب و رادیکال های آزاد، اثرات آفتاب سوختگی روی پوست را می کاهد و یک داروی گیاهی برای روشن شدن پوست صورت است. مقداری آناناس را در آسیاب خرد کرده و ۲ قاشق غذاخوری از آب آن را با ۱ قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و روی پوست گذاشته و پس از ۱۵ دقیقه بشویید. این کار را هر دو روز تکرار کنید.

روغن زیتون برای آفتاب سوختگی

پودر چوب صندل و گلاب

هر دو ماده به کاهش اثرات آفتاب سوختگی روی پوست کمک می کنند. دو قاشق غذاخوری پودر چوب صندل و مقداری آب گلاب را مخلوط کنید تا خمیر یکدست بدست آید. آن را روی پوست قرار داده و اجازه دهید تا خشک شود. سپس با آب بشویید.

رفع تیرگی حاصل از آفتاب سوختگی با بخارات ویسک

بخارات ویسک درمانی عالی برای لکه های ناشی از آفتاب سوختگی است. این ترکیب پوست را مرطوب کرده و التهاب آن را کاهش می دهد. برای نتایج بهتر آن را چند ساعت بگذارید.  برای نتایج سریع می توانید هر شب آن را تکرار کنید.

برطرف کردن تیرگی پوست با کدو تلخ

شابد عجیب باشد اما باور کنید کدو تلخ یک داروی گیاهی برای روشن شدن پوست ناشی از آفتاب گرفتن است. فقط باید آب کدوی تلخ را گرفته و آن را به پوست تان بمالید. ۱۰ دقیقه صبر کنید تا خشک شود. بعد با آب سرد بشویید. کدو تلخ سرشار از آنتی اکسیدان است و به بهبود سوختگی کمک می کند.

ماست ساده و عسل

ماست ساده خاصیت ضد سوختگی و عسل خاصیت نرم کننده گی پوست را دارد. ۲ قاشق غذاخوری از هر کدام شان را با هم مخلوط کرده و ۲۰ دقیقه بر رویوست قرار دهید، سپس با آب سرد بشویید.

سفید کردن پوست آفتاب سوخته

استفاده از قطعات یخ برای تیرگی پوست ناشی از آفتاب گرفتن

قطعات یخ درد ناشی از آفتاب سوختگی را تسکین می دهد و باعث تحریک پوست می شود. برای دستیابی به نتیجه سریع تر قطعات یخ را روی پوست تان مالش دهید.

ماسک آلوئه ورا و مولتانی میتی

هر دوی اینها خاصیت ضد التهابی و تسکین دهندگی پوست را دارند. ۲ قاشق غذاخوری مولتانی میتی را با ۱ قاشق غذاخوری آلوئه ورا و مقداری گلاب مخلوط کرده و ۱۵ دقیقه روی پوست تان قرار دهید. سپس با آب سرد بشویید.

سفید شدن پوست با روش های خانگی

این یک روش درمان خانگی برای روشن کردن پوست تان است. ۲ قاشق غذاخوری آرد را با مقداری آب مخلوط کرده و خمیری درست کنید. ۱۵ دقیقه روی پوست گذاشته و سپس بشویید.

زعفران و کرم تازه برای رفع برنزگی پوست

زعفران یک دارو برای سفید شدن پوست بعد از آفتاب گرفتن. مخلوط کردن آن با کرم شیر در از بین بردن لکه های ناشی از آفتاب سوختگی مؤثر است. ۱ قاشق غذاخوری کرم شیر را با مقداری زعفران مخلوط کرده، ۱۵ دقیقه روی پوست تان قرار داده و سپس با آب معمولی بشویید

ماسک آب لیمو و آرد ذرت

آب لیمو و آرد ذرت قویترین ماسک روشن کننده پوست  بعد از آفتاب گرفتن هستند و در کنار هم قادرند پوست های کدر را سالم و درخشنده جلوه دهند. ۲ قاشق غذاخوری آرد ذرت را با ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو اضافه کرده و بگذارید ۲۰ دقیقه روی صورت تان بماند. سپس آن را با آب سرد بشویید.

بادام، گلاب و آب لیمو

بادام یک منبع شناخته شده از ویتامین E است که به معالجه آفتاب سوختگی کمک می کند. با ۴ با ۵ دانه بادام و مقداری آب لیمو و گلاب خمیری درست کرده و ۵ دقیقه روی پوست قرار دهید. سپس بشویید.

چای سبز جهت سفید شدن پوست صورت برنزه

چای سبز به دلیل داشتن آنتی اکسیدان بسیار پرطرفدار است که به کاهش لکه های پوست کمک می کند. کافی است یک کیسه چای سبز را درون یک فنجان آب داغ گذاشته و بگذارید خنک شود. با مقداری پنبه آن را روی پوست بمالید و پس از ۱۰ دقیقه بشویید.

چگونه با روش طبیعی در یک هفته سفید شویم؟

استفاده از آب لیمو و شکر

آب لیمو و شکر در کنار هم یک اسکراب عالی برای درمان تیرگی ناشی از آفتاب گرفتن است. آب لیمو باعث کاهش اثرات آفتاب سوختگی شده و شکر هم نقش لایه برداری را ایفا می کند. ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو را با ۱ قاشق غذاخوری شکر مخلوط کرده و ۲ تا ۳ دقیقه به آرامی روی پوست ماساژ داده و سپس با آب سرد بشویید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز آی آر میکس سعی کردیم روش های درمان آفتاب سوختگی قدیمی را با شما در میان بگذاریم. اگر در این زمینه تجربه یا سوالی دارید حتما آن را با ما در بخش نظرات و پیشنهادات در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

تبلیغات متنی