How to Clean a Copper Pan

آموزش روش های خانگی سفید کردن داخل ظروف مسی با لیمو ، سس قرمز و ..

۰
آموزش روش های خانگی سفید کردن داخل ظروف مسی با لیمو ، سس قرمز و ..
نمره 3 از 2 رای

آیا می خواهید کیفیت ظروف مسی خود را حفظ کنید؟ تمیز کردن قابلمه های مسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و افرادی که اهمیت تمیز کردن وسایل آشپزخانه مسی را می دانند می توانند از مزایای قابلمه های استثنایی مسی ، دیگ ها و سایر وسایل آشپزخانه مسی برای سالهای آینده خود بهره ببرند.

چگونه داخل قابلمه مسی را سفید کنیم؟

How to Clean a Copper Pan

باید به این نکته توجه کنید که اگر ظروف مسی شما تمیز نشوند میتوانند سلامتی شما را به خطر بیندازند، زیرا ظروف مسی شما دارای پوششی فلزی هستند که از تماس مواد غذایی با مس جلوگیری میکند. طی زمان این پوشش از بین میرود و اجاز میدهند که مس در مواد غذایی شما حل شود. به خصوص ظروف قدیمی مسی که دارای پوششی از جنس قلع و نیکل بودند. اما همیشه راهی برای جلوگیری از آسیب دیدن ظروف مسی شما وجود دارد. برای یادگیری نحوه تمیز کزدن داخل ظروف مسی با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

روش سفید کردن داخل ظروف مسی با نمک و سرکه

روش های زیادی برای تمیز کردن قابلمه و ظروف مسی وجود دارد، ما کاربردی ترین آنها که توسط کاربران فضای مجازی توصیه شده را معرفی میکنیم:

  1. چگونه داخل قابلمه مسی رو سفید کنیم؟ با نمک و سرکه! قرار دادن ظرف و قابلمه مسی در درون سینک و پوشاندن آن با نمک یک روشی کارامد و جدید میباشد که میتواند به راحتی ظروف تیره مسی شما را براق و تمیز کند. شما باید در اولین قرم ظروف خود را در درون سینک قرار دهید و آنرا با نمک بپوشانید.
  2.  سپس باید سرکه سیب را بر روی ظروف بریزید و نمک بیشتری را بر روی آنها بپاشید.
  3. سپس ۱۵ تا ۳۰ ثانیه صبر کنید و آنرا با آب بشویید زیرا این ترکیب بسیار قوی بوده و حتی میتواند سطح ظروف شما ار از بین ببرد.
  4. این مراحل اختیاری هستند و برای کسانی توصیه میشود که ظروف کثیف تری دارند، شما باید دوباره مقداری سرکه را بر روی سفنج ظرفشور بریزید و آنرا بر روی قابلمه و تابه خود بکشید.
  5. سپس دوباره مقداری نمک بر روی سطح ظروف اضافه کنید و سفنج خود را بر روی آنها بکشید.
  6. در مرحله آخر ظروف خود را با آب بشویید و خشک کنید.

روش های خانگی سفید کردن داخل ظروف مسی

براق کردن و از بین بردن سیاهی ظروف مسی با لیمو و نمک

لیمو و نمک ترکیبی برای از بین بردن سیاهی داخل ظرف مسی میباشد که به براق کردن آنها نیز کمک میکند. اگر میخواهید قابلمه و دیگ های مسی شما همانند قدیم براق و نو به نظر بیایند از این روش استفاده کنید:

  1. برای شروع لیمو را برش زده و نمک را بر روی آن اضافه کنید، سپس آنرا بر روی سطح ظروف مسی خود بمالید تا به خوبی به آن آغشته شود.
  2. اگر لکه های چربی و سوختگی بر روی تابه مسی شما وجود دارد نگران نباشید، زیرا میتوانید به راحتی میتوانید آنرا با این ترکیب از بین ببرید.
  3. پس از انجام کار ظروف خود را با آب گرم بشورید و آنرا خشک کنید.
  4. برای گرفتن نتیجه بهتر از برق انداختن ظروف مسی بهتر است برای خشک کردن تابه و قابلمه از لباس یا پارچه های ابریشمی استفاده کنید.

روش های خانگی سفید کردن داخل ظروف مسی

تمیز کردن ظروف مسی با روش های خانگی دیگر

اگر موارد بالا به شما کمک نکردن نگران نباشید زیرا روش های دیگری برای از بین بردن کثیفی ظرف های مسی شما وجود دارد. با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

  1. اگر تا فردا از مزایای جوش شیرین بگوییم کم گفته ایم! ترکیب جوش شیرین با آب لیمو بغیر از سفید کردن پوست شما میتواند ظروف مسی شما را نیز تمیز کند. برای سفید کردن قابلمه مسی با جوش شیرین مقداری از پودر جوش شیرین را با آب لیمو ترکیب کنید و آنرا بر روی سطح ظروف خود بمالید و بعد از چند دقیقه آنرا با آب شسته و خشک کنید.
  2. سس قرمز یا همان کچاپ هم گزینه دیگری است که در هر خانه ای پیدا میشود و در این مورد میتواند نتیجه مجعزه آسایی برای شما داشته باشد. برای براق کردن سموار مسی خود باید مقداری از سس قرمز را بر روی لباس بریزید و آنرا بر روی سطح مس بمالید. طولی نمیکشد که تغییرات حاصل را میتوانید مشاهده کنید.

روش های خانگی سفید کردن داخل ظروف مسی

آموزش ویدیوی نحوه تمیز کردن تابه و قابلمه مسی

نظرات و پیشنهادات شما؟

ما در این مطلب آموزش روش های خانگی سفید کردن داخل ظروف مسی با لیمو و نمک ، سس قرمز و .. را به صورت خلاصه توضیح دادیم، اگر در این مورد نظر یا پیشنهادی دارید آنرا با ما در بخش نظرات و پیشنهادات در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی