How To Design Your Cake

آموزش تزیین کیک خانگی خامه ای با چنگال و لوازم ساده

۱
آموزش تزیین کیک خانگی خامه ای با چنگال و لوازم ساده
نمره 4.5 از 6 رای

کیک تولد، از اجزای جدا نشدنی مراسم جشن تولد است. اما چیزی که علاوه بر طعم و مزه این کیک اهمیت دارد، نوع طراحی و تزیینات روی آن است که می تواند ان کیک را بسیار خاطره انگیز و به یاد ماندنی کند. در این پست آی آر میکس قصد داریم به آموزش خامه کشی و تزیین کیک تولد بپردازیم.

چگونه کیک تولد را تزیین کنیم؟

How To Design Your Cake

قبلا در آی آر میکس به آموزش تهیه انواع کیک تولد خانگی پرداخته بودیم. اما تزیینات کیک تولد، از مهم ترن بخش های کار است که می تواند جلوه ای زیبا و ماندگار به آن ببخشید. از اینرو در این مطلب آی آر میکس به آموزش تزیین کیک تولد پرداخته ایم.

وسایل مورد نیاز برای تزیین کیک با خامه

۱- استفاده از یک سطح صاف: بهتر است تزیین کیک را روی یک سطح صاف انجام دهید. هنگامی که درجه حرارت فر بالا باشد کیک پف می کند. برای تعیین دمای فر از یک دماسنج استفاده کنید. جهت صاف کردن کیک از یک تاج کوچک استفاده کنید و پس از خارج کردن کیک از فر بلافاصله آن را روی صفحه قرار داده و به آرامی ظرف را به طرف پایین فشار دهید.

۲- تابه تان را آماده کنید: کف تابه را با کاغذ پوستی بپوشانید تا کیک به آسانی از آن جدا شود.

۳- اطراف را به آسانی بپوشانید: برای استفاده از آجیل، شکلات های رنگی و نارگیل در اطراف کیک، آنرا روی تابه قرار داده و به آرامی آجیل و غیره را با دست در اطراف آن بریزید. همچنین می توانید در پایان، گل کاغذی تولد را هم روی کیک قرار دهید.

۴- طرح تزیینی را تعیین کنید: قبل از نوشتن هر چیزی روی کیک به آرامی با خلال دندان، طرح آن را روی کیک ترسیم کنید. قبل از شروع کار نوشته خود را روی حوله کاغذی یا بشقاب تمرین کنید.

۵- محل کارتان را تمیز نگه دارید: هنگام خامه کشی، لبه های استند کیک را با نوارهای ۳ اینچی کاغذ موم شده بکشید تا استند تمیز بماند. اولین لایه کیک را در مرکز، روی نوارها بگذارید. پس از اتمام خامه کشی، با دقت نوارها را به صورت همزمان بردارید.

آموزش خامه کشی و تزیین کیک

در ادامه به مرور برخی ایده هایی که می توانید در هنگام  تزیین کیک خانگی به کار ببرید، پرداخته شده است.

آموزش تزیین کیک با خامه

برای تزیین کیک با خامه سفید، تنها چیزی که نیاز دارید نوک قاشق است. مقدار زیادی خامه را به پشت قاشق چسبانده و آن را با نوک قاشق و در موقعیت ساعت ۱۲ روی کیک قرار دهید. سپس قاشق را بصورت نیم دایره به سمت چپ چرخانده تا به موقعیت ساعت ۶ برسید. این کار را تا پوشاندن کل سطح کیک تکرار کنید.

وسایل مورد نیاز برای تزیین کیک با خامه

آموزش تزیین کیک تولد به صورت زیگزاگ

در این مرحله آموزش خامه کشی و تزیین کیک باید با دندانه های چنگال روی سطح خامه کیک، حرکت موج دار را اجرا کنید.

تزیین کیک خانگی

آموزش تزیین کیک مواج

با استفاده از یک قاشق غذاخوری یا چای خوری حرکت پیچشی کوچکی در یک جهت انجام دهید. سپس قاشق را کمی بیشتر حرکت داده و پیچش دیگری را در جهت مخالف درست کنید. این کار را تکرار کنید تا کل کیک پوشانده شود.

آموزش خامه کشی و تزیین کیک

آموزش تزیین کیک شکلاتی راه راه

برای تزیین کیک شکلاتی با یک چاقو از لبه ها تا مرکز کیک، یک خط بکشید. این کار را برای کل سطح کیک انجام دهید. با استفاده از همان چاقو، نوارهای عمودی را در اطراف کیک ایجاد کنید.

آموزش تزیین کیک با خامه

چطور یک کیسه شیرینی تهیه کنیم؟

نوک قالب خامه کشی را به کیسه شیرینی متصل کنید. این کیسه را در یک  لیوان بلند خالی قرار داده و عرض آن را تا نصفه تا بزنید. سپس با استفاده از قاشق، خامه را به کیسه منتقل کرده و وقتی سه چهارم آن پر شد، اطراف کیسه را بالا بکشید. کیسه را از لیوان خارج کرده، انتهای باز آن را پیچ دهید تا بسته شود و سپس کیسه را فشار دهید تا خامه در آن جمع شود.

چگونه کیک تولد را تزیین کنیم؟

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست آی آر میکس سعی کردیم روش های مختلف آموزش تزیین کیک با خامه را به صرت مختصر آموزش دهیم. شما نیز می توانید تجربیات و پیشنهادات خود را در زمینه تزیین کیک تولد با خامه در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

  1. دنیا گفت:
    0

    بسیار عایل بود و موفق باشید و خسته نباشید

تبلیغات متنی