پرداخت هزینه ارزی تحصیلی و آموزشی - دانش پرداخت

پرداخت هزینه ارزی تحصیلی و آموزشی – دانش پرداخت [رپورتاژ آگهی]

۰
پرداخت هزینه ارزی تحصیلی و آموزشی – دانش پرداخت [رپورتاژ آگهی]
نمره 5 از 2 رای

آیا می توانیم برای دانشجویان خارج از کشور پول بفرستیم؟ آیا پرداخت ارزی برای دانشگاه های کانادا، آمریکا و اروپا مقدور است؟ هزینه ارزی انتشار مقاله های مقطع دکترا و فوق لیسانس چگونه ممکن است؟ آیا بازگشت این پرداخت ها در صورت عدم صدور ویزا ممکن است؟ چگونه از حساب بانکی در خارج از کشور به ایران پول بفرستیم؟ چگونه درآمد ارزی خود را به ریال تبئیل کنیم؟ این ها همه سوالاتی هستند که ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد و شما را دچار سردرگمی هایی کرده باشد. با ما همراه شوید تا اطلاعات خود را در این زمینه با شما به اشتراک بگذاریم.

امروزه ایرانیان زیادی در سر تا سر دنیا زندگی می کنند که مشغول به کار هستند و یا در حال تحصیل می باشند. با توجه به محدودیت هایی که برای ما جهت انجام نقل و انتقال بین المللی پول وجود دارد، دغدغه هایی نیز برای ما ایرانیان بوجود می آید و خیلی از ما نگران به مقصد رساندن بدون دردسر وجه نقد هستیم. در این مقاله به مسائل مربوط به پرداخت های ارزی امور دانشگاهی و تحصیلی می پردازیم.

پرداخت هزینه دانشگاه و هزینه های تحصیلی

هزینه دانشگاه در هر کشوری معمولا در دو گروه خلاصه میشود. هزینه تحصیل دانشجویان آن کشور و اینترنشنال با توجه با سیاست هر کشور در توسعه علمی آن کشور،هزینه تحصیل و ارایه کمک مالی به دانشجو متفاوت می باشد.

نکته مهم این است که این عدد به مراتب کمتر از هزینه یک دانشجو اینترنسنال است پرداخت های دانشجویی معمولا با پرداخت هزینه اپلیکیشن فی شروع می شود. این عدد حدود ۱۰۰ دلار می باشد و دانشگاه آن را بابت بررسی سوابق علمی دانشجو و پذیرش وی اخذ میکند.

چنانچه دانشجو نامه پذیرش رو دریافت کند، از وی خواسته میشود تا بخشی از هزینه تحصیل را تحت عنوان پیش پرداخت به حساب دانشگاه واریز کند.

روشهایی که در حال حاضر دانشگاه ها برای دریافت وجه استفاده میکنند با مستقیم است و یا از طریق شرکتهای ثالث مانند فلای وایر یا وسترن یونیون.

پرداخت ارزی دانشگاه

پرداخت مستقیم

دانشگاه شماره حساب خود رو برای متقاضی ارسال میکند و از وی درخواست میکند تا در قسمت توضیحات نام دانشجو و یا شماره دانشجویی اختصاص یافته به خودش را قید کند

پرداخت از طریق واسطه ها

شرکتهای واسطه با داشتن حساب بانکی در خیلی از کشورهای دنیا،پرداخت ارزی را برای دانشجویان اینترنشنال بسیار آسان کرده اند.

بدین صورت که دانشجو هزینه دانشگاه را میتواند به شماره حسابی در کشور خود واریز کند.

از معروفترین این شرکتها وسترن یونیون وفلای وایر هستند.

دانشگاه ها روش پرداخت از طریق ویزا و مستر کارت را به ندرت برای دریافت هزینه تحصیل استفاده میکنند

هزینه های دانشگاهی معمولا با اپلیکیشن فی شروع می شود. بدین معنا که دانشجو برای ارسال مدارک و اقدام اولیه مستلزم پرداخت یک هزینه اولیه می باشد. دانشگاه ها معمولا این هزینه را پیشاپیش دریافت می کنند و در صورتی که مشکلی برای صدور ویزا بوجود بیاید و دانشجو نتواند به موقع به ترم تحصیلی برسد، این مبلغ عودت می دهند. خیلی از خدمات صرافی و پرداخت ارزی از قبول برگشت این وجه امتناع می کنند و تنها قسمت اول یعنی ارسال آن را عهده دار میشوند. دانش پرداخت می تواند برگشت این وجه را نیز برای شما انجام دهد اما ضروریست به نکات زیر توجه شود.

  • حتما به دانشگاه اطلاع دهید که ارسال مبلغ از حساب شخص شما نیست و مطمئن شوید بازگشت پول به حساب دیگری ممکن است
  • هنگام بازگشت مبلغ، مقداری از این وجه بعنوان کارمزد بانک مقصد کاسته می شود.
  • اگر تبدیل ارزی در کار باشد که تقریبا همیشه همینطور است، مقداری در هنگام تبدیل ارز توسط بانک کاسته می شود.
  • در نهایت مبلغ برگشتی با نرخ روز به ریال تسویه می شود. یعنی زمانی که وجه به حساب وارد می شود و نه زمانی که ارسال می شود.

پرداخت واسط فلای وایر

پرداخت آنلاین شهریه

تعدادی از داشگاه های خارجی به خصوص در امریکا و کانادا روش پرداخت آنلاین شهریه را به واسطه کارت های اعتباری ویزا و یا مسترکارت نیز فراهم کرده اند؛ هرچند این به واسطه شرکت های دیگر مانند فلای وایر و وسترن یونیون انجام می پذیرد.

پرداخت هزینه انتشار مقالات

برای تهیه یک مقاله علمی ساعت ها کار شبانه روزی انجام میشود. اگر این مقاله به زبان انگلیسی باشد و نویسنده یا نویسندگان قصد چاپ در ژورنال های بین المللی را داشته باشند قطعا زمان بیشتر و دقت بیشتری نیاز است تا خروجی آن محتوای علمی منطبق بر استاندارد های علمی باشد و طبیعتا مقاله بتواند مجوز نشر را دریافت کند.

سالها از زمانی که پریودیکال ها و مجلات ، کاغذی بودند میگذرد و اکنون تقریبا همه آن ها فقط نسخه آنلاین دارند.در واقع چاپ مقاله چیزی جز انتشار آنلاین یک اثر علمی نیست.

تولید بالای مقالات علمی جهت ژورنال ها و کنفرانس ها از کشور عزیز ایران،باعث شده تا نام اساتید و دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی، زینت بخش اکثر ژورنال ها معتبر جهانی باشد.

علاوه بر آن، حضور اساتید دانشگاه های ایران در هیئت داوران ژورنال ها، بسیار پر رنگ می باشد و نقش ایشان در انتخاب مقاله های معتبر، بسیار کلیدی و با ارزش است.

در طی کردن مسیر سخت تولید محتوای علمی تا نشر آن، پرداخت هزینه نشر مقاله در ژورنال و کنفرانس موضوعی است که در برخی مواقع باعث ایجاد وقفه برای خالق اثر علمی می گردد.

عدم دسترسی به سیستم های پرداخت جهانی مانند ویزا، مسترکارت یا پی پال و قرار داشتن در کانون تحریم های ظالمانه مالی، باعث شده اساتید و دانشجویان محترم با طی کردن مسیرهای نامطمئن و پر هزینه، دچار خلل در پرداخت های ارزی ژورنال یا کنفرانس شوند.

دانش پرداخت، یکی از شرکتهایی است که سالهاست با عنایت به وجود این نیاز در بدنه علمی کشور عزیزمان، خدمات مبتنی بر شفافیت مالی و بر پایه ارزانترین نرخ های روز را بصورت کاملا آنلاین ارائه میکند.

خرید حواله در هر ساعت شبانه روز و با نرخ قطعی از ویژگیهای دانش پرداخت می باشد و در عین حال سرعت عمل در پرداخت و ارائه فوری رسید ارزی نیز از ویژگیهای مهم این مجموعه می باشد. برای انجام سریع و آسان پرداخت های ارزی تحصیلی می توانید به آدرس https://www.daneshpardakht.com/ مراجعه کنید.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و آی آر میکس هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی