ختنه کردن

چرا پسران را ختنه میکنند؟ مضرات ختنه کردن و نکردن چیست؟

۰
چرا پسران را ختنه میکنند؟ مضرات ختنه کردن و نکردن چیست؟
امتیاز دهی به نوشته

اگر روزی به فکر ایجاد یک خانواده افتادید، باید تصمیمات بی شماری را در طول بارداری همسرتان بگیرید، یکی از این تصمیمات مهم ختنه کردن است. ما در این پست میخواهیم به شما در گرفتن این تصمیم کمک کنیم، پس با ما در ادامه این پست همراه باشید.

ختنه چیست؟ از چه زمانی مردم شروع به ختنه کردن بچه های خود کردند؟

 ? What is Circumcision

اولین ختنه به ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد. کارشناسان گزارش می دهند که این روش در ابتدا فقط در مردان طبقه بالا انجام ، اما در دهه ۱۸۸۰ به یک روش پزشکی رایج تبدیل شد. تا قرن بیستم ، ختنه در بسیاری از کشورهای انگلیسی جریان داشت ، با این حال محبوبیت آن با گذشت زمان کاهش یافته است. که طبق تحقیقات انجام شده در سال ۱۹۷۹ به ۶۴٫۵ درصد و به ۵۸ درصد در سال ۲۰۱۰ رسیده است.

ختنه در چه زمانی انجام میشود؟

ختنه اغلب در بیمارستان ، چند ساعت پس از تولد انجام می شود. تحقیقات نشان می دهد که ختنه امن و برای سلامتی نوزاد مفید است. پزشک با بی حس کننده موضعی، آلت تناسلی کودک را بی حس میکند سپس پوست جمع شده ای که نوک آلت تناسلی را پوشانده که به پوسته ختنه گاه معروف است را با استفاده از یکی از سه روش معمول ختنه بر میدارند.

چرا ختنه برای کودک مفید است؟ مظرات ختنه نکردن چیست؟

اگر ختنه نکنیم چه میشود؟ اگر هنوز از انجام ختنه بر روی نوزاد پسر خود مطمئن نیستید، دلایل آورده شده در زیر به گرفتن این تصمیم به شما کمک میکند:

  1. نوزادانی که ختنه میشوند احتمال ابتلا به عفونت ادراری (UTIs) کمتری دارند.
  2. آکادمی اطفال آمریکا (AAP) درصد احتمال مبتلا شدن به ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) و سایر عفونتهای مقاربتی را در مردانی که ختنه شده اند به ۳۰ تا ۴۰ درصد کمتر از مردانی که ختنه نشدن اعلام کرده است.
  3. از بین بردن پوست ختنه گاه در برابر تبخال نیز محافظت می کند و احتمال اینکه شرکای زن دچار واژینوز باکتریایی شوند کاهش می یابد.
  4. همچنین ختنه کردن کودک شما خطر ابتلا به سرطان آلت تناسلی، عفونت پوست ختنه گاه و فیموز را کاهش دهد.
  5. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) اعلام کرده است که مردان دگرجنسگرا که ختنه شده اند، شانس ابتلا به HIV را ندارند.

آیا ختنه کردن بر روی رابطه جنسی تاثیر می گذارد؟

هیچ سند علمی وجود ندارد که نشان دهد برداشتن پوست آلت تناسلی بر عملکرد جنسی ، رضایت جنسی یا حساسیت تأثیر منفی خواهد گذاشت. اما این نکته را باید بدانید که پوست نوک آلت تناسلی دارای عصب و رگ های خونی است که موجب لذت بیشتر در رابطه جنسی میشود.

ختنه کردن

چرا نباید ختنه کرد؟ مظرات ختنه کردن چیست؟

ختنه نکنید! ترس مادران در این مورد طبیعی است اما مطالعات در این زمینه نشان میدهد که احتمال بروز عفونت و خونریزی های شدید در ختنه کردن برای مردان و جوانان وجود دارد. همچنین این مطالعات نشان داده است که خطرات عمده ختنه کردن بسیار نادر است که اغلب در دوران بلوغ نمایان میشوند. این خطرات شامل چسبندگی پوست ، پل های پوستی ، و تنگ شدن نوک آلت است.

آیا ایستاده ادرار کردن ضرر دارد؟ مضرات ایستاده ادرار کردن برای مردان چیست؟

نظرات و پیشنهادات شما؟

ما در این مطلب سعی داشتیم پاسخ سوالات شما در زمینه ختنه کردن را پاسخ دهیم. اگر در این زمینه سوال یا نکته مهمی مد نظر دارید آنرا با ما در بخش نظرات و پیشنهادات در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی