آموزش از بین بردن و جلوگیری از رطوبت گرفتن رختخواب با روش های خانگی

آموزش از بین بردن و جلوگیری از رطوبت گرفتن رختخواب با روش های خانگی

۰
آموزش از بین بردن و جلوگیری از رطوبت گرفتن رختخواب با روش های خانگی
نمره 3.7 از 7 رای

وقتی در زیرزمین، کمد یا رختخواب خود بویی مانند کپک را احساس می کنید بدانید که حتما در آن رطوبت هم وجود دارد. در اکثر موارد، بوی رطوبت رختخواب ناشی از عدم تهویه هوا در اتاق خوابتان است. در این مطلب، روش های مختلف از بین بردن بوی رطوبت تشک را مرور می کنیم.

چگونه بوی رطوبت رختخواب را از بین ببریم؟

?How to Get a Damp Musty Smell Out of a Mattress

قبلا در آی آر میکس به آموزش رفع بوی نم کمد لباس پرداخته بودیم. در همین راستا این بار می خواهیم در رابطه با جلوگیری از رطوبت رختخواب و رفع بوی تشک به شما کمک کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

رفع بوی رطوبت رختخواب در فضای باز

تشک نیاز به تنفس دارد. با قرار دادن آن در معرض هوای تازه، امکان تبخیر رطوبت را ایجاد کنید. تمام رویه تشک ها، بالش ها و ملحفه ها را برداشته و پنجره را باز کرده و تشک را در معرض هوا قرار دهید. وقتی یک طرف آن خشک شد آن را برگردانده تا طرف دیگر هم خشک شود.
این کار ممکن است ۲ یا ۳ روز زمان ببرد، مخصوصا اگر اتاقتان تاریک باشد. بنابراین نیاز دارید که به فکر جای خواب دیگری باشید. اگر جایی برای هوا دادن تشک تان ندارید می توانید یک بخاری روشن کرده و از یک پنکه برای افزایش جریان هوا استفاده کنید. برای جابجا کردن تشک و بردن آن به بیرون می توانید از کسی کمک بگیرید. نور خورشید بهترین رطوبت گیر کمد رختخواب است، چون اشعه فرابنفش آن کپک های فعال را کشته و بطور طبیعی بوی بد را از بین می برد.

رطوبت کمد رختخواب

رطوبت گیر رختخواب

حتی بعد از رفع رطوبت رختخواب ممکن است یک لایه نازک از کپک هنوز روی تشک تان وجود داشته باشد اگرچه ممکن است شما آن را نبینید. به همین دلیل با استفاده از جاروبرقی دو طرف تشک را کامل جارو کنید. پس از اتمام کار کیسه جارو برقی را خالی کنید تا از برگشت دوباره تخم قارچ و کپک روی تشک تان جلوگیری نمایید. شاید این تمام کاری باشد که برای از بین بردن رطوبت باید انجام دهید ولی اگر هنوز هم مشکل دارید می توانید از دو دوست به نام های جوش شیرین و سرکه کمک بگیرید تا بتوانید PH الیاف تشک را متعادل کنید.

چگونه بوی رطوبت رختخواب را از بین ببریم؟

سرکه اسیدی و جوش شیرین قلیایی هستند. استفاده همزمان آنها کار بی فایده ای است، چون یکدیگر را خنثی می کنند. با این حال اگر از یکی استفاده کردید، کمی صبر کنید سپس از دیگری استفاده کنید. با این کار یک محیط خنثی ایجاد کرده که مانع باقی ماندن میکروارگانیسم ها می شود. در ادامه نحوه انجام این کار آورده شده است:

  • ابتدا سرکه را اضافه کنید: یک بطری اسپری را با سرکه سفید مقطر پر کرده و کل تشک را اسپری کنید تا سطح آن مرطوب شود. وقتی کارتان تمام شد، تشک را برگردانید و طرف دیگر را اسپری کنید. بگذارید تشک خشک شود.
  • اضافه کردن جوش شیرین: اجازه دهید جوش شیرین یک شب روی تشک بماند، سپس آن را جاروبرقی بکشید. حال همین فرآیند را بر روی طرف دیگر انجام دهید.
  • استفاده از نور خورشید: در زمان مناسب، تشک را زیر نور خورشید قرار دهید. می توانید تشک را از قسمت لبه آن نگه دارید تا هوا و نور خورشید به هر دو طرف برسد. تا آخر روز دیگر بوی تشکتان از بین رفته و آماده برگشتن به رختخوابتان است.

ممکن است مجبور باشید برای زدودن بو مجبور باشید تشک را روی تخت تان نگه دارید. در این صورت مراحل کار را گام به گام انجام دهید. سرکه را روی یک طرف اسپری کنید، اجازه دهید خشک شود، سپس جوش شیرین را اضافه کنید. بعد از جارو کشیدن تشک آن را برگردانده و عملیات را برای طرف دیگر انجام دهید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست با روش های از بین بردند بوی رطوبت رختخواب در کنار شما بودیم. چنان چه شما هم قبلا با این مشکل مواجه شده اید و با راهکارهای خوبی از پس این مشکل برآمده اید، آن را با ما در بخش دیدگاه این پست در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی