آموزش روش های درمان اعتیاد به بازی های کامپیوتری آنلاین

آموزش روش های درمان اعتیاد به بازی های کامپیوتری آنلاین

۱
آموزش روش های درمان اعتیاد به بازی های کامپیوتری آنلاین
امتیاز دهی به نوشته

اینکه در زندگی سرگرمی داشته باشید بسیار مهم است. اگرچه بعضی از این سرگرمی ها می تواند کل زندگی تان را در برگرفته و تبدیل به یک عادت شوند. گاها این سرگرمی ها می تواند با کار، درس و گذراندن زندگی تداخل پیدا کنند. سپری کردن کل شب با بازی، ممکن است سرگرم کننده باشد، اما آیا این بازی در کار و تحصیلتان خللی ایجاد نمی کند؟ در این مطلب آی آر میکس به چند روش ترک اعتیاد به بازی می پردازیم.

چگونه اعتیاد به بازی های رایانه ای را ترک کنیم؟

?How to Fight Computer Game Addiction

اگر در نقطه ای هستید که عادت به بازی کردن در شما به یک اعتیاد تبدیل شده، مهم است که یک قدم به عقب برداشته و به استفاده بهتر از اوقات خود بیندیشد. در این پست آی آر میکس روش های ترک اعتیاد گیم را بررسی کرده ایم. حتما این روش ها را به کار گیرید تا سبک زندگی سالم تری در انتظارتان باشد.

راهکارهای مقابله با بازیهای رایانه ای

۱- تمام نمودها و اثرات منفی بازی های رایانه ای و اعتیاد به آن را در خود بررسی کنید. این تاثیرات ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • درد جسمی

راهکارهای مقابله با بازیهای رایانه ای

  • کاهش مهارت های ذهنی و جسمی

تاثیر بازی های رایانه ای بر ذهن و روان انسان

  • از دست دادن زمان بهینه ای که می توانید برای تحصیل یا کسب درآمد صرف کنید

اثرات منفی بازی های رایانه ای

  • کم شدن نمرات تان

ترک اعتیاد گیم

  • تغییرات شخصیتی

اعتیاد به بازی های رایانه ای

  • افزایش وزن به دلیل رژیم غذایی ضعیف و فعالیت بدنی کم

روش ترک اعتیاد به بازی

۲- یک لیست صادقانه از اولویت های حال حاضر خود تهیه کنید. این امر برای این است که روش ترک اعتیاد به بازی را در مرکز توجه قرار دهید. اگر در تصمیم گیری درباره اولویت های تان دچار مشکل شدید به آنچه در گذشته انجام داده اید نگاه کنید. برای مثال، وقتی دوستان تان برای با شما بودن اصرار می کنند، آیا با آنها همراه می شوید یا به ادامه بازی خود در خانه می پردازید؟ وقتی تکالیف تان را به خانه می آورید، آیا بلافاصله آنها را انجام می دهید یا پشت رایانه نشسته و مشغول بازی می شوبد؟

جایگزین بازی های رایانه ای

۳- روش ترک اعتیاد به بازی به این شکل است یک لیست از اولویت های جدید تنظیم کرده و این بار کارهایی را که باید انجام دهید در آن بنویسید. به خاطر داشته باشید که بازی های رایانه ای باید در زمان استراحت انجام شوند، بنابراین در لیست جدید خود جایی برای زمان آزاد در نظر بگیرید.

اعتیاد به بازی

۴- به این فکر کنید که اگر کار دیگری را برای تفریح انجام دهید چه احساسی خواهید داشت. جایگزین بازی های رایانه ای را برای خود مشخص کنید. می توانید چند دقیقه ای را مشغول آن کار شوید، سپس به بازی برگردید.

ترک اعتیاد گیم
۵-خود را متعهد به ایجاد یک تغییر در جهت بهتر شدن کنید. شناخت این مشکل و اثرات آن این مزیت را دارد که به شما دلیل و انگیزه ای جهت تغییر می دهد.

راهکارهای مقابله با بازیهای رایانه ای
۶- تصمیم بگیرید که می خواهید به یکباره یا تدریجی عادت های تان را ترک کنید. این برای هر کسی متفاوت است.

جایگزین بازی های رایانه ای
۷- برای شروع ترک اعتیاد گیم، روزی را در آینده نزدیک تعیین کنید. تعیین یک روز کمک می کند که خود را آماده و انگیزه لازم را در خود ایجاد نمایید.

تاثیر بازی های رایانه ای بر ذهن و روان انسان
۸- برنامه ای برای اینکه چند ساعت در روز می توانید بازی کنید تعیین کنید. همچنین می توانید تعداد روزهایی در هفته را که در آن اجازه بازی کردن دارید تعیین کنید.

روش ترک اعتیاد به بازی
۹- رایانه را به اتاقی که دائما در آن تردد ندارید منتقل کنید. اگر رایانه تان در اتاق نشیمن یا اتاق خواب قرار دارد مدام تمایل به بازی کردن خواهید داشت، بنابراین اگر اتاق دیگری دارید، رایانه تان را به آنجا انتقال دهید.

ترک اعتیاد گیم
۱۰- شما می توانید حتی از اعتیاد خود برای کمک به ترک کردنش استفاده کنید. اگر بازی هایی را ترجیح می دهید که دارای پایانی مشخص باشند یا فقط تا مرحله ای اجازه بازی رایگان را به شما می دهند، به این فکر کنید که یک بازی چقدر می تواند کسل کننده باشد. به این فکر کنید که برای تمام کردن یک ازی چقدر از وقت خود را هدر می دهید.

ترک اعتیاد گیم

۱۱- یکی دیگر از راهکارهای مقابله با بازیهای رایانه ای این است که قبل از رفتن به طرف رایانه سایر وظایف تان را بطور کامل انجام دهید. بعد از مدرسه، تکالیف تان را انجام دهید. کارهای مهم یا اولویت های تان را انجام دهید.

جایگزین بازی های رایانه ای

۱۲- زودتر به رختخواب بروید. اغلب کسانی که به بازی های رایانه ای اعتیاد دارند تا دیر وقت بیدار می مانند. سعی کنید زودتر به رختخواب بروید اما نه خیلی زود که فقط در رختخواب تان دراز کشیده و به سقف خیره شوید. مثلا اگر ساعت ۱۰ می خوابید، سعی کنید شب بعد ۹:۴۵ دقیقه و شب بعدتر ۹:۳۰ و سپس ۹ بخوابید.

اثرات منفی بازی های رایانه ای

۱۳- به جای اختصاص زمان به رایانه، وقت تان را صرف امور سازنده تری کنید. ورزش، مطالعه یا هر کاری که سبب تحریک مغزتان شود.

راهکارهای مقابله با بازیهای رایانه ای

۱۴- تاثیر بازی های آنلاین بر ذهن و روان انسان انکارناپذیر است. بیشتر با دوستان تان بیرون بروید. دوستان در زندگی نقش مهمی را ایفا می کنند. آنها می تواند شما را حمایت کرده یا یک مشاور خوب باشند. این ارتباطات حتی می تواند به کارتان هم کمک کند. به علاوه، پیاده روی در مرکز خرید یا پارک می تواند به سلامتی شما کمک کند.

چگونه اعتیاد به بازی های رایانه ای را ترک کنیم؟

۱۵- این کارها را تا جایی ادامه دهید که نیازی به بازی کردن نداشته باشید یا بازی را تنها سرگرمی موجود ندانید. وقتی به جایی رسیدید که بازی های رایانه ای را تنها در زمان فراغت انجام داده و به خاطر آن کارهای دیگر را به تعویق ننداختید، به یک موفقیت بزرگ دست یافتید.

تاثیر بازی های رایانه ای بر ذهن و روان انسان

چند راه تقویت حافظه بلند مدت را نیز می توانید در آی آر میکس مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست شما را با بهترین روش های ترک اعتیاد به بازی های آنلاین آشنا نمودیم، در صورتی که نظر یا پیشنهادی در این باره دارید آن را با ما در بخش نظرات و پیشنهادات در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

تبلیغات متنی