درمان خانگی سوزش واژن بعد از نزدیکی

درمان خانگی سوزش واژن بعد از نزدیکی

۵
درمان خانگی سوزش واژن بعد از نزدیکی
نمره 3.5 از 11 رای

یکی از رایج ترین مشکلات بعد از نزدیکی ، احساس سوزش در واژن است. این مشکل میتواند دلایل متفاوتی داشته باشد اما رایج ترین آن خشکی واژن است. ما در این مطلب قصد داریم تا علت درد و  نحوه درمان سوزش واژن را به شما معرفی کنیم.

چرا باید دهانه واژن بعد یا درهنگام رابطه بسوزد؟

از علت های به وجود آمدن این حالت میتوان به استحکاک ،  آلرژی ، عفونت های قارچی ، عفونت های مجرای ادرار و استرس اشاره کرد ، که ما در ادامه علت های آنرا توضیح می‌دهیم.

علت های سوزش و درد دهانه واژن بعد از رابطه

توجه داشته باشید که درد واژن بعد از سکس در اکثر مواقع میتواند با یک روان کننده یا قرص از بین برود اما این مشکل در بعضی مواقع میتوند خطرناک باشد پس بهتر است علت های به وجود آمدن آنرا بدانید تا از رابطه خود لذت ببرید.

۱- اصطکاک طولانی مدت واژن با آلت تناسلی مرد : اولین علتی که در این مورد موجب خشکی و سوزش واژن میشود ، اصطکاک طولانی مدت است. زمانی که رابطه جنسی به شکلی نادرست و برای مدت طولانی انجام گیرد ، اصطکاک در ناحیه واژن زیاد میشود و ترشحاتی صورت نمی‌گیرد.

علت های سوزش و درد دهانه واژن بعد از رابطه

اصطکاک ،خشکی واژن و نداشتن ترشحات میتواند به علت نداشتن رابطه جنسی منظم ، سکس خشن ، فراهم نبودن فضای مناسب برای رابطه ، استفاده نکردن از کاندوم یا روان کننده ، ناواردی در رابطه جنسی و پوزیشن نامناسب به وجود بیاید.

البته لازم به ذکر است که خشکی بیش از حد واژن میتواند مشکلی دیگر باشد که باید در اسرع وقت با پزشک مربوطه در میان گذاشته شود.

۲- آلرژی به محصولات جنسی : یک سری از محصولات جنسی مانند ژل های روان کننده یا کاندوم های طمع دار میتوانند باعث سوزش واژن شوند. پس بهتر است در این مورد با دکتر مربوطه مشورت کنید تا جایگزین های مناسب را برای شما تجویز کند.

۳- عفونت های واژن : عفونت های قارچی واژن ، عفونت های مجرار ادراری ، عفونت های باکتریایی و … جزو این موارد هستند که همگی آنها همراه با یک سری علائم مشابه ظاهر میشوند.

  • درد و خارش واژن
  • رابطه جنسی دردناک
  • ادرار درناک ( در برخی موارد همراه با خون )
  • ترشحات رنگی و بد بو از واژن
  • بوی خیلی بد واژن
  • درد زیر شکم

اینگونه علائم بیشتر در افراد دیابتی ، زنان باردار ، زنان یائسه ، افرادی که سابقه اینگونه بیماری ها را داشته اند و کسانی که مراقبت های لازم (شستشو واژن با شامپو ضد باکتری بعد از رابطه جنسی، استفاده از کاندوم و … ) را انجام نمیدهند نمایان میشود. در صورت مشاهد علائم ذکر شده به سرعت به دکتر مربوطه مراجعه کنید تا سریعتر آنرا درمان کنید.

۴- استرس : همانطور که گفتیم استرس و عدم وجود فضای مناسب برای رابطه جنسی منتهی به خشکی واژن میشود که اگر رابطه جنسی در این حالت بدون استفاده از مراقبت های لازم ادامه یابد موجب استحکاک و زخم شدن آلت های جنسی طرفین می گردد.

چه چیزی باعث کاهش میل جنسی می شود و چگونه میل جنسی خود را افزایش دهیم؟ اگر حرارت و نزدیکی لازم در رابطه جنسی خود را ندارید این مطلب را مطالعه کنید.

درمان سوزش واژن بعد از نزدیکی

درمان سوزش و درد واژن به علائم شما بستگی دارد. اگر از علائم بالا فقط درد و سوزش جزئی بعد از رابطه را تجربه کردید و پس از گذشت چند ساعت یا یک روز علائمتان از بین رفتن ، باید در رابطه جنسی خود از روان کننده و کاندوم استفاده کنید. همچنین به فکر امتحان کردن پوزیشن های مناسب تری را برای سکس باشید.

درمان سوزش واژن بعد از نزدیکی

اما اگر علائم شما در درد بعد از سکس یا سوزش های سطحی خلاصه نمیشود و نشانه های عفونت واژن را در خود میبیند باید سریعا به دکتر مراجعه تا تحت درمان قرار بگیرید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

ما در این پست سعی بر این داشتیم تا به شما در معرفی علائم درد بعد از رابطه جنسی و درمان سوزش واژن  کمک کنیم ، اگر سوالی داشتید که پاسخ آن در این مطلب موجود نبود یا نظری راجب این مطلب داشتید، آنرا با ما و دیگران در بخش نظرات و پیشنهادت در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۵ دیدگاه

  1. دنیا گفت:
    3

    بسیار عالی و خوب بود و موفق باشید و خسته نباشید

  2. دنیا گفت:
    2

    بسیار مطلب جالب و عالی بود و موفق باشید

  3. دنیا گفت:
    -1

    بسیار عالی بود و موفق باشید و خسته نباشید و جالب بود

  4. دنیا گفت:
    2

    بسیار عالی بود و موفق باشید و خسته نباشید

  5. مجتبی گفت:
    1

    خیلی خوب و جالب بود و موفق باشید و خسته نباشید

تبلیغات متنی