چگونه صدای دزدگیر ماشین را بدون ریموت قطع کنیم؟

چگونه صدای دزدگیر ماشین را بدون ریموت قطع کنیم؟

۱
چگونه صدای دزدگیر ماشین را بدون ریموت قطع کنیم؟
نمره 3.2 از 18 رای

دزدگیر ماشین در حالت عادی و در زمانی که به درستی کار می کند، بسیار ضروری و مفید برای پیشگیری از سرقت است. اما هنگامی که دچار مشکل شود، با ایجاد سر و صدای فراوان دردسر و شرمساری زیادی را به همراه خواهد داشت. راه های مختلفی برای خاموش کردن یا تنظیم مجدد واحد کنترل رایانه دزدگیر ماشین وجود دارد. در این مطلب آی آر میکس به آموزش قطع کردن صدای دزدگیر پرداخته ایم.

آموزش راه های قطع کردن دزدگیر ۲۰۶ ، پراید و ..

?How to Shut Off a Car Alarm

قبلا در آی آر میکس به آموزش نصب دزدگیر انواع ماشین پرداخته بودیم. اما گاهی اوقات مشکلاتی برای دزدگیر ماشین پیش می آید. مثلا اینکه به دلایلی شروع به آژیر کشیدن می کند ولی حتی با زدن کلید ریموت آن، خاموش نمی شود. در این پست می خواهیم با مرور روش های قطع کردن دزدگیر پرشیا و دیگر ماشین ها، به حل این مشکل بپردازیم.

استفاده از کلید برای قطع کردن دزدگیر ماشین

برای قفل و باز کردن در راننده از کلید استفاده کنید. بسیاری از دزدگیرهای موجود به گونه ای طراحی شده اند که با استفاده از کلید یا ریموت کنترل مناسب، سیگنالی به دزدگیر ارسال کرده و موجب خاموش شدن آن می شود. اگر در از قبل قفل بود، آن را به سادگی باز کرده و در صورتی که صدای دزدگیر متوقف نشد، دوباره آن را قفل کنید.

 قطع کردن دزدگیر پراید

روش مشابه دیگر برای قطع کردن دزدگیر ماشین، استفاده از ریموت کنترل برای قفل یا باز کردن درهای ماشین است. با این کار هم بسیاری از دزدگیرها خاموش می شوند. برای استفاده از ریموت کنترل باید قبل از فشردن دکمه های تعبیه شده در آن، نزدیک وسیله نقلیه خود قرار بگیرید. درصورت کار نکردن ریموت کنترل ممکن است مشکل از باتری های آن باشد. پس با تعویض باتری ها مجددا استفاده از آن را امتحان کنید. اگر پس از باز کردن قفل در، صدای دزدگیر همچنان ادامه داشت، احتمالا روش خاصی برای متوقف کردن آن وجود دارد.

قطع کردن دزدگیر ٢٠۶

مطمئن شوید که دکمه وحشت (Panic) را نزده اید. بسیاری از ریموت کنترل ها دکمه ای زرد یا نارنجی رنگ دارند که به آن دکمه وحشت گفته می شود. هنگامی که این دکمه فشرده شود، دزدگیر و چراغ های چشمک زن ماشین فعال می شوند. اگر بصورت اتفاقی این دکمه را زدید احتمالا با فشردن مجدد آن، غیرفعال می شود. در بعضی موارد با روشن کردن ماشین و رانندگی هم می توان این هشدار را غیرفعال کرد. در اغلب موارد این هشدار پس از مدتی خود به خود خاموش خواهد شد. در برخی موارد ممکن است تنها با روشن کردن اتومبیل موفق به قطع کردن این هشدار نشوید، در این صورت با شروع رانندگی می توانید آن را غیرفعال کنید.

قطع کردن دزدگیر پرشیا

روشن کردن ماشین هم یکی دیگر از راه های ساده برای قطع کردن دزدگیر پراید است. پس می توانید با وارد کردن سوئیچ و قرار دادن ماشین در حالت ACC، دزدگیر را متوقف کنید. اگر با این کار صدای دزدگیر همچنان ادامه داشت، سعی کنید ماشین را روشن کنید. هرچند این نکته را به یاد داشته باشید که برخی از دزدگیرها پس از فعال شدن، امکان روشن شدن ماشین را نمی دهند.

قطع کردن دزدگیر فابریک ٢٠۶

در صورتی که موارد ذکر شده کمکی به شما در رفع مشکل نکردند، استفاده از کتابچه راهنما برای یافتن راه مناسب هنگام مواجهه با این مورد، توصیه دیگر ما به شما است.

قطع کردن صدای دزدگیر

قطع کردن دزدگیر فابریک

اکثر ماشین های امروزی چندین جعبه فیوز دارند که هر یک برای قطعات الکترونیکی مختلف است. برای یافتن جعبه فیوز دزدگیر که در اکثر ماشین ها وجود دارد و ممکن است در کابین یا موتور ماشین باشد، می توانید از کتابچه راهنما استفاده کنید. اگر جعبه فیوز داخل کابین قرار داشت، احتمالا لازم است تا برخی قطعات را برای دسترسی به آن جدا کنید. در این صورت مراقب شکستن یا زیر دست و پا قرار گرفتن این قطعات باشید.

قطع کردن دزدگیر ماشین

پس از دسترسی به جعبه فیوز به منظور قطع کردن دزدگیر ٢٠۶، با کمک کتابچه راهنما یا نمودار ترسیم شده در قسمت زیرین جعبه که بصورت آنلاین نیز قابل یافتن است، فیوز دزدگیر را شناسایی کنید. اگر هیچ کدام از این امکانات را برای پیدا کردن فیوز دزدگیر نداشتید، تنها راه آزمون و خطا است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

آموزش راه های قطع کردن دزدگیر 206 ، پراید و ..

در صورت یافتن فیوز مربوط به دزدگیر، آن را با یک انبر دم باریک یا موچین پلاستیکی جدا کنید. اما اگر موفق به یافتن فیوز دزدگیر نشدید، می توانید بر اساس حدس و گمان فیوزهای موجود را یکی پس از دیگری جدا کنید. فیوز موردنظر پس از جدا شدن موجب قطع شدن صدای دزدگیر خواهد شد.

قطع کردن دزدگیر فابریک ٢٠۶

پس از خاموش شدن دزدگیر ماشین، فیوز را تعویض کرده و در جای خود قرار دهید. اگر دزدگیر بلافاصله پس از نصب فیوز به صدا درآمد به تعمیرکار متخصص در این زمینه مراجعه کنید. در صورتی که چند دقیقه پس از نصب فیوز جایگزین، دزدگیر روشن شد، احتمالا مشکل از ریموت کنترل یا واحد کنترل الکترونیکی ماشین است.

 قطع کردن دزدگیر پراید

قطع کردن صدای دزدگیر با خاموش کردن باتری

قبل از انجام کاری در این زمینه اصول ایمنی مربوط را رعایت کنید. استفاده از عینک یا یک محافظ برای چشم در مقابل جرقه های احتمالی و استفاده از دستکش در مقابل گرمای زیاد موتور، فشار و بریدگی امری ضروری است.

قطع کردن دزدگیر ٢٠۶

برای دسترسی به باتری توجه کنید که اغلب می توانید آن را زیر کاپوت و در قسمت موتور که احتمالا با یک کاور پوشیده شده است، بیابید. اما برخی خودروسازان برای صرفه جویی در فضای اشغال شده یا توزیع متعادل وزن، باتری را در صندوق عقب و معمولا زیر یک تخته چوبی یا کنار لاستیک زاپاس قرار می دهند. در صورت مشکل برای یافتن باتری می توانید به کتابچه راهنما مراجعه کنید.

قطع کردن دزدگیر پرشیا

در این مرحله باید فقط کابل متصل به ترمینال منفی باتری را با شل کردن مهره نگهدارنده آن توسط آچار یا انبردست جدا کنید. برای شناسایی ترمینال منفی می توانید دنبال علامت منفی یا حروف NEG روی باتری باشید. پس از انجام این کار دزدگیر و سایر قطعات الکترونیکی ماشین فورا خاموش می شوند.

آموزش راه های قطع کردن دزدگیر 206 ، پراید و ..

برخی از دزدگیرها مجهز به باتری پشتیبان بوده که موجب ادامه کار موقتی دزدگیر پس از قطع باتری اصلی می شوند. بنابراین باید باتری پشتیبان دزدگیر را در صورت وجود با کمک کتابچه راهنما شناسایی و جدا کرده و از کار بیندازید.

قطع کردن دزدگیر فابریک ٢٠۶

واحد کنترل الکترونیکی (ECU) ماشین به دلیل کمبود نیرو نیازمند تنظیم مجدد یا ریست خواهد بود. مدت زمان انجام این امر به نوع ماشین بستگی دارد.

آموزش راه های قطع کردن دزدگیر 206 ، پراید و ..

پس از گذشت زمان لازم، کابل را به ترمینال منفی باتری متصل کرده و مهره نگهدارنده آن را سفت کنید در صورت جدا شدن کابل هنگام رانندگی، ماشین خاموش خواهد شد. پس از اتصال مجدد باتری اگر دزدگیر به صدا درآمد باید به یک تعمیرکار مراجعه و در غیر این صورت ماشین را روشن کرده و از درست کار کردن آن اطمینان حاصل کنید.

قطع کردن دزدگیر پرشیا

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب آی آر میکس به آموزش قطع کردن دزدگیر پراید و دیگر ماشین ها در هنگامی که به صدا درآمده و متوقف نمی شوند، پرداختیم. اگر نظر یا پیشنهادی در این خصوص دارید، می توانید در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

  1. ارزم گفت:
    2

    دوست عزیز سلام خود آژیر باطری داره واسه خودش یعنی میفرمایید فیوز که کشیده بشه از مرکز فرمان داده میشه که اژیر قطع بشه؟؟

تبلیغات متنی