شب شام چی بخوریم که چاق نشویم؟ 10 عدد از بهترین شام لاغر کننده برای شب

شب شام چی بخوریم که چاق نشویم؟ ۱۰ عدد از بهترین شام لاغر کننده برای شب

۰
شب شام چی بخوریم که چاق نشویم؟ ۱۰ عدد از بهترین شام لاغر کننده برای شب
نمره 4 از 1 رای

گرسنگی قبل از خواب در حالی که تمایلی برای خوردن و مختل کردن رژیم غذایی تان ندارید معضلی است که اکثر افراد برای داشتن تغذیه سالم با آن مواجهند. در حقیقت گرسنگی هنگام رفتن به رختخواب، تلاش ها برای کاهش وزن را تحت تاثیر قرار می دهد. احتمال اینکه به علت گرسنگی از خواب بیدار شده و به سراغ انتخاب غذاهای ناسالم بروید بسیار زیاد است. در این مطلب آی آر میکس به این می پردازیم که شب شام چی بخوریم که چاق نشویم.

شام چی بخوریم تا لاغر شویم؟

?Best Bedtime Foods for Weight Loss

خوابیدن یکی از عناصر ضروری در کاهش وزن است. طبق تحقیقات، کسانی که ۵ ساعت یا کمتر در طول شب می خوابند بیشتر دچار افزایش وزن می شوند.  اوضاع زمانی وخیم تر می شود که در می یابیم کمبود خواب، هورمون های تنظیم گرسنگی را نیز تحریک می کنند. بدین معنا که روز بعد تمایل زیادی به خوردن غذاهای پرکالری پیدا می کنید. پس برای داشتن خواب و استراحت مناسب باید غذای مناسبی بخورید. قبلا در آی آر میکس به آموزش روش های کاهش اشتها به غذا پرداخته بودیم. اما در این مقاله به این پرداخته ایم که شب ها شام چه بخوریم تا لاغر شویم.

ماست یونانی

شام چی بخوریم بهتره؟ ماست یونانی! ماست یونانی بخاطر پروتئین بالا و قند کم از ماست های بسیار با ارزش است. پروتئین سیر کننده است و به بدن کمک می کند هنگام خواب، عضلات لاغر را بازسازی کند. طبق تحقیقات منتشر شده در یک ژورنال آمریکایی در فیزیولوژی انسان، خوردن پروتئین قبل از خواب سبب تحریک سنتز پروتئین در طول شب شده و به ترمیم و ساخت عضلات کمک می کند. از آنجا که پروتئین ها به سوزاندن چربی کمک می کنند، کلید اصلی در کاهش وزن، دریافت مقدار کافی از ریز مغذی ها است.

شب ها شام چه بخوریم

گیلاس، بهترین شام لاغر کننده

گیلاس نه تنها به عنوان یک میوه شیرین بعد از شام بلکه به عنوان کمک کننده در استراحت چشم ها عمل می کند. گیلاس منبع طبیعی ملاتونین است که هورمون خواب را تنظیم می کند. طبق تحقیقات، بزرگسالانی که قبل از خواب یک لیوان آب گیلاس میل می کنند کیفیت خواب بهتر و زمان خواب بیشتری دارند. به علاوه گیلاس سرشار از آنتی اکسیدان بوده که به مبارزه در مقابل عفونت ها کمک می کند.

کره بادام زمینی روی نان سبوس دار

نان تست به همراه کره بادام زمینی یک میان وعده خوشمزه و سیر کننده در هر زمان از روز، بخصوص قبل از خواب است. کره بادام زمینی حاوی  آمینو اسید تریپتوفان است که به خواب بهتر کمک می کند، ویتامین B موجود در نان سبوس دار به جذب بهتر تریپتوفان کمک می کند. به علاوه، کره بادام زمینی منبع غنی پروتئین گیاهی است که چربی سوز بوده و به ساخت عضلات و چربی های اشباع نشده سالم جهت احساس سیری بیشتر کمک می کند.

غذاهایی که چاق نمیکند

پودر پروتئین

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که عصرها به باشگاه می روند، جهت ریکاوری می توانید از این پودرها استفاده کنید که به ساخت عضلات کمک می کنند. طبق مطالعات صورت گرفته در علوم پزشکی و ورزشی نشان داده شده مصرف ۴۰ گرم پروتئین قبل از خواب، سنتز پروتئین در طول شب را افزایش داده و منجر به ساخت عضلات و چربی سوزی می شود. سعی کنید برای ساخت پودر پروتئین، یک قاشق پودر پروتئین کازئین را به آن اضافه کنید.

شام چی بخوریم تا لاغر شویم؟

پنیر، از غذاهایی که چاق نمیکند

پنیر تقریبا یک وعده غذایی کامل برای زمان خواب است. این پنیر سرشار از پروتئین کازئین بوده که سبب می شود در سراسر شب و هنگام استراحت احساس سیری کرده و عضلاتتان ترمیم شود. به علاوی حاوی تریپتوفان است که به خوابیدن کمک می کند.

بوقلمون

از آنجا که گوشت بوقلمون حاوی تریپتوفان است به خوابیدنتان کمک خواهد کرد. بنابراین بهترین شام لاغر کننده برای قبل از خواب است، بخصوص که پروتئین موجود در آن به ساخت عضلات در سراسر شب کمک خواهد کرد. خوردن چند برش روی نان سبوس دار یا کراکر با تامین فیبر مورد نیاز بدن و ویتامین B که به جذب  تریپتوفان کمک می کند، سبب می شود تمام شب احساس سیری کنید.

موز

موز هم دارای تریپتوفان است، آمینو اسید موجود در آن هم سبب خواب سریع تر شده و فیبر هم سبب سیری خواهد شد. هر میوه ۱۰۰ کالری دارد و میل به هر قندی که بعد از شام دارید را از بین می برد. می توانید موز را در فریزر گذاشته و بعد از یخ زدن با چنگال خرد کرده و به صورت یک بستنی خوشمزه میل کنید.

شام چی بخوریم

شیر شکلات

اگرچه شیر شکلات خیلی شیرین است اما یک نوشیدنی ایده آل برای کاهش وزن است. کلسیم، سبب سوزاندن چربی شکم شده و اگر افراد دیابتی رژیم غذایی غنی از کلسیم را دنبال کنند به کاهش وزن شان کمک خواهد کرد. با مصرف یک لیوان شیر و دریافت تریپتوفان خواب راحتی را تجربه کنید. فقط از برندی که قند بالا نداشته باشد یا شربت ذرت با فروکتوز بالا استفاده کنید.

کفیر

کفیر از فرآورده های شیر تخمیر شده همراه پروبیوتیک است که برای باکتری های روده مناسب است و نفخ معده را از بین می برد. از آنجا که این محصول جز لبنیات است بنابراین تریپتوفان داشته و برای داشتن خواب راحت بسیار مناسب است.

بهترین شام لاغر کننده

انواع بادام ها

زمانی که هوس چیز شوری را کردید می توانید بادام بخورید. پروتئین موجود در هر ۵ گرم به ترمیم عضلات در طول شب و فیبر آن هم به احساس سیری کمک می کند. به علاوه بادام ها غذایی فوق العاده برای چربی سوزی هستند. طبق تحقیقات بزرگسالان دارای اضافه وزن با خوردن یک چهارم فنجان بادام در طول شش ماه، ۶۲ درصد کاهش وزن و BMI داشتند.

شام چی بخوریم

غلات با فیبر بالا

می توانید روزتان را با یک کاسه غلات به اتمام برسانید. کربوهیدرات ها برای بهتر خوابیدن مفید بوده و فیبر موجود در غلات سبب چربی سوزی و احساس سیری در شب می شود. تحقیقات انجام شده نشان داده که دریافت فیبر با کاهش وزن در ارتباط است. این غلات را می توان با یک فنجان شیر کم چرب که حاوی تریپتوفان، کلسیم و ویتامین D است مصرف کنید.

پنیر رشته ای

پنیر رشته ای با کالری کم در حدود ۸۰ کالری و دارای مقادیر کمی چربی و پروتئین است. به علاوه منبع مناسبی از تریپتوفان بوده که به خواب کمک می کند. مثلا موزارلا بیش از ۶۰۰ میلی گرم از آمینو اسیدهای مفید را در خود دارد.

شب شام چی بخوریم که چاق نشویم

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست به معرفی چند مورد از غذاهایی که چاق نمیکند پرداختیم. چنانچه نظر یا پیشنهادی در این باره دارید می توانید آن را با ما در بخش دیدگاه این پست در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
منبع فارسی: آی آر میکس