آشنایی با بیلیارد و راهنمای خرید میز و لوازم بیلیارد

آشنایی با بیلیارد و راهنمای خرید میز و لوازم بیلیارد

۶
آشنایی با بیلیارد و راهنمای خرید میز و لوازم بیلیارد
نمره 4 از 2 رای

اگر تنها یکبار تجربه بازی بر روی میز بیلیارد را داشته باشید متوجه خواهید شد که کمتر وسیله ای را می توانید پیدا کنید که بعد از یک ساعت استفاده آنچنان آرامشی در شما پدید آورد که غرق در لذت شوید . ورزشی آرام ، صدای دلنشین و آرامش بخش برخورد توپها با یکدیگر ، تمرکز و  سپس به آرامی خم شدن و ضربه زدن همه ی این شرایط یک چیز را برای شما به ارمغان می آورد ، آرامش ، به راستی که چه چیزی از آرامش ارزشمندتر است .

بیاید به بیلیارد به شکل دیگه ای نگاه کنیم ، تصویری که تاکنون به اشتباه در ذهن ما مجسم کرده اند را کنار بگذاریم ، میز بیلیارد وسیله ی قمار و مختص خلافکاران و افراد مرفح وبی درد جامعه نیست .

بیلیارد ورزشی است که برای ما سلامتی را به ارمغان می آورد . در سطح بین المللی مسابقات برگزار میشود و دارای فدراسیون بین المللی می باشد .

در این مطلب قرار هستش مقداری با بیلیارد آشنا شویم و سپس نکاتی جهت خرید میز بیلیارد و لوازم جانبی آن گفته شود .

نکات مهم قبل از خرید میز بیلیارد :

در همین ابتدا به جمله ای که در قسمت بالا در رابطه با میز بیلیارد تنها برای افراد مرفح جامعه نیست بر میگردم . قیمت میز بیلیارد های تولید داخل کمی بیش تر از میزهای ناهارخوری می باشد . که اتفاقا میزهای بیلیارد استاندارد و با کیفیت بالا هستند که با  قیمتی مناسب میتوان تهیه و استفاده کرد . همچنین اکثر میزهای بیلیارد این قابلیت را دارند که با قرار دادن روکش از آن به عنوان میز ناهارخوری نیز استفاده کرد.

نکات مهم قبل از خرید میز بیلیارد

به طور کلی میزها بیلیارد به دو دسته میز اسنوکر و میز پول (Pool) تقسیم می شوند که در ایران به میزهای  pool ، میز ایت بال گفته میشود که درست نیست چرا که ایت بال نام یکی از انواع باز های است که بر روی میزهای Pool انجام میشود .

جهت خرید میز بیلیارد میتوان به صورت آنلاین و حضوری اقدام کرد . جهت خرید حضوری میتوان هم به میدان منیره تهران مراجعه کنید و هم به فروشگاه وگول بیلیارد واقع در حکیمیه تهرانپارس مراجعه نمایید هم چنین وگول بیلیارد دارای فروشگاه اینترنتی به آدرس vogol.net می باشد که میتوانید خرید را از طریق اینترنت و بدون حضور فیزیکی انجام بدهید .

در هنگام خرید میز بیلیارد به نکات زیر توجه نمایید :

  1. انتخاب سایز مناسب میز بیلیارد با توجه به فضایی که در اختیار دارید .
  2. جنس و متریالی که میز بیلیارد از آن ساخته شده است .
  3. نوع سنگ و تعداد تکه های سنگ که در میز بیلیارد مورد استفاده قرار گرفته است . به صورت استاندارد سنگهای بیلیارد در میزهای pool (ایت بال) ۳ تیکه هستند . میزهای اسنوکر ۵ تیکه هستند.
  4. مستقیم از خود تولید کننده خریدار کنید این کار باعث میشود که بتوانید ارزان تر میز تهیه کنید.

 

نکات مهم در هنگام خرید لوازم جانبی بیلیارد :

لوازم جانبی بیلیارد شامل وسایل : چوب بیلیارد ، توپ بیلیارد (شار) ، گچ ، سرچوب بیلیارد ، جاچوبی بیلیارد ، مثلث بیلیارد و … میشود .

نکات مهم در هنگام خرید لوازم جانبی بیلیارد

که برای خرید هرکدام باید دقت نمود در زیر نکات مهم هر یک را اشاره خواهیم کرد :

برای خرید چوب بیلیارد به نکات زیر توجه داشت :

  1. نوع چوبی که در ساخت آن استفاده شده است ، چوبهای متفاوتی مثل چوب راش ، چوب زبان گنجشک ، چوب های جنگلی مثل افرا ، چنار، آبنوس و … مورد استفاده قرار میگیرد اما شناخت هر یک از این چوبها و تشخیص چوب بیلیارد از کدام یم از اینها چوبها ساخته شده است نیاز به دانش و تجربه ی زیادی دارد بنابراین از خود فروشنده بخواهید کاملا برای شما مشخص کند و از او ضمانت صداقت گفته هایش را طلب کنید .
  2. چوب بیلیارد صاف باشد . برای این کار چوب را بر جلوی چشمانتان قرار دهید و با دقت به آن نگاه کنید در صورتی که صاف نباشد مشخص میشود .
  3. شکل ظاهری را بادقت نگاه کنید . چوب های بیلیارد با توجه به مقداری که روش کار شده زیبا تر و جزییات بهتری دارند . ناصافی های کمتری دارند و میتوان با چوبهای ارزان تر مقایسه کنید و تفاوتها را احساس کنید .

برای خرید توپ بیلیارد (شار) به نکات زیر توجه داشت :

توپهای بیلیارد همه شبیه هم هستند همه یک وزن دارند و همه کاملا گرد هستند و تفاوت آنها مدت زمان عمر آنها می باشد ، تشخیص کیفیت آنها مشکل هستش . راهکار آن خرید برندهای معروف توپ بیلیارد هستش مثل توپهای آرامیت در کارتن های وکیوم و باز نشده هستش .

نکات مهم در هنگام خرید لوازم جانبی بیلیارد

البته باید توجه داشته باشید که قیمت توپهای با کیفیت چندین برابر توپهای بی کیفیت می باشد.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و آی آر میکس هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۶ دیدگاه

  1. آناهیتا گفت:
    0

    عالی بوووود ممنون

  2. دنیا گفت:
    0

    بسیار عمطلب جالبی بود در مورد زمین بیلیارد

  3. دنیا گفت:
    1

    خیلی خوب و جالب بود و موفق باشید و خسته نباشید

  4. دنیا گفت:
    1

    بسیار عالی و خوب بود و موفق باشید و خسته نباشید

  5. دنیا گفت:
    1

    بسیار عالی بود و موفق باشید و خسته نباشید

  6. میلاد محمدی گفت:
    0

    بسیار عالی بود و موفق باشید و خسته نباشید و خوب بود

تبلیغات متنی