How to Avoid Stomach Pain when Taking Antibiotics

آموزش درمان معده درد ناشی از مصرف آنتی بیوتیک

۰
آموزش درمان معده درد ناشی از مصرف آنتی بیوتیک
نمره 3.5 از 2 رای

آنتی بیوتیک ها هنگام مقابله با عفونت های باکتریایی به خوبی کار می کنند ، اما اغلب می توانند تأثیر بدی بر روی دستگاه گوارش شما داشته باشند. درد معده یک عارضه مشترک در مصرف آنتی بیوتیک ها است ، زیرا آنتی بیوتیک ها می توانند باکتری های طبیعی را در معده شما از بین ببرند.  خوشبختانه ، روش هایی وجود دارد که می توانید از آنها برای کاهش احتمال ابتلا به درد معده در هنگام مصرف دارو استفاده کنید.

چگونه از شر درد معده در هنگام مصرف آنتی بیوتیک ها خلاص شویم؟

How to Avoid Stomach Pain when Taking Antibiotics

نکته مهمی که برای کاهش اثر انتی بیوتیک بر روی معده باید به آن توجه کنید این است که ، به هیچ وجه سر خود انتی بیوتیک مصرف نکنید و حتما با تجویز پزشک آنتی بیوتیک مناسب را خریداری و مصرف کنید. و نکته بعدی این است که حتما تاریخ انقضا آنتی بیوتیک را چک کنید. تا از تازه بودن آن مطمئن شوید.

خوردن آنتی بیوتیک با معده خالی

بعضی از انتی بیوتیک ها باید حتما با غذا خورده شوند تا معده درد ناشی از خوردن انتی بیوتیک به سراغ شما نیاید! زیرا غذا نقش محافظ در برابر انتی بیوتیک را برای معده شما دارد.

  • به طور مثال اگر ساعت ۶ صبح باید آنتی بیوتیک بخورید و غذا خوردن در این زمان برای شما دشوار است ، میتوانید از یک سیب یا ۳ عدد خرما برای خالی نذاشتن معده خود استفاده کنید.
  • به یاد داشته باشید که برای درمان سوزش معده انتی بیوتیک حتما یک لیوان بزرگ آب به همراه آن بنوشید.

 درمان معده درد ناشی از مصرف آنتی بیوتیک

به موقع و سروقت آنتی بیوتیک های خود را بخورید

برای خلاص شدن از عوارض انتی بیوتیک بر روی معده باید به موقع انتی بیوتیک های خود را دریافت کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را از مصرف آنها بگیرید. اگر زمان مصرف انتی بیوتیک از دستتان در رود ، دوز آن پایین می آید و شاید بخواهید با مصرف همزمان دو عدد از آن اشتباه خود را جبران کنید که همین موجب درد شدید و آسیب دیدن معده میشود.

 درمان معده درد ناشی از مصرف آنتی بیوتیک

مقدار باکتری های خوب معده را افزایش دهید!

اسید به وجود آمده از مبارزه با باکتری های بد در معده میتواند باکتری های خوب معده شما را نیز از بین ببرد. زمانی که این باکتری های خوب از معده شما از بین روند درد معده به سراغ شما می آید. مواد غذایی که میتوانند میزان باکتری های خوب را در معده افزایش دهنده شامل : ماست ، سیر ، کشک ، آب مرغ و … هستند.

 درمان معده درد ناشی از مصرف آنتی بیوتیک

با پزشک مورد نظر خود صحبت کنید

اگر شما سابقه بدی در سوزش معده ناشی از مصرف انتی بیوتیک داشته اید ، باید حتما این قضیه را با پزشک خود در میان بگذارید تا از انتی بیوتیک های ضعیف تر یا نوع دیگری از دارو را برای درمان شما تجویز کند.

 درمان معده درد ناشی از مصرف آنتی بیوتیک

درمان معده درد ناشی از مصرف آنتی بیوتیک

ما در ادامه چند روش طبیعی درمان معده درد ناشی از آنتی بیتیک را جمع آوری کردیم ، با ما همراه باشید.

یک فنجان چای بابونه بنوشید

بابونه یک داروی خفیف گیاهی است که می تواند به عنوان یک ضد التهاب برای درد معده شما عمل کند. اگر در معده شما ناشی از عدم تعادل باکتری ها باشد ، چای بابونه می تواند به تسکین این درد کمک کند.

  1. آب را جوش بیاورید ، سپس آن را به چای کیسه ای بابونه اضافه کنید.
  2. یک سر پوش بر روی فنجان خود قرار دهید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دم بکشد. هر چه بیشتر بگذارید دم بکشد اثر بخشی آن بیشتر میشود.
  3. اگر دوست داشتید میتوانید یک قاشق عسل نیز به آن اضافه کنید.

 درمان معده درد ناشی از مصرف آنتی بیوتیک

از کیسه آب گرم استفاده کنید

یک کیسه آب گرم یا یک حوله گرم میتواند درد معده شما را کم کند زیرا این درد مانند سوزشی بر روی پوست شکم است که با گذاشتن جسمی گرم درد ناشی از آن کم میشود.

 درمان معده درد ناشی از مصرف آنتی بیوتیک

یک فنجان آب برنج بنوشید

آب برنج آبی است که پس از دم کشیدن برنج به جا می ماند. آب برنج همانند یک لایه محافظ بر روی سطح معده عمل میکند و ضعف بعد از مصرف آنتی بیوتیک را کاهش میدهد.

 درمان معده درد ناشی از مصرف آنتی بیوتیک

درمان عوارض آنتی بیوتیک های قوی با چای زنجبیل

یک فنجان چای زنجبیل داغ میتواند ماهیچه‌ های روده شما را شل کند و درمانی برای گرفتگی معده باشد. ریشه زنجبیل همچنین برای تسکین حالت تهوع بسیار عالی است. و به همین خاطر نوشیدن یک لیوان از چای زنجبیل ممکن است به تسکین معده درد ناشی از آنتی بیوتیک ها کمک کند.

  1. ریشه زنجبیل را بشویید ، پوست بکنید و به در اندازه های ۵ سانتی متری خرد کنید. ۱ تا ۲ فنجان آب را جوش بیاورید ، سپس زنجبیل خرد شده را به آن اضافه کنید. هرچه آب بیشتری اضافه کنید چای شما رقیق تر خواهد بود. اما اگر نسیت زنجبیل به آب بیشتر باشد ، چای شما قوی تر خواهد بود.
  2. سپس بگذارید سه تا پنج دقیقه قوری حاوی زنجبیل و آب حرارت ببیند. پس از آن که چای دم کشید ، بگذارید سه تا پنج دقیقه خنک شود.
  3. پس از خنک شدن چای تکه های زنجبیل را بردارید و چای زنجبیل خود را بنوشید. در صورت تمایل میتوانید یک قاشق عسل به آن اضافه کنید.

 درمان معده درد ناشی از مصرف آنتی بیوتیک

به جای چای چه بنوشیم؟ معرفی ۸ عدد از بهترین جایگزین ها برای چای سیاه

درمان عوارض مصرف زیاد آنتی بیوتیک با شربت آلمینیوم ام جی اس

شربت آلمینیوم ام جی اس یکی از گزینه های خارج از لیست درمان های طبیعی است ، اما این دارو حاوی هیدروکسید آلومینیم، هیدروکسید منیزیوم و سایمتیکون است ، که درد ناشی از مصرف مکرر انتی بیوتیک را کاهش میدهد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

ما در این مطلب آموزش درمان معده درد ناشی از مصرف آنتی بیوتیک را ارائه دادیم ، اگر در این زمینه نظر یا پیشنهادی دارید آنرا با ما در بخش نظرات و پیشنهادات در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی