درمان قطعی خارش سر با جوش شیرین و روغن زیتون

درمان قطعی خارش سر با جوش شیرین و روغن زیتون

۰
درمان قطعی خارش سر با جوش شیرین و روغن زیتون
نمره 5 از 2 رای

خارش پوست سر مسئله آزار دهنده ای است، بخصوص زمانی که بیرون یا در حال انجام کاری مهم هستید و این مشکل، اجازه تمرکز روی آن را به شما نمی دهد. اگر دائما سرتان را می خارانید، ممکن است چیزی بیشتر از یک شوره سر معمولی باعث این مساله شده باشد. درست است که گاهی با صرف هزینه زیاد تلاش می کنیم این مشکل را برطرف کنیم، اما درمان های خانگی ساده ای هم به عنوان درمان قطعی خارش مو وجود دارد که در این مطلب آی آر میکس به آن ها می پردازیم.

چگونه خارش سر را با روش های خانگی درمان کنیم؟

?Home Remedies For Itchy Scalp

فاکتورهای مختلفی موجب خارش سر می شوند از جمله عفونت های قارچی، عفونت های باکتریایی، خشکی پوست سر و غیره. خارش سر ممکن است منجر به ریزش مو نیز شود. در این پست آی آر میکس به بررسی تاثیر روغن و جوش شیرین روی مو می پردازیم. با دنبال کردن این روش های خانگی با خارش پوس سرتان خداحافظی کنید.

درمان خارش سر با جوش شیرین

جوش شیرین خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد و به از بین بردن باکتری هایی که منجر به عفونت، خارش یا ریزش مو می شوند، کمک می کند. ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا قوام آمده و حالت خمیری بگیرد. پس از ریختن جوش شیرین روی سر، آن را برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست سرتان پخش کنید. پس از ۱۵ دقیقه سرتان را با آب و شامپوی معمولی بشویید. استفاده از جوش شیرین برای پرپشتی مو هم توصیه شده است.

درمان خارش سر با جوش شیرین

درمان قطعی خارش مو با روغن زیتون

زوغن زیتون خاصیت ضد التهابی داشته و به عنوان محافظ پوست عمل می کند و به بهبود خارش یا عفونت پوست سر کمک می کند. روغن زیتون ارگانیک را به مدت ۷ ثانیه در مایکروفر گرم کرده و روی سرتان بمالید. اجازه دهید کل شب روی سرتان بماند و صبح آن را بشویید. برای حصول نتیجه بهتر این کار را دو بار در هفته تکرار کنید.

ریختن جوش شیرین روی سر

روغن درخت چای برای خرش سر

روغن درخت چای هم خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی دارد و با افزایش رطوبت و تغذیه پوست سر به درمان خارش پوست کمک می کند. ۵ تا ۷ قطره از آن را به طور مستقیم روی سرتان بمالید و ماساژ داده و اجازه دهید یک شب روی سرتان بماند.

جوش شیرین برای مو

تاثیر روغن نارگیل برمو

نارگیل پر از خاصیت ضد قارچی بوده که می تواند خارش سر و عفونت های قارچی را تا حد زیادی درمان کند. روغن نارگیل روی پوست سر به تعادل رطوبت کمک می کند. بنابراین روغن آن را برای ۱۰ ثانیه گرم کرده و به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست سرتان بمالید و سپس آن را بشویید.

تاثیر روغن و جوش شیرین روی مو

استفاده از آلو ئه ورا

ژل آلو ئه ورا یک مرطوب کننده طبیعی است و بخاطر خاصیت ضد میکروبی و آرام بخشی آن به درمان خارش پوست سر و شوره سر کمک می کند. ژل ارگانیک آلو  ئه ورا را بصورت مستقیم روی پوست سرتان بمالید و پس از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه آن را با آب ولرم بشویید. برای نتیجه بهتر این کار را ۲ بار در هفته تکرار کنید.

تاثیر روغن نارگیل برمو

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست آی آر میکس با استفاده از محلول جوش شیرین برای مو و دیگر مواد طبیعی، سعی کردیم شیوه های درمان خانگی خارش سر را با شما در میان بگذاریم. در صورتی که نظر یا پیشنهادی در خصوص این روش ها دارید آن را با ما در قسمت نظرات و پیشنهادات این مطلب در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی