آموزش تصویری واکس زدن کفش چرم و انواع پوتین در خانه

آموزش تصویری واکس زدن کفش چرم و انواع پوتین در خانه

۰
آموزش تصویری واکس زدن کفش چرم و انواع پوتین در خانه
نمره 5 از 2 رای

موم واکس که به طور خلاصه واکس هم خوانده می شود یک محصول کلاسیک ساخته شده از مواد نفتی، چربی و موم طبیعی است که به طور سنتی برای نرم نگهداشتن و ضد آب بودن چرم به کار می رود. تا قبل از قرون وسطی، مردم برای بهتر به نظر آمدن چرم های فرسوده شان از واکس استفاده می کردند و عمر چرم های خود را بیشتر کرده و درخشش و قابلیت بیشتری به آن ها می بخشیدند. در این پست به معرفی آموزش تصویری واکس زدن کفش چرم و انواع پوتین در خانه می پردازیم.

روش صحیح واکس زدن کفش چرم

? How to Use Dubbin for Boots and Shoes

در این مطلب آی آر میکس به چند روش از بین بردن خط و چروک کفش چرمی پرداخته شد. در این مطلب قصد داریم روش صحیح واکس زدن کفش را آموزش دهیم. این موضوع، شاید در ظاهر ساده باشد ولی انجام صحیح این کار در افزایش طول عمر کفش و کتانی چرم بسیار موثر است. زیرا جدا از اینکه واکس ویژگی ضد آب بودن چکمه را تقویت می کند، از آن در برابر جمع شدن گرد و غبار و لکه محافظت کرده و باعث طراوت بخشیدن به ظاهر چرم می شود.

طریقه واکس زدن کفش

برای دستیابی به نتیجه بهتر از گام های ساده زیر برای آموزش واکس کفش استفاده کنید:

۱- چکمه های تان را تمیز کنید

قبل از اینکه شروع به کار کنید، چکمه ها و کفش های چرمی خود را کاملا تمیز کرده و از خشک بودنشان اطمینان حاصل کنید.

۲- واکس را گرم کنید

به واکس و چکمه های خود مقدار کمی گرما دهید تا کمی شل شده و واکس راحت تر به آن نفوذ کند. سشوار برای انجام این کار عالی است اما باید مواظب باشید. نباید گرمای مستقیم بیش از حد به سطح چرم وارد کنید.

۳- واکس را به کفش بمالید

با استفاده از یک پارچه مقداری واکس را بطور یکنواخت و به آرامی روی سطح چرم بمالید.

۴- به مقدار کمی از واکس استفاده کنید

واکس همیشه یک لایه روغنی روی سطح چرم باقی می گذارد، بنابراین بهتر است به مقدار کمی از آن استفاده شود. استفاده بیش از حد از واکس روی چرم ممکن است اثرات منفی بر جای بگذارد. بهتر است یک بار و یک لایه نازک روی کفش اضافه کنید تا بتوانید میزان واکس مورد نیاز روی کفش تان را کنترل کنید.

۵- این کار را تکرار کنید

روند واکس زدن را تا زمانی که لازم است تکرار کنید.

۶- صبر داشته باشید

۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت زمان داده تا واکس خشک شود.

۷- برق انداختن چکمه

بعد از اینکه مطمئن شدید واکس خشک شده با استفاده از یک پارچه جدید، کفش تان را برق بیندازید.

۸- در صورت تمایل پولیش کنید

اگر مایلید برای نگهداری و افزایش درخشش کفش های تان یک قذم بیشتر بردارید، برای پولیش چرم کفش از یک پولیش مناسب استفاده کنید.

۹- با کفش های براق خود بیرون بروید

حال که از بهترین واکس برای کفش چرم خود استفاده کردبد و کفش های تان نو شده و مانند روز اول تازه به نظر می رسند، زمان آن است که آنها را در بیرون از منزل پوشیده و از زیبایی و مزایای واکس بهره ببرید.

بهترین نوع واکس برای کفش چرم

از واکس برای چرم جیر یا نوبوک استفاده نکنید

واکس برای کفش های چرمی گزینه مناسبی است، اما برای کفش های جیر خیر. هرگز از واکس برای چرم جیر استفاده نکنید چون این نوع از چرم ها با مواد روغنی موجود در واکس آسیب می بینند که حتی ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به آن وارد شود. برای مراقبت از این نوع چرم ها محصولات مناسب دیگری وجود دارد که به راحتی می توانید از آنها استفاده کنید.

واکس خودتان را بسازید

شما می توانید با ترکیب موادی که در هر فروشگاهی پیدا می شود، بهترین واکس چرم را بسازید. با مخلوط کردن روغن ماهی، موم و چربی خوک یک ترکیب طبیعی که بسیار شبیه واکس استاندارد است، به دست می آورید. می توانید از این واکس برای نوسازی یک جفت کفش پیاده روی یا برق انداختن یک جفت کفشی که تازه خریده اید، استفاده کنید تا یک لایه اضافی جهت پیشگیری از گرد و خاک نیز به آن اضافه کند.

ویدیوی آموزش واکس زدن کفش چرم

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس نحوه واکس زدن پوتین سربازی را با شما در میان گذاشتیم. اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی