How to Make Turkish Coffee

آموزش تصویری طرز تهیه قهوه ترک روی گاز با قهوه جوش در خانه

۱
آموزش تصویری طرز تهیه قهوه ترک روی گاز با قهوه جوش در خانه
امتیاز دهی به نوشته

قهوه ترک نوشیدنی ای محبوب در  ترکیه محسوب می شود .این روزها علاقمندان زیادی را از سر تا سر جهان به خود جذب نموده است. جالب است بدانید که نحوه درست کردن قهوه ترک رازی است که هر کسی نمی داند . آیا مایلید یاد بگیرید چطور قهوه ترک درست کنید؟ در این پست آی آر میکس به شما بهترین دستور تهیه قهوه ترک را آموزش می دهیم. با ما همراه باشید.

چگونه قهوه ترک درست کنیم؟

How to Make Turkish Coffee

قهوه ترک یک نوشیدنی منحصر بفرد هنگام ساخت تا سرو و نوشیدن است. اطمینان می دهم عطری که از ساخت این دستور قهوه ترک آسان در خانه پخش می شود را دوست خواهید داشت!

قهوه ترک چیست؟

باید گفت که ترکیه دانه قهوه مخصوص به خود را ندارد. برای ساخت قهوه ترک دانه های قهوه عربی کاشته و عرصه می شوند . ساخت قهوه ترک بیشتر از دم کردن شبیه به پخت و پز است.

اگر از بازار قهوه ترک تهیه کرده اید احتمالا شبیه به دانه های همیشگی قهوه نیست . دانه قهوه در زمان کاشت کوچک است. وقتی برای اولین بار به آن نگاه می کنید فکر می کنید پودر کاکائـو است. اما بعد از طبخ و سرو با قهوه ای غلیظ وعطری دلفریب روبرو خواهید شد.در صورت وجود لایه ای از کف در قسمت بالایی هنر قهوه سازی تان را نمایش داده اید.
قهوه ترک روش سنتی خاص خود را در زمان سرو دارد. که همیشه همراه با یک لیوان آب و خوراکی ای شیرین مانند راحت الحلقوم یا شکلات سرو می شود.ساییدن تا پختن و سرو کردن این قهوه شبیه به مراسمی خاص است.سرو این نوشیدنی روشی برای ارتباط مردم ترکیه نیز محسوب می شود .گاهی حتی از وعده غذایی خوب نیز لذت بخش تر است.

مراحل تهیه  قهوه ترک با قهوه جوش روی گاز:

۱) در ابتدا قهوه و آب را مخلوط کنید و با استفاده از قاشق چای خوری دانه های قهوه ساییده شده را با آب سرد در کتری ترکی به آرامی هم بزنید تا خوب مخلوط شود .نسبت رسیدن به قوام مطلوب به میزان یک فنجان(قهوه) آب و دو قاشق چای خوری قهوه ساییده شده است.

برای شیرین شدن قهوه تان شکر را به همراه قهوه و آب اضافه کنید.هرگز شکر را پس از پخت قهوه اضافه نکنید. همیشه از مهماناتان بپرسید دوست دارند قهوه اشان چقدر شیرین باشد؟

گزینه های ممکن میزان شیرینی قهوه در ادامه آورده شده است. غیر شیرین (بدون اضافه کردن شکر ) کم شکر ( نصفی از حبه قند مکعب ) کمی شیرین (یک حبه قند مکعب شکل ) بسیار شیرین (دو حبه قند ). این مقیاس اندازه گیری برای یک فنجان قهوه صادق است.اگر برای بیشتر از یک نفر که هر کدام سلیقه متفاوتی در استفاده از میزان شکر دارند قهوه درست می کنید ، جداگانه قهوه درست کنید.

۲) قابلمه را روی حرارت کم قرار دهید و بگذارید برای مدتی جوش بیاید . دو یا سه بار به ارامی هم بزنید . هنگامی که نزدیک به جوشیدن و بالا آمدن کف است آن را از روی حرارت بردارید. با استفاده از یک قاشق چای خوری کفها را در هر فنجان قهوه پخش کنید.دوباره به حرارت برگردانید. هنگام جوش آمدن بردارید. قهوه را درون فنجان ها بریزید.

دم کردن قهوه بدون استفاده از ظرف سنتی ایبریک:

کتری مناسب برای تهیه قهوه ترک ایبریک یا جذوه نام دارد. این کتری بطور سنتی از مس و یا فولاد ضد زنگ،سرامیک و یا کتری های شیشه ای که امروزه کاربرد دارند ساخته شده است. اگر جذوه یا ایبریک در دسترس ندارید نگران نباشید. می توان با قابلمه ای کوچک نیز قهوه درست کرد.

ما در مطالب پیشین آموزش تصویری طریقه کار با قهوه ساز برقی در خانه را ارائه کرده بودیم، در صورت تمایل این مطلب را مطالعه کنید.

مراحل بهترین دستور ساخت قهوه ترک :

  1. از قهوه زمینی تازه استفاده کنید .اگر قهوه شما تازه نباشد و ماه ها در انباری باقی مانده باشد کف نمی کند. برای تازه نگهداشتن قهوه خریداری شده بعد از باز کردن بسته در ظرف غیر قابل نفوذی در یخچال نگهداری شود.
  2. هرگز سعی نکنید با اب گرم یا داغ قهوه درست کنید از آب سرد فیلتر شده استفاده کنید.
  3. قهوه را با آب و شکر (البته اگر قهوه شیرین دوست دارید) درون کتری به آرامی مخلوط کنید تا وقتی که بطور کامل ترکیب شوند.همیشه با قهوه تان مهربان باشید. سعی کنید آن را آرام و در پایین ترین دما مخلوط کنید.
  4. دو تا سه بار تا زمانی که شروع به سر رفتن میکند هم بزنید.
  5. یک قهوه ترک عالی نباید به طور کامل جوش بیاید. قبل از بجوش آمدن از شعله جابجا کنید.
  6. کف ها را با استفاده از قاشق چای خوری درون فنجان ها خالی کنید
  7. مجددا بروی حرارت قرار دهید سپس آن را به ارامی درون فنجان ها طوریکه حباب ها سالم باقی بمانند خالی کنید.

آیا می توان قهوه ترک را با شیر درست کرد؟

بطور سنتی قهوه ترک با شیر درست نمی شود و غالبا با عطر خوش آن شناخته می شود. با این وجود بسیاری از مادران این قهوه را با شیر برای کودکانشان درست می کنند . از شیر فقط برای ساخت مزه میانه تری استفاده کنید .انتظار نداشته باشید ارزش دستور اصلی قهوه ترک را داشته باشد.

چرا قهوه ترک با آب سرو می شود ؟

زیرا سقف دهانتان را آماده سرو قهوه می شود. بطور سنتی شما ابتدا آب و سپس قهوه را می خورید تا حداکثر عطر آن را احساس کنید. می توانید یک برش نازک سیب یا گل رز روی آن قرار دهید تا عطری لطیف به قهوه ترک ببخشد.

فال قهوه

این مراسم در حضور افراد با استعداد در پیشگویی و چیره دستان آینده نگر انجام می گیرد .بسیاری از مردم ترکیه بعد از سرو مقداری از قهوه خود و سرد شدن آن نعلبکی را بالای فنجان قهوه قرار می دهند . آرزو می کنند و سپس آن را برمیگردانند. صبر می کنند تا قهوه اشان سرد شود(که گاه با قرار دادن حلقه ای طلایی بالای آن انجام می پذیرد).هنگامی که قهوه به اندازه کافی سرد شد اماده کشف راز درون آن می شوند.

هر کس استعدادی در خواندن قهوه داشته باشد فنجان را با دقت در دست می گیرد. علائم موجود در فنجان را تفسیر می کند. اغلب مردم برای تفریح فال قهوه می گیرند.
آیا شما تا بحال با قهوه تان فال گرفته اید ؟

نظرات و پیشنهادات شما؟

همانطور که دیدید طرز تهیه قهوه ترک  پیچیده نیست . امروز شما را با مراحل ساخت تا سرو قهوه ترک آشنا کردیم .شما می توانید تجربه ها و سوالات خود را پیرامون طبخ قهوه ای لذیذ  در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید .

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

  1. تابلو سفالی گفت:
    0

    سلام خسته نباشید
    به نظرتون بهترین برند قهوه در حال حاضر چیه؟

تبلیغات متنی