How To Make a Newspaper Basket

آموزش تصویری ساخت سبد با روزنامه و وسایل دور ریختنی

۴
آموزش تصویری ساخت سبد با روزنامه و وسایل دور ریختنی
نمره 5 از 2 رای

حتما برای شما هم پیش آمده که بعد از خواندن روزنامه روزانه تان آن را در جایی قرار دهید. بعد از گذشت چند ماه ما انبوهی از روزنامه های قدیمی با اخباری از گذشته داریم. احتمالا در آخر مجبور شده ایم آن ها را بعنوان زباله خشک دور بیندازیم. در این مطلب آی آر میکس قصد داریم به شما ساخت سبد کاغذی دستی که از روزنامه تهیه شده را بیاموزیم.

چگونه با روزنامه سبد یا جعبه بسازیم؟

How To Make a Newspaper Basket

ساخت سبد با روزنامه تفریح جالب و راحتی است . اگر شما هم به ساخت کاردستی با وسایل دور ریختنی علاقه دارید وسایل زیر را برای تهیه یک کالای دستی آماده کنید. مانند تمام کاردستی ها برای ساخت این سبد نیز به موادی احتیاج داریم. خوشبختانه احتمالا همگی موارد زیر در خانه شما پیدا می شود. اما در صورت عدم دسترسی، خرید آنها نیز بسیار به صرفه تر از خرید سبد تازه است.

آموزش ساخت سبد با روزنامه

مواد مورد نیاز برای ساخت سبد روزنامه ای

۱.جعبه ی مقوایی مانند جعبه ی حبوبات و یا جعبه شیرینی. حتی جعبه  های نازک نیز برای این کاردستی با روزنامه کاربرد خواهد داشت.

۲. روزنامه ی بزرگ. هر چقدر روزنامه شما بزرگتر باشد سبد جا دار تری نیز خواهید داشت.

۳.قیچی و چسب. چسب های مخصوص صنایع دستی ، مانند : چسب چوب و چسب المر بسیار کاربردی خواهند بود.

۴.یک الگوی دایره شکل. هر جسم جامد دایره وار مانند درب ماست ،سرپوش قابلمه. این جسم برای ساخت زیر بنای سبدشما استفاده می شود.

مراحل ساخت  سبد با روزنامه – قسمت اول:

۱) روزنامه را به دو بخش تا بزنید. تعدادی کاغذ را برداشته و  به دو نیم تا بزنید . طوری روزنامه ها را تا بزنید که برای برش نواری شکل آماده باشند.(میتوانید با ناخن هایتان ردی از علامت بکشید)

آموزش ساخت سبد با روزنامه

۲) روزنامه ها را در امتداد خطوط تای مشخص شده برش دهید . میتوانید برگه ها را بر روی هم قرار داده و با بریدن همزمان از هدر رفتن وقت جلوگیری کنید. در این مرحله به سی تا چهل نوار بریده شده احتیاج داریم.(در صورت علاقه برای ساخت سبد بزرگ تر تعداد بیشتری نوار آماده کنید) . عرض این نوار ها به ده سانتی متر می رسند.

۳) هر کدام از نوار هایتان را با استفاده از یک مداد لوله کنید. برای این کار می توانید مداد را به انتهای نوار چسبانده و نوار را به دور آن بچرخانید.برای آسان تر شدن خروج مداد در انتهای این مرحله ، می توانید کمی از انتها و یا سر مداد را بیرون از روزنامه قرار دهید.

۴) پایه ی سبد خود را بر روی مقوا بکشید. با استفاده از جسمی گرد مانند درپوش پلاستیکی بر روی مقوا دایره ای کشیده و آن را ببرید.از مقوای بریده شده استفاده کنید تا درست در همان اندازه تکه ای دیگر مقوا داشته باشید.اگر دوست دارید سبدتان بسته شود مقوای دوم را در اندازه بزرگتری برش دهید.

۵) نوار های لول شده را با استفاده از چسب به مقوا بچسبانید.نوار ها را مشابه چرخ های واگن قرار داده و به مقوای زیرین بچسبانید. مهم است که نوار های لوله شده با یک مرکزیت مشخص بهم چسبیده شده باشند.در غیر اینصورت باعث ناهماهنگی دسته های سبد می شوند.

۶) زمانی را برای خشک شدن قسمت های چسب زده شده قرار دهید . اگر شما از چسب مخصوص صنایع دستی استفاده کرده اید ۶۰ دقیقه زمان مناسبی برای خشک شدن کار خواهد بود.اما در صورت استفاده از چسب داغ زمان کمتری لازم است.

ساخت سبد با روزنامه قسمت دوم

۱) انتهای یکی از روزنامه های لول شده را به پایه نوار چسبیده شده به مقوایتان بچسبانید.دیوار های سبدتان با بافتن نوار های چسبیده شده ساخته می شوند.

۲) در این قسمت ساخت سبد با وسایل دور ریختنی باید روزنامه های لوله شده جدید را به انتهای روزنامه های لوله شده که به شکل میله های دوچرخه چسبانده بودید به یکدیگر ببافید. لوله روزنامه جدید را بصورت متناوب به عقب و جلوی نوار های قبلی هدایت کنید.

در این روش روزنامه لوله شده تازه وصل شده باید قسمت پایین پایه سبد را بپوشاند.این مرحله در ابتدا کمی دشوار به نظر می آید آما با کمی تمرکز از عهده آن بر خواهید آمد.با نگاه کردن به ویدیو اینکار را به خوبی یاد خواهید گرفت.

۳) در اغلب سبد ها روزنامه لوله شده باید تقریبا کمی با پایه سبد فاصله داشته باشد.  ساخت سبد را با چسباندن روزنامه های لول شده بهم(لوله جدید به زیر لوله قبلی ) توسعه دهید. روزنامه لوله شده جدیدی را برای چسباندن به لوله ی بعدی استفاده کنید.زمانیکه نسبت به استحکام آن اطمینان حاصل شد روزنامه های لول شده را بهم دیگر ببافید.

ساخت سبد با روزنامه

۴) وقتی چند ردیف روزنامه لول شده را بافته و بالا بردید آنها به خودی خود استوار میمانند.که ادامه کار را راحت می کند. مراحل چسب زدن و قطع آن را تا زمانی که قسمت بالای سبد نرسیده اید ادامه دهید.

۵) قسمت های باقی مانده از روزنامه های لوله شده را به داخل سبد وارد کنید . برای ثبات بیشتر یک اینچ از نوار های میله ای شکل بافته نشده را همانجور که هستند باقی بگذارید یا که می توانید با چسب آن ها را  بهم دیگر محکم کنید. می توانید با محکم کردن بافت استحکام سبد خود را تقویت کنید.

آموزش ساخت سبد با روزنامه

۶) در این مرحله آموزش ساخت سبد با روزنامه های باطله باید سته درست کنید. برای ساخت دسته سبد روزنامه ای می توانید روزنامه های لول شده ی  میله ای شکل را کنار هم بچسبانید . بعد آنها را به انتهای مخالف حاشیه سبد بچسبانید. اینکار را قبل از تزیین سبد انجام دهید.دسته نیز می تواند مانند باقی قسمت ها رنگ آمیزی شود.

ساخت سبد با روزنامه

۷) سبد خود را تزیین کنید . اگر شما هم جزو افراد بسیار باسلیقه هستید تزیین سبد را جدی بگیرید. رنگ های آکریلیک به شما امکان زدن طرح های شلوغ را می دهد. می توانید انواع محصولات هنری دیگر از گواش گرفته تا قلم و مداد رنگی استفاده کنید.

اگر بدنبال الگوی پیچیده تری برای رنگ آمیزی میگردید می توانید از سر تیتر های روزنامه ها استفاده کنید.برای مثال می توانید به دور تیترها دایره بکشید.

آموزش ساخت سبد با روزنامه

۸) پس از کشیدن دایره دور سر تیتر ها رنگ آمیزی با آب رنگ می تواند گزینه مناسبی برای نشان دادن سر تیترها باشد.

آموزش ویدیویی ساخت کاردستی سبد کاغذی

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این قسمت سعی کردیم نحوه استفاده مجدد از روزنامه های قدیمیتان و ساخت سبد با روزنامه را به شما بیاموزیم . اگر شما هم از جمله افرادی هستید که برای طبیعت ارزش قائلند و یا ساخت کاردستی را دوست دارند، از تجربیات ساخت صنایع دستی اتان برای مان بنویسید.راستی شما چه راه حل های دیگری را برای مراقبت از طبیعت پیشنهاد می کنید ؟

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۴ دیدگاه

  1. سینا گفت:
    -1

    بسیار اموزنده و مفید بود!

  2. نرگس گفت:
    0

    چه ایده جالبی

  3. دنیا گفت:
    0

    کار جالب و خوبی بود

  4. دنیا گفت:
    0

    بسیار آموزش خوب و جالبی بود

تبلیغات متنی