آموزش راه های از بین بردن تار های شب پره برای همیشه در خانه

۰
آموزش راه های از بین بردن تار های شب پره برای همیشه در خانه
نمره 4 از 2 رای

در این مطلب آی آر میکس قصد داریم برای همیشه با تار های شب پره شبکه ای خزان خداحافظی کنیم. شاید اسم شب پره شبکه ای خزان اسم آشنایی نباشد. اما بارها شده که درختانمان را درگیر تارهای بهم فشرده ای ببینیم . آیا این تار ها به درختانمان آسیب می رسانند؟ باید بگویم که در برخی موارد بله. چطور می توان درختان این تولید کنندگان اکسیژن را نجات داد؟ ما راه حل های نجات شما را در این مطلب آورده ایم .

برای از بین بردن تار شپ پره باید چکار کرد؟

Fall Webworm Control

آیا شما هم از دیدن لانه های تار مانندی که درخت هایتان را فرا گرفته اند متعجب می شوید ؟ به این نوع تارهای شبکه ای تارهای شب پره شبکه ای خزان گفته می شود که باعث آشفته دیده شدن درختانتان می شوند.اما نگران نباشید ما به شما راه های از بین بردن تارهای چنین شب پره هایی را می آموزیم .

احتمالا توجهتان در اواخر تابستان و در اوایل پاییز، جلب شبکه های بزرگ وکیسه مانندی که شاخه های درختان را پوشانده اند شده است.این شبکه ها لانه های شب پره پاییزی هستند.

این نوع شب پره ها حشرات خشکی در خانواده ار بای دی محسوب می شوند.آنها ذاتا امریکایی هستند. اما در مکزیک و کانادا نیز یافت می شوند. اما بعد از ورود به یوگسلاوی در آسیا و اروپا نیز پخش شدند. بنابراین در حیاط خانه شما نیز یافت می شوند.آنها می توانند یک آفت واقعی باشند.به خصوص اگر درختان میوه و آجیل پاییزی را پرورش دهید. اما کنترل این شب پره به اندازه ای که فکر می کنید مشکل نیست.

چرخه زندگی شب پره شبکه ای

در مناطق شمالی آمریکای شمالی ، هر سال یک نسل از شب پره ی شبکه ای خزان وجود دارد. آنها از اواخر تابستان تا اوایل پاییز قابل مشاهده اند.اما در جنوب می توان دو نسل از این کرم ها را مشاهده کرد.شب پره ماده تخمهای خود را در زیر برگ درختان در خوشه هایی که حاوی صدها تخم هستند قرار می دهد.

راه های از بین بردن شب پره شبکه ای خزان

حدودا یک هفته بعد زندگی تخم ها آغاز می شود.این شب پره های شبکه ای خزان می توانند در طیفی از رنگ های زرد کمرنگ تا خاکستری تیره باشند. همچنین می توانند در پشت خود دو ردیف لکه های کوچک سیاه داشته باشند. آنها تکه هایی از موهای بلند و کوتاه دارند که از نقاط سیاه خارج می شوند و با بزرگ شدن آنها بزرگتر می شوند.

بستگی به نوع  شب پره می توانند سرهای قرمز یا مشکی داشته باشند. در اندازه کوچکی شروع به رشد میکنند و به حدود یک اینچ طول می رسند. قبل از سقوط بر زمین و پیدا کردن مکانی برای باز شدن چهار تا شش هفته را بر روی برگ درختان می گذرانند. پیله ی این شب پره ها زمستان را در بستر برگ بر پایه درختان میگذرانند .

راه های از بین بردن شب پره شبکه ای خزان

پیله ها به رنگ قهوه ای تیره و در حدود ۰٫۳۹ اینچ (۱۰ میلی متر) طول دارند. در اواخر ماه فروردین و اردیبهشت تا تیر و اواسط مرداد ، پروانه های بالغ از پیله بیرون می آیند و چرخه دوباره از نو شروع می شود.

مقایسه کرم های صد پای تننده تار عنکبوت و شب پره شبکه ای خزان

اغلب کرم های تننده تار عنکبوت با شب پره ها اشتباه گرفته می شوند اما در واقع هر دو از شاخه کرم های صد پا هستند.شب پره های شبکه خزان در بهار و میانه تابستان فعالند اما کرم صد پای تننده تار عنکبوت درانتهای تابستان تا پاییز یافت می شوند.

شب پره های شبکه خزان لانه شان را در انشعاب شاخه های درختان میسازند و ساختاز بهم فشرده و منظمی را تشکل میدهند. در مقایسه با شب پره های شبکه خزان  کرم های صد پای تننده تار عنکبوت لانه هایی با ظاهری آشفته تر می سازند . انها همچنین نزدیک به شاخه های پر برگ لانه میسازند .باعث تغذیه راحت کرم حشره (قبل از تبدیل شدن به شب پره های بزرگ) درون لانه می شود.

 شب پره های شبکه خزان چه میخورند؟

این کرم ها نزدیک درختان برگ ریز پاییزی زندگی میکنند. هنگام بروز حوادث بزرگ می توانند تمام برگ های درختان را از بین ببرند. بعضی از درخت های مورد علاقه برای تغذیه شب پره شبکه ای خزان :
سیب ، توسکای امریکایی ، درخت غوشه ، صنوبر شرقی ، سیب صحرایی ، افرا ، درخت گردوی امریکای مرکزی ، هلو ، گلابی ، گردو ، درخت بید.

آیا شب پره های شبکه ای خزان درختان را از بین میبرند؟

معمولا استفاده این کرم های تننده تار از درختان باعث از بین بردن کامل درختان نمی شود.قبل از اینکه درخت به طور معمول شروع به تغییر رنگ و سقوط کند. آنها شروع به تغذیه در فصل رشد می کنند. در فصل بهار برگ های جدید درختان سبز می شوند .اما درختان جوان ممکن است اسان تر از بین بروند.تمام برگ هایشان را با امدن کرم ها از دست بدهند . بنابراین اگر این حشرات را بر درختان جوان خود که هنوز شاخ و برگ نگرفته اند مشاهده کردید سریع تر از شرشان خلاص شوید.

راه های از بین بردن شب پره شبکه خزان

اگر تعداد کمی  لانه های کرم های تننده تار عنکبوت را بالای درختانتان دیدید ، بهتر است همانطور باقی بمانند . این لانه بخودی خود از بین میرود .در حالیکه سوزاندن لانه یک شیوه مبارزه است این راه برای شما و درخت غیر قابل اطمینان است .به شاخه های درخت آسیب میزند. ممکن است باعث آتش سوزی شود .اگر به انها دسترسی پیدا کنید راه های ساده ای برای از بین بردن کرم های تننده تار بر روی درختان و بوته ها وجود دارد.

راه های ساده از بین بردن شب پره شبکه ای خزان

استفاده از چوب یا دسته بلند

شبکه تار ها را با چوب یا دسته بلندی پاره کنید .می توانید با زدن ضربه مجرا های درون لانه ایجاد کنید. یا با چرخاندن دسته بلند تارهای تنییده شده را از بین ببرید. وقتی شب پره ها داخل شبکه اشان هستند از دست شکارچی ها در امان می مانند .با شکستن لانه ، زنبورها و سایر شکارچیان طبیعی می توانند به آنها دسترسی پیدا کنند.

 باسیلوس تورینگننسیس

نوعی باکتری طبیعی است که کرم های صد پا مثل کرم تننده تار عنکبوت و شب پره شبکه ای را می کشد. این راه جلوی کشته شدن گیاهان،افراد، پرندگان و زنبورها را می گیرد.در حالیکه این نوع کرم های صد پا از تارها تغذیه میکنند. زدن گرد پاش و ایجاد سوراخ درون تار موثر تر خواهد بود.

 گرد پاش چریش

روغن چریش یک حشره کش طبیعی و وسیله ای برای از بین بردن کرم های صدپا است .اما حواستان به استفاده با دقت از آن باشد .زیرا ممکن است حشرات با ارزش را نیز بکشد.

روغن گیاهی

روغن نباتی راهی اسان و ارزان برای کشتن کرم های صد پاست و باعث غوطه ور شدن در تار های تنیده شده کرم های صد پا می شود .یک گرد پاش را با روغن گیاهی پر کنید و به طور کامل آن را بر لانه بپاشانید. حواستان باشد که روغن نباتی باعث آسیب برگهای گیاهان می شود.
بخصوص اگر گیاه در آفتاب باشد. زیرا کرم های تحت تار های شبکه ای ، برگ ها را با لانه خود پوشش می دهند.  بنابراین ابتدا یک ناحیه را آزمایش کنید. یا روش بعدی را تجربه کنید.

مایع ظرفشویی

یکی از راحترترین راه ها برای خلاص شدن از شر این شپ پره ها استفاده از مایع ظرفشویی و آب است .

دو تا سه قاشق چای خوری مایع ظرفشویی را با یک گالون آب مخلوط کرده درون اب قشان بریزید . حواستان را جمع کنید که مایع ظرفشویی را دیرتر اضافه کنید.بعد گرد پاش را به آرامی تکان دهید تا مواد مخلوط شوند .

شکارچیان طبیعی

  1. پرنده ها
  2. زنبور زرد
  3. زنبور انگل زاد
  4. کفش دوزک ها
  5. مورچه های سیاه کوچک

مانند همه آفات ، وقتی اولین بار شب پره های شبکه ای روی درختان شما ظاهر می شوند ، خلاص شدن از شر انها راحت تر است.  بنابراین از اواخر تابستان برای کشف و از بین بردن این موجودات عجیب تلاش کنید.

ما در مطالب پیشین آی آر میکس  ۷ روش از بین بردن سوسک ریز آشپزخانه با سوسک کش طبیعی را آموزش دادیم در صورت تمایل این مطلب را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

ما در این مطلب تمام تلاشمان را کردیم که به شما راه های خلاص شدن از شب پره های شبکه ای را بیاموزیم. همچنین مقایسه ای بین کرم های صد پای تننده تار و شب پره های شبکه ای خزان داشتیم. حالا دوست داریم نظرات شما و راه حل هایی که شما برای رهایی از دست شب پره ها پیشنهاد می کنید را بشنویم.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

بدون دیدگاه

موقتا امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد

موقتا امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد

تبلیغات متنی