آموزش تصویری چسب زدن بینی بعد از عمل

آموزش تصویری ۲ روش چسب زدن بینی بعد از عمل

۵
آموزش تصویری ۲ روش چسب زدن بینی بعد از عمل
نمره 5 از 1 رای

یکی از مهمترین مراقبت هایی که بعد از عمل باید به آن توجه کنید چسب زدن بینی است ، این عمل به انقباض پوست و استحکام بخشیدن به استخوان و غضروف های بینی کمک میکند. ما در این مطلب قصد داریم علاوه بر پاسخ دادن به سوالات رایج در مورد عمل بینی به شما نحوه چسب زدن بینی در دو روش متفاوت را نیز آموزش دهیم.

نحوه چسب زدن بینی توسط خود بیمار

در شش هفته اول عمل بینی ، درمان هنوز ادامه دارد و بینی می تواند به هر نوع آسیب یا ضربه ای که به آن وارد می شود حساس باشد. بنابراین ، بسیاری از جراحان بینی به بیماران خود توصیه می کنند که چسب زدن بینی را فراموش نکنند. اما بیمار چگونه باید خودش در خانه اینکار را انجام دهد؟ شما قبل از زدن چسب باید نوع پوست خود را بشناسید. همچنین یک سری نکات و سوالات در این زمینه وجود دارد که ما در ادامه به آنها پاسخ میدهیم.

تا کی چسب بینی بزنیم؟

بسته به نوع پوست شما مدت زمان استفاده از چسب بینی نیز تغییر میکند ، به طور مثال اگر پوست شما نازک است باید به مدت یک تا دو ماه بر روی بینی خود چسب بزنید که دو هفته اول آن بسیار مهم است زیرا بینی در حال شکل گیری به دور استخوان و غضروف میباشد و چسب بینی به این روند کمک میکند. همچنین تکرار اینکار باعث میشود از آسیب دیدن بینی شما نسبت به ضربه ها تا مقداری جلوگیری و تورم بینی سریع تر بهبود یابد. اما برای کسانی که پوستی زخیم تر دارند توصیه میشود که این مراقبت را تا چند ماه بیشتر ادامه دهند.

آموزش تصویری چسب زدن بینی بعد از عمل

نکته : چسباندن نوار چسب روی بینی باید بسیار با دقت انجام شود و نکته مهم این است که ، نوک بینی نباید زیر چسب بماند. همچنین زمان تعویض نوار مهم است و باید در نظر گرفته شود. زمان معمول برای تعویض نوار بین ۳ تا ۶ روز است. در حالی که نوار کثیف یا از بین رفته باید زودتر تعویض شود. در هفته اول پس از جراحی توصیه می شود که جراح نوار بینی را برای شما تعویض کند تا پس از یادگیری ، آنرا به تنهایی عوض کنید.

چسب بینی چه تاثیری دارد؟

استفاده چسب بینی بعد از عمل ، به کاهش سریعتر تورم ، تسریع بهبود و دستیابی به نتیجه بهتر کمک می کند. فشار نوار باعث از بین زفتن سریع ورم بینی شده که این موضوع برای بیمارانی که پوست ضخیم دارند مهم تر است.

اگر نمی توانید فشار چسب بینی را تحمل کنید و یا علائمی همانند حساسیت ، سوزش ، قرمزی و برجستگی های نوار شما را کلافه کرده برای چند روز روند چسب زدن را قطع کنید تا علائمتان از بین برود ، سپس دوباره این روند را شروع کنید.

پیشنهاد میکنیم اگر به دنبال روش های طبیعی کوچک کردن بینی هستید مطلب آموزش تصویری ۷ روش کوچک کردن بینی استخوانی و غضروفی بدون عمل جراحی را مطالعه کنید.

بهترین برند چسب بینی کدام است؟

آموزش تصویری چسب زدن بینی بعد از عمل

چسب ضد حساسیت تری ام مدل Micropore بهترین چسب بینی اصل موجود در بازار است که علاوه بر قیمت مناسب ضد حساسیت میباشد و چسبندگی بهتری نسبت به چسب های دیگر دارد ، البته نوع دیگری از چسب نیز وجود دارد که به چسب بینی نامرئی معروف است که استفاده ار آن پیشنهاد نمیشود چون حساسیت زا (قرمزی و چرب کردن پوست) و دارای چسبندگی پایین است.

آیا ممکن است یک یا دو روز بینی خود را چسب نزنیم؟ چیزی برای نگرانی وجود ندارد. برخی از اشخاص تمایل به چسباندن چسب بینی در مراسم و مهمانی ها نیستند و دوست ندارند نواری چسبی بر روی بینی خود داشته باشند ، بنابراین هیچ مشکلی برای نچسباندن چسب بینی وجود ندارد و می توانید بعد از مراسم از چسب بینی استفاده کنید.

نکته : اگر بینی شما متورم است و یا در دو هفته اول جراحی هستید باید حتما از چسب بینی استفاده کنید.

چگونه چسب بینی بزنیم؟ روش اول چسباندن چسب بینی

در ابتدا چگونگی کندن چسب بینی را توضییح میدهیم برای همین ما فرض را بر این میگیریم که از قبل بر روی بینی شما چسب وجود دارد :

  1. با آب گرم حمام کنید و بگذارید که چسب بینی به خوبی با آب و صابون مرطوب شود.
  2. به آرامی از لبه‌ی سطحی چسب شروع به برداشتن چسب کنید؛ به طوری که تا حد امکان پوست شما کشیده نشود.
  3. پوست بینی را به آرامی با پنبه آغشته به الکل پاک کنید.
  4. سپس ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا پوست صورت به خوبی خشک شود.

در مرحله بعد باید چسب های بینی را به ابعاد دقیق با توجه به سایز بینی خود برش دهید :

  1. ۳ الی ۴ قطعه چسب به اندازه ۲٫۵ تا ۳٫۵ سانتی متری.
  2. ۲ قطعه چسب به اندازه ۸ تا ۱۰ سانتی متری.
  3. ۱ قطع ۲٫۵ تا ۳٫۵ سانتی متری با پهنای بیشتر.

آموزش تصویری چسب زدن بینی بعد از عمل

چسباندن چسب بینی :

  1. در مقابل آیینه بایستید. از بالای بینی به سمت پایین به صورت عرضی شروع به چسباندن تکه چسب‌های ۲٫۵ تا ۳٫۵ سانتی‌متری کنید. بسته به سایز بینی ۳ الی ۴ تکه چسب روی بینی می‌زنید؛ طوری‌که مقداری از هر قطعه در زیر دیگری قرار بگیرد. سپس به آرامی این قطعات را فشار می‌دهید تا به خوبی سفت شوند.
  2. حالا نوبت استفاده از تکه چسب‌های ۸ تا ۱۰ سانتی‌متری است. به صورت طولی و به شکل حرف U انگلیسی اقدام به چسباندن این قطعات در قسمت زیرین بینی می‌کنید. وسط نوار چسب باید در زیر نوک بینی قرار گرفته و ادامه نوار از کنار بینی به سمت بالا برود. همچنین لبه‌های نوار باید تا نزدیکی زیر چشم ادامه پیدا کنند. توجه داشته باشید چسب‌ها جلوی سوراخ بینی را نگیرد تا در تنفس اختلالی ایجاد نشود. در آخر، انگشت خود را به آرامی روی آن حرکت دهید تا روی بینی تثبیت شود.
  3. در آخر قطع پهن تر را بر روی چسب های دیگر همانند تصویر میچسبانیم.

نکته :  در این روند باید کاملا با احتیاط و با حوصله باشید و از فشار زیاد برای چسباندن چسب ها شدیدا خودداری کنید.

روش دوم : آموزش ویدیویی چسباندن چسب های بینی به روش دکتر یعقوبلو

در این آموزش همانند مراحل روش قبلی تا مرحله برش چسب ها پیش بروید ، سپس باید طبق ویدیو چند چسب دیگر به اندازه بینی خودتان برش دهید. این روش برای هفته های اول جراحی که بینی شما آسیب پذیر و متورم تر است مناسب میباشد.

 

 

نظرات و پیشنهادات شما؟

ما در این مطلب سعی بر این داشتیم تا نحوه چسب زدن بینی توسط خود بیمار را در دو روش به شما دوستان آموزش دهیم، ما اگر سوالی داشتید که پاسخ آن در این مطلب موجود نبود یا نظری راجب این مطلب داشتید، آنرا با ما و دیگران در بخش نظرات و پیشنهادت در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۵ دیدگاه

  1. دنیا گفت:
    3

    مطلب بسیار جالب و خوبی بود در مورد چسب زدن

  2. دنیا گفت:
    3

    جالب و خوب بود و موفق باشید و خسته نباشید

  3. دنیا گفت:
    2

    بسیار عالی بود و موفق باشید و خسته نباشید

  4. دنیا گفت:
    2

    بسیار عالی بود و موفق باشید و خسته نباشید

  5. رادین گفت:
    1

    اموزش خیلی خوبی بود و موفق باشید و خسته نباشید

تبلیغات متنی