دی ام تی چیست

DMT چیست و اثرات مصرف ماده مخدر دی ام تی به چه شکل است ؟

۰
DMT چیست و اثرات مصرف ماده مخدر دی ام تی به چه شکل است ؟
امتیاز دهی به نوشته

دی ام تی یک مواد مخدر  توهم زا (هالوسینوژن) است که به طور طبیعی در بسیاری از گیاهان موجود و در بدن  برخی از حیوانات رخ می دهد. همچنین به دلیل تاثیرات روانگردان شدید این ماده ، از آن به عنوان “مولکول روح” یاد می شود. ما در این مطلب قصد داریم تا بیشتر راجب این ماده مخدر صحبت کنیم ، با ما همراه باشید.

ماده مخدر دی ام تی چگونه به وجود می آید؟

?What is DMT

دی ام تی از گیاهان به وجود می آید: این ماده یک پودر کریستالی سفید است که از گیاهان خاصی یافت می شود که در مکزیک ، آمریکای جنوبی و مناطقی از آسیا رشد میکند ، مانند Psychotria viridis و Banisteriopsis caapi . این ماده مخدر به شکل های مختلف ( با استفاده از پایپ ، به صورت خوراکی در نان و مواد غذایی دیگر و تزریق در داخل رگ ) مصرف میشود.

حقایقی راجب این ماده مخدر

ساختار شیمیایی دی ام تی شبیه به داروی ضد میگرن سوماتریپتان است و در اکثر یا تمام گیرنده های سروتونین ( نوعی انتقال دهنده عصبی در بدن انسان است ) بخصوص در گیرنده ۵-ht2a سروتونین به عنوان آگونیست ( آگونیست ماده‌شیمیایی است که اغلب تقلیدکننده عمل یک ماده طبیعی در بدن است ) غیر انتخابی عمل می کند. سروتونین یک انتقال دهنده عصبی است که تأثیر زیادی در اکثر سلولهای مغزی ما دارد.

دی ام تی

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد DMT به صورت درون زا نیز تولید می شود. به عبارت دیگر دی ام تی به طور طبیعی در بدن توسط غده پینه آل یا همان غده کاجی تولید میشود. به عنوان مثال هنگامی که شما سیگار می کشید ، دوز DMT تولید شده در بدن شما عددی بین ۳۰ تا ۱۵۰ میلی گرم است که اثر آن به مدت ۳ تا ۵ دقیقه به اوج خود می رسد و به تدریج با گذر زمان اثر آن در حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه از بین می رود.

تاریخچه ماده مخدر دی ام تی

DMT صدها سال است که در آداب و رسوم مذهبی اغلب کشور های سنتی آمریکا مورد استفاده است. این دارو در چای دم کرده سنتی آمریکای جنوبی نیز استفاده میشود. این دارو به دلیل غیر مجاز بودن اغلب از طریق اینترنت خریداری و دریافت می شود.

عوارض مصرف ماده مخدر توهم زا دی ام تی چیست؟

عوارض مصرف ماده مخدر دی ام تی روانشناختی است ، با توهم شدید بینایی و شنوایی ، سرخوشی و احساس تغییر مکان ، بدن و زمان.

بسیاری از مصرف کنندگان تجربیات عمیق و در حال تغییر زندگی مانند بازدید از دنیاهای دیگر ، گفتگو با موجودات بیگانه و تغییر در درک هویت و واقعیت را توصیف می کنند.

دی ام تی

در مقایسه با سایر داروهای روانگردان ، مانند LSD ، کتامین و قارچهای جادویی ، کاربرانی که DMT مصرف کردن تاثیرات آنرا کمتر از مواد مخدر دیگر میدانند.

عوارض جانبی DMT شامل موارد زیر است:

  • افزایش ضربان قلب
  • افزایش فشار خون
  • سفت شدن و درد قفسه سینه
  • پریشانی
  • بی حالی
  • حرکات سریع و ریتمیک چشم
  • سرگیجه
  • اگر DMT را به صورت خوراکی مصرف کنید می تواند باعث تهوع ، استفراغ و اسهال شود.

بسته به نوع استفاده مصرف کننده، تجربه DMT می تواند به شدت مهیج تا بسیار ترسناک باشد. این تجربه می تواند چنان قدرتمند باشد که ممکن است مصرف گنندگان در درک زندگی واقعی خود دچار مشکل شوند. قسمت ترسناک این ماده مخدر این است که عوارض جانبی روانی ممکن است برای روزها یا هفته ها پس از مصرف دارو باقی بماند.

تاثیرات منفی مواد مخدر دی ام تی

DMT از لحاظ ساختاری با سروتونین انتقال دهنده عصبی ارتباط دارد و به همین دلیل موجب سندرم سروتونین میشود که یک بیماری خطرناک است. افرادی که داروهای ضد افسردگی مصرف می کنند اغلب به این بیماری مبتلا میشوند. سندرم سروتونین هنگامی اتفاق می افتد که مقدار زیادی از سروتونین در بدن ذخیره شود. باید گفت که این بیماری اغلب با مصرف ترکیبی از داروهای مختلف نیز ایجاد می شود.

همچنین دی ام تی در دوزهای بالاتر می تواند باعث تشنج ، ایست تنفسی و کما شود. اگرچه این ماده اعتیاد آور محسوب نمی شود ، اما DMT برای سلامتی بسیار مضر است و می تواند توهم وحشتناکی در درون فرد ایجاد کند و ممکن است به وابستگی روانی منجر شود.

ما در مطالب پیشین بهترین راه های درمان اوردوز الکل، متادون، ماری جونا و .. در خانه را آموزش دادیم. در صورت تمایل این مطلب را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

ما در این مطلب اطلاعاتی را در زمینه ماده مخدر دی ام تی در اختیار شما قرار دادیم. اگر در این زمینه نظر یا پیشنهادی دارید آنرا یا ما در بخش نظرات و پیشنهادات در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی