Fithsape

۸ ماده تقویت کننده پیاز موی سر که در هر آشپزخانه ای یافت می شود!

۰
۸ ماده تقویت کننده پیاز موی سر که در هر آشپزخانه ای یافت می شود!
نمره 3.3 از 18 رای

بهترین راه برای حفظ سلامتی مو استفاده از راه های طبیعی است. دانشمندان و پزشکان هم چنان در تلاشند بهترین ترکیب برای مو را بیابند و طیف گسترده ای از معجون رشد و ضد ریزش مو وجود دارد اما در اغلب موارد ترکیبات شیمیایی موجود در آن ها در دراز مدت موجب آسیب بیشتر میشود. در نتیجه بهتر است از درمان های طبیعی که بدون عوارض جانبی هستند استفاده نمائید. علاوه براین داروهای خانگی ضدریزش و تحریک رشد مجدد مو ارزان و مقرون به صرفه هستند که امروز در آی آر میکس مواد طبیعی که ممکن است در هر آشپزخانه ای یافت شود را برای تقویت موی سر به شما معرفی خواهیم کرد.

ساده ترین روش های تقویت بافت موی سر

Simple Ways To Improve Your Hair Texture

مو یکی از ضمائم پوست است که به صورت زائده ای باریک و رشته مانند ارز پوست سر خارج شده است. وظیفه مو محافظت از بدن می باشد. به علت فقدان رشته های عصبی، تارهای مو فاقد هر گونه حس می باشند به همین خاطر وقتی با قیچی مو کوتاه می شود دردی احساس نمی شود. مو از دو بخش ساقه  ریشه تشکیل سده که ساقه بخش قابل رویت و ریشه زیر سطح پوست قرار گرفته است.

7-Herbs-to-Improve-Hair-Health-header

ضخامت مو

ضخامت و یا قطر تارهای مو بستگی به نژاد سن و جنسیت دارد. مو بر حسب ضخامت به سه دسته تقسیم بندی می شود:

موی نازک : قطر تارهای این دسته از موها کمتر از ۶۰ میکرون است.

موی متوسط : قطر تارهای این دسته از موها بین ۶۰ تا ۸۰ میکرون است.

موی ضخیم : قطر تارهای این دسته از موها بیش از ۸۰ میکرون است.

معمولا موهای ضخیم، زمخت و موهای نازک لطیف هستند.

ساختمان مو

تار مو از سه لایه اصلی تشکیل شده است:

  • مغز مو یا Medulla درونی ترین لایه مو است. مدولا فقط در موهای ضخیم وجود دارد. موهای کرکی فاقد این لایه می باشند. مدولا در راست ایستادن و استحکام مو نقش دارد.
  • پوسته مو یا cortex لایه میانی مو است. استحکام و قابلیت کشسانی مو مربوط به این لایه می باشد. رنگدانه های ملانین مو در کورتکس مو قرار گرفته اند. کورتکس که بخش اصلی مو به حساب می آید تعیین کننده استحکام، قابلیت انعطاف، رنگ و بافت مو می باشد.
  • خارجی ترین لایه مو کوتیکول (cuticle) نام دارد که مانند پولک های ماهی روی یکدیگر قرار گرفته و پوششی نازک، بی رنگ و محافظ روی مو را تشکیل می دهد. این پوشش همانند سپری از بخش های داخلی مو محافظت می کند.

hair4

اگر شما رشته ای از موی سر خود را دور انگشت خود بپیچید و احساس کردید که یک رشته ابریشم در بین انگشتانتان است، موی شما صاف و حساس است و تمایل به شکنندگی دارد. این نوع مو تنها دو ساختار کوتیکول و کورتکس را دارند.

اگر موی شما نه زبر باشد  نه صاف موی شما ضخامت متوسطی دارد. وقتی شما موهایتان را دور انگشتتان می پیچید حالت رول پیدا می کند و شما احساس می کنید که موهایتان مانند پنبه است. این نوع مو از کوتیکول تشکیل شده است و ممکن است دارای مدولا هم باشد. این نوع موع به راحتی آسیب پذیر نیستند و به راحتی شکسته نمی شود.

اما موهای ضخیم دارای سه لایه کوتیکول، مدولا و کروتکس هستند. این نوع موها خشن هستند.

شکل ظاهری مو

مو بر حسب شکل ظاهری به سه دسته تقسیم بندی می شود:

موی صاف : این نوع مو هیچ گونه پیچ خورده ای ندارد و طبیعی است. این نوع مو براق و صاف است. روغن طبیعی موجود در پوست سر به پایین شفت مو می آید.

موی موج : این نوع مو حالت S مانند دارد و نوع مو خشک نیست.

موی فردار :  این نوع مو به صورت حلقه ای و فرفری هستند و این نوع مو بین زنان و مردان آفریقایی آمریکایی بسیار رایج است. این فرها بسیار محکم می باشند. تارهای مو نازک، شکننده و مستعد آسیب هستند.

تقویت موی سر با مواد طبیعی

اگر تمایل دارید موهایتان سالم و براق باشد موادی که در زیر معرفی می کنیم را استفاده کنید:

ماسک موی روغن نارگیل برای جلوگیری از ریزش مو

روغن نارگیل به بهبود بافت مو کمک می کند. رطوبت مو را فراهم می کند، رشد را تحریک می کند و مانع از شکنندگی مو می شود. ماساژ منظم با روغن نارگیل میتواند به رشد موهایتان کمک کند.

تقویت موی سر با پرتقال

پرتقال حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که باعث افزایش رشد مو می شود. پرتقال به افزایش حجم مو کمک می کند و همچنین موی سر شما را تقویت می کند. آب پرتقال و روغن زیتون را با مقدار مساوی با هم مخلوط کنید. این مخلوط را پیش از استفاده کمی گرم کرده و سپس بر روی مو های خود بمالید. آن را به مدت ۳۰ دقیقه بر روی سر نگه داشته و سپس بشویید.

برای تقویت مو چه بخوریم؟

چای سبز نه تنها برای سلامتی شما مناسب است، بلکه برای موهای شما مناسب است. چای سبز باعث رشد مو می شود و حاوی پلی فنول ها و ویتامین C است و باعث درخشش موی شما می شود.

green-tea

پرپشت شدن موی سر خانم ها با آلوئه ورا

آلوئه ورا سرشار از مواد مغذی است و کیفیت مو را بهبود می بخشد و باعث رشد مو، تقویت مو می شود. ماساژ دادن پوست سر با پوره مخلوط موز و آوکادو می تواند به رشد و ضخیم شدن مو ها کمک کند. مخلوط تهیه شده را به مدت ۳۰ دقیقه بر روی سرتان بگذارید و سپس آن را به خوبی بشویید و از نرم کننده مناسب برای مو های خود استفاده کنید.

ماسک مو برای رشد سریع مو

انگور حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین C هستند. استفاده از انگوربه تقویت و رشد مو کمک می کند و همچنین سبب می شود که درخشش بیشتری داشته باشد. شما می توانید انگور را در دو قاشق غذا خوری روغن نارگیل بجوشانید و مخلوط بدست آمده را صاف کنید. سپس پوست سر خود را با این مخلوط ماساژ داده و آن را بشویید.

پرپشت شدن مو با روغن زیتون

ساده ترین روش برای به دست آوردن موهای ضخیم و کامل استفاده از روغن زیتون است. روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین E است و به رشد مو کمک می کند.

تقویت موی سر با تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از پروتئین است که مواد مغذی موجود در آن از شکستگی جلوگیری می کند. برای اینکه موی براق و ضخیم داشته باشید تخم مرغ و روغن زیتون را مخلوط کنید و به موهای خود بمالید و یا اینکه یک یا دو تخم مرغ را شکسته و کاملا با هم مخلوط کنید و هم بزنید. سپس آن را بر روی موهای خود بمالید. پس از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه سرتان را با آب ولرم بشورید. می توانید این کار را ۲ تا ۳ مرتبه در هفته تکرار کنید.

7-Simple-Ways-To-Improve-Your-Hair-Texture1

تخم کتان برای تقویت مو

تخم کتان منبعی غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ می باشد. تخم کتان برای درمان مشکلات مو از جمله موهای نازک و شکننده، بسیار موثر هستند. تمام کاری که باید انجام دهید این است که سه قاشق تخم کتان را در آب به مدت پنچ روز خیس کنید و سپس محلول بدست آمده را مستقیما با استفاده از پنبه بر روی پوست سر خود بمالید. بگذارید این محلول به مدت ۱۰ دقیقه بر روی سرتان بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید.

پیشنهادات و نظر شما؟

اگر روش های خانگی دیگری برای تقویت موی سر میشناسید که در لیست بالا نیست آن را در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی