آموزش تصویری رنگ کردن شیشه پنجره با رنگ ویترای

آموزش تصویری رنگ کردن شیشه پنجره با رنگ ویترای

۰
آموزش تصویری رنگ کردن شیشه پنجره با رنگ ویترای
امتیاز دهی به نوشته

شیشه های رنگی تنها برای پنجره های اماکن مذهبی یا کافه ها نیستند. ما نیز می توانیم از آنها برای پنجره خانه های معمولی مانند خانه های خودمان هم استفاده کنیم. در بسیاری از شهر ها مکان هایی جهت آموزش ساخت شیشه های رنگی وجود دارد، اما می توان با استفاده از رنگ های مخصوص شیشه و نوارهای فلزی چیزی مشابه آنها را در منزل ساخت. در این مطلب آی آر میکس به آموزش رنگ کردن شیشه با رنگ اکرولیک پرداخته ایم.

آموزش ساخت شیشه رنگی در خانه

?How To Make Faux Stained Glass

قبلا در آی آر میکس به آموزش مات کردن شیشه پنجره پرداخته شده بود. این بار قصد داریم آموزش رنگ کردن شیشه پنجره را با شما در یمان بگذاریم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

وسایل مورد نیاز برای رنگ کردن شیشه پنجره

  • پنل شیشه ای (اگر می خواهید این پنل اندازه پنجره تان باشد می توانید از فروشگاه های شیشه، پنلی مطابق با اندازه دلخواه تهیه کنید، در غیر اینصورت می توانید از شیشه یک قاب عکس که استفاده نمی کنید هم بهره ببرید)
  • نوارهای سربی چسبنده
  • رنگ شیشه (در اینجا از یک رنگ با ثبات استفاده کردیم)
  • کاغذ دیواری
  • ماژیک
  • قیچی یا تیغه تیز (ترجیحا قیچی)
  • خط کش ساده یا خط کش تی

رنگ کردن شیشه پنجره

طریقه رنگ کردن شیشه

گام اول:قدم اول در رنگ کردن کاغذ دیواری با رنگ ویترای این است که باید  کاغذ دیواری تان را پهن کرده و خطوطی را که می خواهید روی پنل شیشه ای داشته باشید رسم کنید. اگر از خط کش تی استفاده می کنید، قبل از ترسیم مطمئن شوید که پنل شیشه ای با میز مربع هستند. حال با استفاده از ماژیک، خطوط الگوی مورد نظر را طراحی کنید.

رنگ کردن شیشه

گام دوم: پنل شیشه ای را روی خوطوطی که ترسیم کردید، بخوابانید. خطوط را با چسب سربی برش داده شده توسط قیچی بپوشانید. قطعات را کمی بلندتر از آن چیزی که نیاز دارید ببرید، ذره های کوچک را در انتها ببرید تا کاملا اندازه شود. برای فشار دادن نوارهای فلزی به جای خود از قلم استفاده کنید.

گام سوم: در این قسمت از نحوه رنگ کردن شیشه باید بخش داخلی هر بخش از طرح را با رنگ شیشه، ترسیم کنید. مراقب باشید که خطوط، صاف مانده و تمام قسمت لبه های نوار سربی را رنگ کنید.

طریقه رنگ کردن شیشه

گام چهارم: قسمت های داخلی نواحی مشخص شده را با لایه ای ضخیم از رنگ پر کنید. از نوک ظرف رنگ خود برای پخش کردن آن در اطراف استفاده کنید. برای جلوگیری از ایجاد حباب و اینکه رنگ بصورت صاف و یکدست پخش شود، می توان بجای استفاده از نوک ظرف رنگ از قلمو نقاشی استفاده کرد. اگر حباب در رنگ ایجاد شد با خلال دندان یا سوزن آن را از بین ببرید. ضمنا رنگ کردن شیشه با گواش را نیز می توانید امتحان کنید.

گام پنجم: تمام بخش های طراحی شده را با رنگ پر کنید و این کار را از جهتی شروع کنید که بازو یا دست تان تصادفی به قسمت های رنگی داخل نشود. ممکن است دوست داشته باشید که بخشی را بطور تصادفی انتخاب کرده و رنگ کنید و منتظر بمانید تا رنگ آن خشک شود، سپس سراغ بخش بعدی بروید. البته این کار زمان زیادی خواهد برد.

نحوه رنگ کردن شیشه

توصیه هایی برای رنگ کردن شیشه با ویترای

از بهترین رنگ شیشه همانند رنگ ویترای استفاده کنید. همواره مطمئن شوید که رنگ پر مایع را انتخاب می کنید نه رنگ براق یا یخ زده. از روکش رنگی ضخیم استفاده کنید. برای رنگ کردن بخش های طراحی شده از رنگ کم نگذارید. زیرا هر چقدر رنگ بیشتری استفاده کنید کار زیباتری خواهید داشت. همچنین اتصالات نوارهای فلزی را به خوبی برقرار کنید. با این کار، شکاف های موجود در نوارهای سربی که کمی کوتاه تر بوده اند پر می شود. شاید این یک هزینه اضافی باشد اما در نهایت به کارتان صحت و اعتبار می بخشد.

آموزش رنگ کردن شیشه

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس آموزش رنگ کردن شیشه را با شما در میان گذاشتیم. اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید و باقی کاربران را از نظرات خود مطلع کنید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی