آموزش پخت سریع سیب زمینی با نمک در قابلمه برای بعد از باشگاه

آموزش پخت سریع سیب زمینی با نمک در قابلمه برای بعد از باشگاه

۳
آموزش پخت سریع سیب زمینی با نمک در قابلمه برای بعد از باشگاه
نمره 4.1 از 11 رای

چطور می توان به سیب زمینی کبابی نمک زد تا مزه دار و نرم شود؟ چطور میتوان بدون استفاده از آتش در طبیعت، یک سیب زمینی تنوری خوشمزه درست کرد؟ در این مطلب آی آر میکس با آموزش دادن طرز پخت سیب زمینی تنوری به پاسخ این سوال ها خواهیم پرداخت.

چگونه در قابلمه سیب زمینی تنوری درست کنیم؟

?Easy Salt Roasted Potatoes Recipe

پیش از این در انزل وب به آموزش تهیه مرغ گریل شده پرداخته بودیم. در همین راستا این بار قصد داریم شما را با طرز تهیه سیب زمینی تنوری در قابلمه که در نتیجه آن می توانید یک غذای خوشمزه و سالم را میل کنید، آشنا نماییم.

پخت سریع سیب زمینی

کارتان را با مقداری نمک که داخل قابلمه میریزید و سپس قرار دادن سیب زمینی ها روی آن، آغاز کنید. بعد از پخت، سیب زمینی ها کاملا طعم دار شده و داخل آنها هم فوق العاده نرم می شود. این سیب زمینی ها را می توانید در کنار ظرف قرار داده یا به عنوان یک غذای انگشتی در کنار غذای مورد علاقه تان سرو کنید. ضمنا می توانید از نمک باقیمانده برای زمانی که می خواهید دوباره سیب زمینی کبابی درست کنید، استفاده کنید. فقط لازم است آن را درون یک کیسه پلاستیکی نگهدارید. مواد لازم برای روش پخت سیب زمینی با نمک، شامل موارد زیر است:

  • سیب زمینی کوچک به مقدار لازم
  • نمک درشت
  • درجه حرارت فر را روی ۳۵۰ درجه فارنهایت قرار دهید.

سیب زمینی ها را تمیز کرده، شسته و خشک کنید. در ظرف مناسبی مقدار کافی نمک بریزید تا حدود یک دوم اینچ نمک در کف آن جای گیرد. سیب زمینی ها را به صورت یک لایه روی این نمک ها بگذارید. پخت را تا زمانی که سیب زمینی ها نرم شده و با چنگال به راحتی خورد شوند ادامه دهید که حدودا ۳۰ تا ۴۵ دقیقه طول می کشد.

طرز تهیه سیب زمینی تنوری

سیب زمینی تنوری غذایی است که سریع آماده می‌شود و می‌تواند به عنوان یک میان وعده با ارزش برای کودکان به همراه سبزیجات مصرف شود. سیب زمینی تنوری را می‌توان در فر، ماهی تابه رژیمی و قابلمه درست کرد. اگرچه سیب زمینی سرخ کرده طعم بهتری دارد اما ارزش غذایی سیب زمینی تنوری به مراتب بیشتر از سیب زمینی سرخ کرده بیشتر است.

البته به علت عدم استفاده از روغن در پخت سیب زمینی، کالری کمتری هم دارد. گاهی به سیب زمینی تنوری، پنیر پیتزا هم اضافه می کنند که خود باعث افزایش کالری آن می شود. یکی دیگر از مزیت های سیب زمینی تنوری نسبت به نوع آب پز و پوره این است که سیب زمینی تنوری دیرتر هضم شده و فرد دیرتر احساس گرسنگی می کند.

بنابراین برای کاهش وزن و رعایت رژیم‌های غذایی کم کالری گزینه مناسبی است. از طرفی پوست سیب زمینی و لایه نزدیک به پوست آن دارای فیبر، پروتئین، ویتامین c، پتاسیم، منیزیم، آهن و مس است که به تنظیم گوارش کمک کرده و ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت را کاهش می‌دهد. برای تهیه این سیب زمینی مراحل زیر را طی کنید:

  1. سیب زمینی را شسته و تمیز کنید.
    پخت سریع سیب زمینی
  2. سیب زمینی ها را به قطعات مساوی تقسیم کنید.
    روش پخت سیب زمینی با نمک
  3. آنها را در قابلمه ریخته و به آن آب و نمک اضافه کنید.
    طریقه پختن سیب زمینی با نمک
  4. ظرف را روی حرارت قرار داده و به محض جوشیدن در آن را نیمه باز قرار دهید تا سر نرود.
    پخت سریع سیب زمینی
  5. پس از ۸ تا ۱۰ دقیقه که سیب زمینی ها نیم پز شدند (زمانی که چنگال در سیب زمینی فرو برود)، آنها را در آبکش خالی کرده و بگذارید آب آن برود.
    طرز تهیه سیب زمینی تنوری در قابلمه
  6. جهت پخت سیب زمینی با نمک، کف ظرف دیگری را با مقداری نمک درشت پوشانده و سیب زمینی ها را روی آن قرار دهید، قابلمه را روی شعله پخش کن و حرارت ملایم قرار دهید. پس از ۴۵ تا ۶۰ دقیقه سیب زمینی ها پخته و تنوری می شود.
    سیب زمینی کبابی روی گاز
  7. بدین ترتیب، سیب زمینی تنوری خوشمزه شما آماده شده است.
    پخت سیب زمینی با نمک

نکات طریقه پختن سیب زمینی با نمک

پوست سیب زمینی کبابی روی گاز، حاوی مقادیر زیادی پتاسیم است که برای افراد مبتلا به نارسایی کلیه مضر است؛ بنابراین چنین افرادی بهتر است سیب زمینی را بدون پوست استفاده کنند. پوست سوخته سیب زمینی تنوری دارای گاز‌های سمی و خطرناکی است،‌ بنابراین باید از مصرف آن خودداری کرد.

قسمت‌های سبز سیب زمینی حاوی مواد شیمیایی و سمی زیانباری است که مصرف آن باعث افزایش فشار خون، تنگی نفس، سردرد و اسهال می‌شود؛ بنابراین قسمت‌های سبز رنگ را جدا کرده و دور بیندازید، زیرا این سم در بافت سالم سیب زمینی هم نفوذ می کند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب آی آر میکس درباره پخت سیب زمینی با نمک صحبت کردیم  و چند نمونه را به شما نشان دادیم. اگر در این رابطه نظر یا پیشنهادی دارید، آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۳ دیدگاه

  1. آرش گفت:
    0

    ممنون از مطالب مفید سایتتون

  2. مهدی پورراهدار گفت:
    0

    بسیار عالی

  3. علی گفت:
    1

    خیلی شور شد مال من

تبلیغات متنی