آموزش بهترین روش های شستن لباس عروس با دست و لباسشویی در خانه

۰
آموزش بهترین روش های شستن لباس عروس با دست و لباسشویی در خانه
نمره 5 از 1 رای

روز عروسی بزرگترین روز زندگی هر شخسی است و البته هر عروسی دوست دارد با یک لباس زیبا این احساس خاص را تجربه کند. در طی روز با اوج گرفتن هیجان و احساسات، ممکن است غذا یا نوشیدنی روی لباس عروس بریزد.یا شاید در هنگام مراسم، بیرون لبه های لباس گلی شود. در هر صورت اینکه بدانیم چطور لباس عروس را بشوییم مهم است. از این رو در این مطلب آی آر میکس به نحوه شستن لباس عروس با شامپو یا دیگر روش ها می پردازیم.

چگونه لباس عروس را بشوییم و خشک کنیم؟

?How To Clean a Wedding Dress

از آنجا که شستن لباس عروس در خانه دشوار بوده و به نوع پارچه و نحوه دوخت لباس بستگی دارد، معمولا در خشک شویی انجام می شود، گرچه در صورت نیاز می توان آن ها را در منزل شستشو داد. در این مطلب آی آر میکس به آموزش شستن لباس عروس با ماشین لباسشویی پرداخته ایم.

چگونه لباس عروس را بشوییم؟

اگر روی لباس عروس لکه یا علامتی دیدید با بعضی چیزها می توانید آن را از بین ببرید. به عنوان مثال برای از بین بردن لکه ناشی از غذا و نوشیدنی، می توان از پاک کننده های مؤثر به جای شستن لباس در ماشین لباسشویی استفاده کرد. همیشه ابتدا شیوه شستن لباس را روی قسمتی از آن که دید ندارد امتحان کنید. اگر این شیوه اثر بخش بود از آن برای قسمت های دیگر هم استفاده کنید.

چگونه لباس عروس را بشوییم و خشک کنیم؟

شستن لباس عروس در منزل به معنی استفاده از لکه برهای قوی است. لکه بر را به ناحیه آسیب دیده اضافه کرده و اگر لباس تان لایه های زیادی دارد، حتما اول آنها را جدا کنید تا هر چیزی که به یک لایه برای از بین بردن لکه می زنید به لایه دیگر نفوذ نکند. هرگز لکه بر را روی لباس نمالیده و جهت محافظت از پارچه لباس به آرامی و با ملایمت آن را روی لباس عروس بکشید. سراسر لباس را شسته و با اتو مو آن را خشک کنید. زیرا خشک شدن در هوای طبیعی باعث ایجاد لکه ناشی از آب می شود.

شستن لباس عروس با دست

  1. در شستن لباس عروس با دست اگر تمامش نیاز به شستن دارد، بهتر است کل آن را در حمام بشویید.
  2. ابتدا بهتر است با ضد عفونی کننده، کف یا وان حمام را بشویید تا از باقی ماندن هرگونه پسماند روی لباس ممانعت شود. پس از شستن وان حمام، آن را با آب خنک پر کنید.
  3. درون آن مقداری لکه بر و مایع شوینده ملایم مانند پرسیل Non-Bio بریزید.
  4. لباس تان را درون وان قرار داده تا خیس بخورد سپس آن را کاملا بشویید. طی این فرآیند از گرمای بیش از حد خودداری کنید تا به بافت پارچه آسیب نرسد و تزئینات آن مانند مهره و پولک ذوب نشود.
  5. اگر در بعضی از قسمت های لباس مشکل خاصی وجود داشت، با استفاده از یک مسواک قدیمی اقدام به از بین بردن آن کنید. بخاطر داشته باشید که لباس تان را خیلی تحت فشار شدید قرار ندهید زیرا ممکن است سوراخ شود.

شستن لباس عروس در ماشین لباسشویی

شستن بالاتنه لباس عروس

یکی دیگر از راه های مناسب شستن لباس عروس در خانه، مقابله با کثیفی و لکه روی بالاتنه لباس ها، به خصوص لکه های عرق که ممکن است در این منطقه ایجاد شود است، است. بنابراین باید به این نقاط توجه بیشتری شود. لباس را برعکس کرده و علائم آسیب دیدگی یا لکه را بررسی کنید. می توان از یک بطری اسپری استفاده کرده و لکه را با مخلوطی از پرسیل Non-Bio و آب روی آن اسپری کنید و سپس با یک برس نرم و البته با ملایمت، کثیفی ها را شستشو دهید.

شستن لباس عروس در ماشین لباسشویی

این کا را با لحاظ کردن دو شرط می توان انجام داد. الیاف لباس عروس مورد نظر مناسب شستشو در ماشین باشند (در بهترین حال پنبه یا پلی استر) و اینکه هیچ تزیینی روی لباس وجود نداشته باشد که در ماشین لباسشویی گیر کرده و سبب پارگی لباس شود. بنابراین برای مثال نباید برای شستن لباس عروس کتان از ماشین لباسشویی استفاده کنید. بعضی از زیورآلات، قابل جدا شدن هستند و به شما اجازه می دهند لباس را به راحتی بشویید. اگر قصد دارید لباس عروس را در ماشین لباسشویی بشویید بهتر است از کیسه های مخصوص شستشو در ماشین استفاده کنید تا مطمئن شوید لباس به جایی گیر نکرده و پاره نمی شود.

مرحله به مرحله فرآیند خشک شویی لباس عروس

  1. بعد از بررسی لباس لازم است ابتدا لکه ها را با اسپری پاک کننده لکه بر از بین ببرید، اما مراقب باشید که باعث تغییر رنگ لباس نشود. این پاک کننده های لکه بر همراه با کیت خشک شویی، ملافه و کیسه تمیز کن هستند.
  2. لباس را درون کیسه تمیز کن همرنگ آن قرار دهید.
  3. ملافه خشک کن را داخل کیسه قرار داده که حاوی کمی آب و عطر است. از عطر برای ایجاد بوی خوشایند و تازه به لباس و از آب برای بخار کردن آن که سبب مرتب شدن لباس مانند اتو کشی می شود استفاده کنید.
  4. کیسه خشک کن و محتویات آن را به مدت ۳۰ دقیقه داخل خشک کن قرار داده و بلافاصله تایمر را خاموش کنید تا از چروک شدن آن جلوگیری شود.
  5. لباس را از کیسه جدا کرده و آن را در چوب لباسی آویزان کنید.
  6. به جای اتو از بخار برای صاف کردن لباس استفاده کنید تا تزیینات آن ذوب نشود.
  7. لباس را در جای خشک، خنک و دور از خاک و رطوبت نگهداری کنید.

روش صحیح شستن لباس عروس

راز روش صحیح شستن لباس عروس این است که دستورالعمل های روی لیبل لباس را با دقت دنبال کنید یا اساسا این کار را بر عهده یک فرد حرفه اس بگذارید. تلاش برای انجام این کار در خانه ممکن است نتایج نامطلوبی را در بر داشته باشد، پس بسیار مراقب باشید.

آموزش ویدیویی چگونه لباس عروس را بشوییم

آموزش جلوگیری از آب رفتن لباس را نیز می توانید در آی آر میکس مطالعه نمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این بخش با آموزش شستن لباس مجلسی با لباسشویی در کنار شما بودیم. چنانچه شما هم در این مورد نظر یا پیشنهادی دارید آن را با ما در بخش دیدگاه این پست در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی