How to Make Your Own Rug

آموزش تصویری ۲ روش ساخت زیرپایی پارچه ای و چوبی با لوازم دور ریختنی

۰
آموزش تصویری ۲ روش ساخت زیرپایی پارچه ای و چوبی با لوازم دور ریختنی
نمره 5 از 1 رای

در این مطلب قصد داریم به آموزش ساخت زیرپایی با لوازم دور ریختنی بپردازیم. این زیرپایی ها علاوه بر مزایایی که برای سلامت پای شما می توانند داشته باشند موجب زیبایی آشپزخانه یا حمام خانه شما خواهند شد. در این آموزش به صورت کاملا تصویری به شما در امر ساخت این زیرپایی ها کمک می کنیم.

چگونه برای حمام و آشپزخانه زیرپایی بسازیم؟

?How to Make Your Own Rug

پیش از این در آی آر مکس به آموزش تصویری ساخت زیر پایی چوبی برای محل کار پرداخته بودیم. اما این بار قصد داریم این آموش را با تمرکز بر کارایی این زیر پایی ها در حمام و آشپزخانه، خدمت شما ارائه کنیم.

برای خودتان زیر پایی بافتنی بسازید

ابتدا به آموزش بافت زیر پایی خواهیم پرداخت. اگر در اطراف خود چند ملحفه قدیمی دارید، با استفاده از آنها می توانید این زیر پایی را آماده کنید. وسایل مورد نیاز برای این کار شامل موارد زیر می شود:

  • ملحفه پنبه ای
  • یک قطعه مقوای ۲۳ در ۴۳ اینچ
  • قیچی پارچه
  • نوار چسب
  • ماژیک
  • خط کش

چگونه برای حمام و آشپزخانه زیر پایی بسازیم؟

گام اول: در این قسمت ساخت زیرپایی با پارچه با استفاده از خط کش و ماژیک، ملحفه را از طول با فاصله های ۲ اینچی علامت بزنید. بعد با قیچی، پارچه راذ طبق این علامت ها ببرید.

آموزش ساخت زیرپایی با لوازم دور ریختنی

گام دوم: در هر برش، پارچه را با دست از هم جدا کنید. سعی کنید همه تکه ها با هم مساوی باشند. این کار را تا جایی تکرار کنید که نوارهای یکدستی بدست آید. این نوارها را با توجه به رنگ و الگویشان از هم جدا کنید.

چگونه برای حمام و آشپزخانه زیر پایی بسازیم؟

آموزش ساخت کاردستی

گام سوم: در این مرحله آموزش ساخت زیرپایی با لوازم دور ریختنی باید عرض های مقوا را در نظر گرفته و با فاصله ۲ اینچ از ابتدای آن با ماژیک خطوطی به طول ۲ اینچ و با فاصله ۰٫۵ اینچی از یکدیگر علامت بزنید. این کار را تا انتهای هر دو عرض مقوا و با حفظ فاصله ۲ اینچی ازلبه های مقوا ادامه دهید. سپس با قیچی، قسمت های علامت زده شده را ببرید.

آموزش بافت زیر پایی

گام چهارم: سه نوار پارچه ای در رنگ های مختلف را که قبلا بریده اید در یک دسته جمع کرده و به صورت طولی تا بزنید. یک طرف هر پارچه را در شکاف قرار دهید(باید چند اینچ از لبه آویزان شود).  انتهای دیگر را در نقطه مربوطه در طرف مقابل قرار دهید. اگر رشته های زیادی از نوارهای پارچه ای در طرفین کار باقی مانده است، آن ها را قبل از قرار دادن در شکاف های مقوا کمی بکشید. این کار را برای هر نوار در سراسر مقوا تکرار کنید. بعد از اینکه چند رشته از نوارها داخل شکاف های مقوا قرار گرفت ممکن است ظاهر آن خیلی شلوغ شود ولی باید تا انتها این کار را ادامه دهید.

ساخت زیر پایی چوبی

گام پنجم: یک رنگ را برای بافت نوار تعیین کرده و با استفاده از چسب، آن را به انتهای یک طرف مقوا بچسبانید تا کار بافت، راحت تر انجام شود. از انتهای شکاف مقوا ۲ اینچ فاصله گرفته و شروع به بافتن کنید. برای بافت، نوار را از زیر و روی هر دسته عبور داده تا به طرف دیگر کار برسید. دقت کنید که در قسمت شروع بافت ۶ اینچ را هم به صورت دنباله باقی بگذارید (در انتها این قسمت کشیده می شود). از آنجا که مقوا خیلی پر شده است، بافتن ردیف های اول کمی سخت خواهد بود. سعی کنید این کار را به بهترین نحو انجام دهید. البته اگر چند نوار را به اشتباه وارد کنید، تاثیر چندانی در نتیجه پایانی کار نخواهد داشت.

ساخت زیر پایی با لباس کهنه

وقتی یک ردیف را تا آخر بافتید، برای بافت ردیف بعد همان نوار را این بار بصورت برعکس از رو و زیر دسته ها عبور دهید و این مسیر را تا طرف دیگر ببافید (بافت این مسیر از ردیف اول آسان تر خواهد بود). وقتی بافت هر ردیف کامل شد، نوار ها را با انگشتان خود صاف و مرتب کرده و تا جایی که می توانید آنها را بکشید. کار بافت را ادامه دهید تا به فاصله ۲ اینچ از شکاف های مقوا در انتهای دیگر زیرپایی برسید. به عرض کار هم تا جایی که می توانید توجه کنید. با این نوع بافت شما روی عرض زیرپایی تان کنترل خواهید داشت چون بسته به میل تان می توانید نوارها را در انتهای هر ردیف شل یا سفت کنید.

آموزش ساخت زیرپایی با لوازم دور ریختنی

وقتی نوارتان رو به اتمام است و می خواهید نوار جدیدی به کار اضافه کنید، در انتهای نوار خود یک سوراخ با قیچی ایجاد کنید و همین کار را برای ابتدای نوار جدید هم انجام دهید. نوار جدید را ۱ یا ۲ اینچ از لای شکاف نوار قبلی بکشید. انتهای نوار جدید را هم از سوراخ ابتدایی همان نوار عبور داده و کاملا بکشید و سفت کنید. حالا طول نوارتان بیشتر شده است. می توانید این کار را هر بار که نوارتان تمام شد انجام دهید.

گام ششم: برای اتمام ساخت زیر پایی با لباس کهنه، نوار را به دور دسته آخر چرخانده و آن را از قسمت بافته شده در آخرین ردیف (مطابق شکل) عبور دهید. نوار را محکم بکشید. مجددا نوار را از قسمت های بافته شده عبور داده و از این بخش به پایین بکشید و محکم کنید. این کار را تا رسیدن به انتهای بافت تکرار کنید و نوار بافت تان را در دسته آخر روی یکی از رشته ها گره بزنید. این کار را در طرف مقابل هم انجام دهید (برای انجام این کار در طرف مقابل باید به دنباله ای که از قبل گذاشته ایم نیز نوار جدیدی اضافه کنیم).

ساخت زیرپایی با پارچه

گام هفتم: زیر پایی تقریبا آماده شده. فقط برای تمیز کاری انتهای کار از یک خط کش یا تکه ای مقوا استفاده کنید و با قیچی اضافه پارچه را ببرید. بعد از برش می توانید لایه مقوایی زیر کار را هم بردارید.

هنرهای دستی با چوب

زیرپایی بافتنی شما آماده است.

آموزش ساخت کاردستی

ساخت زیرپایی چوبی برای حمام

برای ساخت زیر پایی چوبی فقط به سه چیز احتیاج دارید: آستر قفسه، چسب حرارتی و ۱۷۵ درب چوب پنبه. این پادری سازگار با محیط زیست، زیبا و مقرون به صرفه است. لمس چوب پنبه با پاهای برهنه حس بسیار وبی دارد. به علاوه با رنگ طبیعی حمام هم همخوانی خواهد داشت. برای ساخت این پادری، اول از همه وسایل زیر را تهیه نمایید:

  • ۱۷۵ درب چوب پنبه ( و چند درب اضافی برای استفاده در صورت نیاز )
  • چسب چوب حرارتی
  • آستر قفسه بدون چسب ( من از برند Duck که نرم و ساده و به رنگ خاکستری مایل به قهوه ایست استفاده کردم )
  • چاقوی جیبی ( تیز )
  • تخته برش
  • کاتر چرخشی و حصیر ( قیچی )
  • خط کش بلند
  • چسب حرارتی تفنگی
  • کاغذ سنباده درشت

ساخت زیر پایی با لباس کهنه

گام اول: هر درب چوب پنبه ای را با چاقوی جیبی تیز از طول به دو قسمت تقسیم کنید. صبور باشید و مواظب باشید انگشت تان را نبرید. بهتر است از چوب پنبه هایی استفاده کنید که طول و عرض یکسانی دارند. اگر سطح بریدگی ناهموار شد آن را سنباده بزنید.

ساخت زیر پایی با لباس کهنه

گام دوم: چوب پنبه ها را بصورت مستطیل مرتب کنید. سطح صاف به طرف پایین باشد. از یک خط کش یا وسیله ای استفاده کنید که مطمئن شوید چوب پنبه ها در مسیر مستقیم و به شکل مستطیلی قرار می گیرند. حصیری که در شکل می بینید به ابعاد ۵/۱۸ در ۳۰ اینچ است که کمی کوچکتر از اندازه استاندارد حصیر حمام است.

آموزش ساخت زیرپایی با لوازم دور ریختنی

گام سوم: با استفاده از کاتر و خط کش و تخته برش آستر قفسه را به این اندازه برش بزنید.

آموزش ساخت کاردستی

گام چهارم: سطرها و ستونهای بیرونی چوب را به آستر قفسه منتقل کنید و آنها را به قسمت بالای آستر چسب بزنید. یک خط چسب مستطیل شکل را به قسمت مسطح هر چوب پنبه اضافه کنید که حدود ۸/۱ اینچ از لبه باشد، چوب پنبه را با لبه حصیر مرتب کرده و فشار دهید. خرده های چسب را قبل از خشک شدن پاک کنید.

ساخت زیرپایی با پارچه

گام پنجم: هنگامی که قاب شما در محل قرار گرفت، بقیه چوب پنبه ها را به موقعیت مربوطه روی حصیر منتقل کنید. احتمالا مجبورید آنها را در جای خود مرتب کنید. سپس یک چوب پنبه را برداشته و آن را چسب بزنید تا زیر پایی چوبی شما آماده شده باشد.

آموزش ساخت زیرپایی با لوازم دور ریختنی

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از آی آر میکس، نگاهی به ساخت زیرپایی با پارچه و چوب انداختیم و سعی کردیم آن را به صورت ساده و تصویری به شما نشان دهیم. اگر در این زمینه تجربه یا پیشنهادی دارید، خوشحال می شویم که آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی