آموزش ۳ روش اصلی برای از بین بردن زردی لباس سفید

۰
آموزش ۳ روش اصلی برای از بین بردن زردی لباس سفید
نمره 3.3 از 6 رای

آیا شما هم اثری از لکه زرد و بدبو بر روی لباس  به خصوص در زیر بغل خود مشاهده می کنید؟ این یکی از رایج ترین مشکلاتی است که افراد بسیاری با آن روبرو هستند. ساده ترین راه حل این است که هرگز اجازه ندهید این لکه ها ایجاد شوند، اما اگر بوجود آمدند باید چه کنیم؟ در این مطلب آی آر میکس به چند روش از بین بردن زردی لباس سفید می پردازیم.

از بین بردن جای لک روی لباس سفید با سرکه و جوش شیرین

پیش از این در آی آر میکس به آموزش از بین بردن لکه عرق روی انواع لباس ها پرداخته بودیم. در همین راستا، این بار می خواهیم شما را با روش های جلوگیری از زرد شدن لباس سفید در کمد یا از بین بردن این لکه ها بپردازیم.  شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که چرا در زیر بغل لباس های سفید و رنگ روشن، لکه های زرد بوجود می آید یا اینکه چرا علی رغم استفاده از دئودورانت، هنوز هم نیازمند خرید پیراهن جدید به دلیل بروز این لکه ها هستید؟ در این مطلب، سعی می کنیم به این سوال ها پاسخ دهیم.

علل اصلی لکه زرد زیر بغل

ابتدا بهتر است عواملی را که موجب زردی لباس و پدیدار شدن لکه در آن می شوند را مرور کنیم.

تعریق

عرق بیشتر از آب تشکیل شده و با این حال، درصد کوچکی از موادی مانند آمونیاک، سدیم کلراید، اوره و اسید لاکتیک هم در آن وجود دارد. همه اینها باعث ایجاد لکه زرد زیر بغل می شود.

واکنش ضد عرق و عرق

ترکیباتی با پایه آلومینیوم که عمدتا در ضد عرق های موجود در داروخانه ها وجود دارند، سبب می شوند مجاری عرق متورم شده و راه فرار رطوبت مسدود شود. در اثر گذشت زمان، عرق تولید شده از بدن با این ترکیبات و مواد شیمیایی پیوند خورده و در نتیجه موجب زردی لباس در ناحیه زیر بغل میشود.

از بین بردن لکه سیاه روی لباس سفید

تاپ و آستین فیت بدن

یکی از علت های به وجود آمدن لکه های زرد زیر بغل تاپ و آستین فیت به بدن است، زیرا وقتی رطوبت و عرق بدنتان بین پوست و الیاف لباس برای مدت طولانی گیر می افتد، باکتری هایی تشکیل می شود که ایجاد بو می کنند. وقتی برای مدتی طولانی، این باکتری ها روی لباس می مانند لکه های مورد نظر ایجاد می شوند.

روش های از بین بردن لکه زرد روی لباس

در بازار پاک کننده های بسیاری وجود دارند، اما در اینجا سه راه حل ارائه کردیم که با کمک آن ها احتمالا می توانید این لکه ها را از بین ببرید.

جوش شیرین و آب برای از بین بردن رنگ گرفتگی لباس

برای از بین بردن لکه های زرد زیر بغل با جوش شیرین قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک چهارم فنجان آب، مخلوط کرده و روی لکه بمالید. اجازه دهید این مخلوط یک ساعت روی آن بماند. لباس را در آب سرد شسته و ببینید که آیا لکه برطرف شده است یا خیر. در صورت برطرف نشدن لکه، قبل از خشک شدن لباس، دوباره این کار را تکرار کنید.

از بین بردن لکه زرد روی پارچه سفید

سرکه و آب برای از بین بردن جای لک روی لباس سفید

برای از بین بردن زردی شورت می توانید مقادیر مساوی آب و سرکه را در یک بطری ریخته و روی لکه اسپری کنید و بگذارید یک ساعت بماند. آن را دوباره با آب سرد شسته و اگر لکه از بین نرفته باشد این کار را تکرار کنید.

از بین بردن لکه زرد روی لباس

از بین بردن زردی لباس سفید

مقادیر مساوی پراکسید هیدروژن و آب را با هم مخلوط کنید، به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه لکه را در مخلوط خیس کنید. لباس را در آب سرد شسته و اگر لکه برطرف نشد، این عملیات را تکرار کنید. حتما هنگام استفاده از پراکسید هیدروژن با لباس های رنگی احتیاط کنید زیرا ممکن است باعث تغییر رنگ آن شود. بهتر است قبل از مصرف این محلول برای از بین بردن جای لک روی لباس سفید، آن را روی تکه کوچکی از لباس امتحان کنید.

از بین بردن رنگ گرفتگی لباس

چطور از ایجاد لکه زرد رنگ بر روی زیر بغل تاپ جلوگیری کنیم؟

همیشه یک زیر پبراهن نرم، در زیر بلوز یا پیراهن خود بپوشید. این زیر پیراهن ها می توانند علاوه بر اینکه به شما احساس راحت تری ببخشند، تاثیر زیادی بر جلوگیری از زردی لباس داشته باشند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این بخش با آموزش از بین بردن زردی لباس در کنار شما بودیم. چنانچه شما هم در این مورد نظر یا پیشنهادی دارید آن را با ما در بخش دیدگاه این پست در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی