Home Remedies for Ringworm

آموزش درمان قارچ کشاله ران با سرکه سیب و روش های خانگی دیگر

۰
آموزش درمان قارچ کشاله ران با سرکه سیب و روش های خانگی دیگر
نمره 3.4 از 5 رای

کشاله ران ممکن است درگیر یک عفونت قارچی شود. این عفونت، یک بیماری پوستی ناشی از نوعی قارچ به نام تینیا است که روی بافت مرده پوست مثل ناخن و مو زندگی می کند و سبب ایجاد قرمزی، پوسته پوسته شد به آن داده شده است. در این مطلب آی آر میکس به چند داروی طبیعی ضد قارچ کشاله ران اشاره خواهیم کرد. 

چگونه قارچ کشاله را درمان کنیم؟

Home Remedies for Ringworm

پیش از این در آی آر میکس به روش های درمانی برای خارش پوست اشاره شد. این بار قصد داریم شما را با چند پماد درمان قارچ پوستی آشنا کنیم. معمولا کرم حلقوی عامل به وجود آمدنت این قارچ است. این قارچ در هر جایی از پوست و ناخن ایجاد می شود اما شایع ترین مکان ها بازوها و پوست سر است گرچه ممکن است در صورت هم پدیدار شود. بسته به نقطه ای از بدن که درگیر این نوع قارچ می شود، نام های متفاوتی روی آن می گذارند.

معرفی چند داروی طبیعی ضد قارچ کشاله ران

در اینجا نام چندین ضد قارچ طبیعی کشاله ران بیان شده که به درمان کرم حلقوی کمک می کنند. برای استفاده از این ضد قارچ ها، ابتدا مطمئن شوید که به آنها حساسیت ندارید. ابتدا کمی از آن ها را با ۳ تا ۵ قطره در اونس روغن های حامل مانند روغن زیتون یا روغن مواد معدنی رقیق کرده، سپس روی منطقه سالمی از پوست به اندازه یک سیر بمالید. اگر تا ۱۲ تا ۲۴ ساعت آینده هیچ واکنشی نداشتید، می توانید از آنها برای درمان عفونت خود استفاده کنید.

صابون و آب، پماد درمان قارچ پوستی

وقتی قارچ کشاله دارید باید پوستتان را تا جایی که امکان دارد تمیز نگه دارید. این کار مانع گسترش بیشتر بثورات شده و منطقه آسیب دیده را تحت کنترل در می آورد. قبل از استفاده از داروهای خانگی روی پوست، منطقه آسیب دیده را با آب و صابون های ضد باکتریال به صورت روزانه بشویید. پس از شستشو پوست را کاملا خشک کنید چون رطوبت باعث گسترش قارچ می شود. برای این کار می توانید صابون کاج و زغال سنگ را از عطاری ها تهیه کنید اما در نظر داشته باشید که این صابون برای پوست های حساس ممکن است تحریک کننده باشد.

 سرکه سیب

از آنجا که سرکه سیب خاصیت ضد قارچی قوی دارد، استفاده موضعی آن روی پوست می تواند در درمان کشاله ران مفید باشد. برای استفاده، یک توپ نخی را در سرکه رقیق نشده خیس کرده و روی پوست آسیب دیده بمالید. این کار را سه بار در روز انجام دهید.

درمان خارش کشاله ران در طب سنتی

روغن درخت چای، ضد قارچ طبیعی کشاله ران

بومیان استرالیا معمولا از روغن درخت چای به عنوان ضد قارچ و آنتی باکتریال استفاده می کردند. این روغن در درمان عفونت های قارچی پوست تأثیر بسزایی دارد. این روغن را با یک توپ نخی یا اسفنج به طور مستقیم ۲ یا ۳ بار در روز روی پوست آسیب دیده بمالید. اگر پوست حساسی دارید می توانید آن را با روغن های حاملی چون روغن نارگیل که آن هم خاصیت ضد قارچی دارد رقیق کرده و سپس استفاده کنید.

درمان قارچ پوستی در طب اسلامی

روغن نارگیل

روغن نارگیل هم خاصیت میکروبی و هم خاصیت ضد قارچی دارد که می تواند به درمان خارش کشاله ران در طب سنتی کمک کند. از آن می توان به صورت موضعی در درمان عفونت کرم حلقوی یا سایر قارچ ها مانند کاندیدا استفاده کرد. از آنجا که استفاده از آن روی پوست سر آسان بوده و به عنوان یک نرم کننده مو هم عمل می کند، درمان ایده آلی برای حل این مشکل است. برای استفاده، آن را در مایکروفر یا دستان خود گرم کرده تا آب شود و سپس روی پوست آسیب دیده بمالید. این روغن به سرعت جذب پوست شده و حداقل سه بار در روز باید از آن استفاده کنید.

زردچوبه برای درمان قارچ پوستی در طب اسلامی

زردچوبه خاصیت درمانی زیادی از جمله خاصیت ضد باکتری و ضد التهابی دارد. همچنین یک ضد قارچ مؤثر است که رشد قارچ را مهار می کند. زردچوبه تازه یا همان ادویه زردچوبه را با مقداری آب مخلوط کنید تا خمیر شده و روی پوست خود بمالید و اجازه دهید خشک شود. همچنین می توانید به صورت روزانه آب زردچوبه یا چای آن را بنوشید تا از مزایای داخلی آن هم بهره مند شوید.

چگونه قارچ کشاله را درمان کنیم؟

آلو ئه ورا، ضد قارچ طبیعی کشاله ران

آلو ئه ورا از دیر باز به عنوان یک داروی طبیعی جهت درمان عفونت های باکتریایی و قارچی استفاده می شده که کرم حلقوی نیز از این قاعده مستثنی نیست. آلو ئه ورا می تواند کرم حلقوی را درمان کرده و علائم خارش، التهاب و ناراحتی را تسکین دهد. می توانید پمادهای آلو ئه ورا و ژل آن را پیدا کرده و روی پوست بمالید. حداقل سه بار در روز باید این کار را انجام دهید.

روغن پونه کوهی

روغن پونه کوهی یک ضد قارچ قوی تر از سایر محصولات تجاری در این زمینه بوده که می تواند عفونت های قارچی پوست پای ورزشکار را هم درمان و رشدشان را مهار کند. آن را با چند قطره از روغن های حامل مانند روغن زیتون یا نارگیل رقیق کرده و سه بار در روز روی پوست آسیب دیده بمالید.

چگونه قارچ کشاله را درمان کنیم؟

روغن یا چای لمون گراس

عصاره روغن لمون گراس و به میزان کمتر از آن چای لمون گراس، خاصیت ضد قارچی داشته و می توانند در درمان عفونت های قارچی پوست از جمله کرم حلقوی مفید باشند. برای استفاده، روغن آن را با چند قطره از روغن های حامل مخلوط کرده و به طور مستقیم و دو بار در روز روی پوست بمالید. همچنین می توانید یک کیسه چای دم کرده آن را مستقیماً روی پوست آسیب دیده بمالید.

پودر شیرین بیان

شیرین بیان دارای خاصیت ضد میکروبی بسیار قدرتمندی است و تحقیقات نشان داده که می تواند به عنوان یک روش درمانی برای درمان عفونت قارچی کشاله ران (تینه آ کروریس) مورد استفاده قرار گیرد. ۸ قاشق چای خوری از پودر آن را با یک فنجان آب مخلوط کرده و جوش بیاورید. پس از به جوش آمدن، حرارت آن را کم کرده و بگذارید برای ۱۰ دقیقه آهسته بجوشد تا به شکل خمیر درآید. آن را هم بزنید. وقتی به اندازه کافی خنک شد آن را ۲ بار در روز روی پوست بمالید و بگذارید حداقل ۱۰ دقیقه روی پوست بماند.

داروی طبیعی ضد قارچ کشاله ران

ضد قارچ های OTC

در حالی که همه این مواد طبیعی مناسب هستند ولی گاهی به چیز قوی تری احتیاج پیدا می کنید. داروهای موضعی ضد قارچی OTC برای موارد خفیف قارچ کشاله ران در دسترس و مؤثرند. به دنبال ترکیبات فعال کلوتریمازول و تربینافین باشید. می توانید این پمادها را دو بار در روز بمالید.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید

اگز علائم شما طی ۲ هفته از بین نرفت و یا پاسخی به درمان ندادید یا اگر موقعیتی دارید که امکان انتقال آن به دیگران وجود دارد، باید به پزشک مراجعه کنید. در برخی موارد کرم حلقوی به درمان های خانگی یا OTC پاسخ نخواهد داد که در این موارد پزشک برای ان داروهای خوراکی یا پمادهای موضعی ضد قارچ را تجویز می کند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس چند ضد قارچ طبیعی کشاله ران را به شما پیشنهاد دادیم.  اگر در این زمینه نظر یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی