چگونه کنترل گریه و بغض خود را در هنگام ناراحتی و عصبانیت به دست بگیریم؟

چگونه کنترل گریه را به دست بگیریم ؟ چگونه جلوی بغض خود را بگیریم ؟ چگونه هنگام عصبانیت گریه نکنیم ؟ چگونه گریه خود را کنترل کنیم ؟ اینها فقط سوالات کسانی که زود گریه می کنند و یا به عقیده عموم زودرنج‌تر هستند ، نیست. مخاطبین این پرسش‌ها جدا از جنسیت زن و مرد و یا سن و سال را شامل میشود. با مقاله سایت آی آر میکس همراه شوید تا در یک کلام به شما بیاموزیم که؛ اشک‌های خود را منحرف کنید.

آموزش جلوگیری از بغض و گریه کردن در زمان عصبانیت و ناراحتی

How To Hold Back Tears When We Get Angry And Upset

گریه راهکار طبیعی بدن برای رهایی از تنش و ابراز احساسات است که در پی وجود موقعیتی و یا وضعیتی چالش برانگیز بروز می‌کند. زمانهایی وجود دارند که میخواهید گریه آخرین واکنشی باشد که از خود بروز می‌دهید. در این وضعیت‌ها تمایلی برای گریه کردن وجود ندارد. این دلایل می‌توانند منشاء‌های گوناگونی داشته باشند. به عنوان مثال؛ در موقعیت‌های جدی و یا زمانی که واکنش‌های هیستریک و عصبی دارید. دانستن راه های جلوگیری از گریه در این مواقع بسیار مفید خواهد بود. بله درست شنیدید ؛ روش کنترل گریه واقعاً وجود دارد.

کنترل گریه با استفاده از راهکارهای فیزیکی

۱- یکی از روشهای کنترل گریه نیشگون گرفتن است. مقدار اندکی درد جسمی می‌تواند با از بین بردن درد عاطفی موجود ، مانع جاری شدن اشک‌هایتان شود. راه های جلوگیری از گریه با استفاده از روش فیزیکی منوط به نقاط حساسی چون پل بینی ، گوشت بین انگشتان و قسمتهای نرم و داخلی بازو است. این روش برای کسانی که زود گریه می‌ کنند اغلب موثر است.

۲- بر تنفس خود تمرکز کنید. توجه به الگوی تنفس طبیعی بدن یکی از راه های جلوگیری از گریه است.. به دم و بازدم تنفس خود توجه کنید. برای کسب آرامش دوباره خود میتوانید هوا را با یک نفس عمیق از طریق بینی داخل کرده و از طریق دهان بیرون بدهید. هدایت هوا به داخل شکم در این روش یک آرامبخش برای کنترل گریه بخصوص در زمان عصبانیت و یا بغض کردن است.

کنترل گریه

۳- از احساس سردی به عنوان عامل حواس پرتی استفاده کنید. تغییر دادن احساس میتواند مانع از جاری شدن اشک‌هایتان شود. یک بطری اب سرد و یا یک قطعه یخ روی مچ دست خود بگذارید و یا صورت خود را با اب سرد بشویید.

۴- چشم‌های خود را برای کنترل گریه حرکت دهید. ” چکار کنم زود گریه نکنم؟ و چگونه جلوی بغض خود را بگیریم ؟ ” ، پاسخ این سوال شما حرکت دادن چشم‌ها به طرفین ، بستن چشم‌ها و نگاه کردن به بالا است. سرتان را بالا بگیرید، این روش مانع از جاری شدن اشک در وضعیت بحرانی می شود. البته این روش برای قبل از اجتماع انبوه اشک داخل چشم قابل استفاده است.

کنترل گریه

۵- موقعیت خود را برای کنترل گریه تغییر دهید. تغییر موقعیت و ورود به فاز جدید به شما در پاک کردن وضعیت قبلی کمک مینماید. البته به یاد داشته باشید در این روش کنترل گریه ، فقط میزان اضطراب شما کاهش پیدا میکند و ذهنتان منحرف میشود ولی مشکل هنوز به طور کامل حل نشده است.

  • اگر ایستاده‌اید ، بنشینید و اگر نشسته‌اید ، راه بروید
  • از اتاقی به اتاق دیگر بروید (The Doorway Effect)
  • جسمی نرمی را برای کاهش استرس بفشارید (بالشت ، تی شرت و …)
  • زبان خود را به سقف دهان و پشت دندانهای خود بچسبانید

۶- یک خواب کوتاه میتواند مغز را احیا کند. و بالافاصله بعد از بیدار شدن به بخش گسترده‌ای از دانش و اطلاعات مغز خود دسترسی خواهید داشت. که به مغز شما اجازه میدهد روشی برای حل مشکل و کمک به شما جستجو نماید.

۷- تغییر حالت چهره موجب تغییر حالت درونی‌تان و کنترل گریه خواهد شد. از خم کردن ابروها و دهان خود بپرهیزید و سعی کنید حالت چهره خود را خنثی کنید. حتی اگر بتوانید یک لبخند بزرگ تصنعی بزنید میتواند در کنترل گریه شما و قطع آن موثر باشد.

کنترل گریه

چگونه جلوی بغض خود را بگیریم ؟

وقتی صحبت از راه های جلوگیری از گریه میشود؛ همواره سخت‌ترین بخش آن به فرو بردن بغض مربوط است. بغض مانده در گلو همان عامل گریه است. بغض زمانی تشکیل می شود که بدن شما در وضعیت استرس‌زا قرار دارد. در این حین واکنش سیستم عصبی باز شدن دهانه حجره است. دهانه حنجره کنترل عضله گلو و تارهای صوتی را بر عهده دارد. باز شدن دهانه حنجره، حسی مانند ایجاد یک توده در گلو را دارد. برای بلعیدن آن :

  • یک لیوان اب بنوشید تا عضلات گلو آرام شوند.
  • در صورت عدم دسترسی به آب ، نفس خود را به آرامی و پشت سر هم فرو دهید.
  • خمیازه بکشید. یخ زدگی به آرام شدن ماهیچه‌های گلو کمک میکند.

کنترل گریه

جستجوی راهکارهای بلند مدت برای کنترل گریه

۱- بر خلاف باور عمومی که گاهی حتی برای پسران گریه را منع میکنند. گریه برای سلامت بدن شما مفید است. فرصتی برای گریه کردن یک بار در هفته فراهم کنید. این فرصت میتواند هفته‌ای یک بار تماشای فیلم غم انگیز در حریم خانه خودتان باشد. به خود اجازه دهید که غم و اندوه را تجربه کنید. گریه با خارج کردن سموم خاصی از بدن به تقویت سیستم ایمنی بدنتان کمک میکند. هر از چند گاهی گریه کردن برای سلامت فیزیکی و عاطفی شما سودمند خواهد بود. در باور عموم کسانی که زود گریه می کنند را اغلب افرادی ضعیف می خوانند؛ در حالی که گریه با جهش احساسی شما را قوی میکند. به همین دلیل است که گریه یک روش مدیریت استرس خوب به شمار میرود.

کنترل گریه

۲- برای یافتن پاسخ “چگونه گریه نکنیم ؟” ؛ باید روشهای تغییر رفتار را پیگیری کنید. در این روش‌ها ، الگوی رفتاری منفی شناخته شده و به طور آگاهانه تغییر داده میشود. کسانی که زود گریه می کنند و به دنبال پاسخ “چگونه هنگام عصبانیت گریه نکنیم” هستند، بدانند که پیگیری روشهای اصلاح رفتار میتواند به آن‌ها برای مقابله با اضطراب احساسی کمک شایانی نماید.
افراد اغلب هنگامی که غمگین هستند، گریه میکنند. اگر به گریه در هنگام عصبانیت دچار هستید به یک درمانگر برای اصلاح رفتاری مراجعه کنید. و در صورتی که محصل و یا دانشجو هستید از طریق مدرسه یا دانشگاه از مشاوره رایگان استفاده نمایید.

۳- در مورد نیازهای عاطفی خود پیشگام باشید. اغلب گریه‌های مکرر ناشی از عدم توانایی در بیان نیازهای عاطفی، به افراد اطراف شما است. درباره چرایی و زمانهایی که نیاز به پشتیبانی عاطفی دارید با عزیزان خود صحبت کنید.

کنترل گریه

تکنیک‌هایی برای کنترل گریه های احساسی برای کسانی که زود گریه می کنند

۱-وجود استرس یکی از عوامل بروز میگرن و سردرد و حتی گریه است. اگر دلیل گریه شما وجود یک استرس احساسی است. قرار دادن یک فاصله بین خودتان و عامل استرس‌زا به کنترل گریه کمک میکند. اگر بحث و مشاجره شما را به گریه می‌اندازد ، ناراحتی خود را بروز دهید. و زمانی برای تسلط به خود و کسب آرامش درخواست کنید. به عنوان مثال:

  • راه بروید
  • از اتاق خارج شوید
  • کتاب بخوانید
  • دوش بگیرید
  • ورزش کنید
  • با تلفن صحبت کنید
  • تلگرام یا فیس بوک خود را چک کنید
  • متنی برای یکی از دوستان خود ارسال کنید
  • نفس‌های عمیق بکشید

کنترل گریه

۲- همیشه زمانی برای تغییر وضعیت وجود ندارد. اگر نمی‌توانید از یک جلسه یا کلاس ، برای کنترل گریه خود پرهیز کنید، سعی کنید خود را از حس ناراحتی دور کنید. برای این کار باید کانون تمرکز خود را تغییر دهید. برخی از تکنیک‌های تمرکز برای کنترل گریه عبارت است از:

  • یادداشت برداری کردن، این یادداشت‌ها حتماً نباید مرتبط با موضوع ناراحتی باشند (یک تکه نت موسیقی، شعر، دیالوگ فیلم …)
  • یک صفحه فکاهی در مجله یا وب سایت تفریحی بخوانید
  • یک سکانس خنده‌دار فیلم یا کلیپی جالب را به یاد آورید
  • به یک مسئله ریاضی و راه حل آن فکر کنید

کنترل گریه

۳- یکی از راه های جلوگیری از گریه آموختن مهارت خودصحبتی است. با خودتان حرف بزنید این کار به خلاصی از احساسات فروخورده کمک میکند. وقتی در موقعیت ناراحت کننده هستید یک از راه های جلوگیری از گریه تفکر درباره جملات و نقل و قول‌های مثبت و انگیزشی است.
به عنوان مثال: “پایان شبه سیه سپید است”، “اگر زندگی به تو یک لیمو داد یک لیوان لیموناد تهیه کن” و …

کنترل گریه

۴- خشم را به عنوان یک احساس تجربه کنید. اغلب مردم با گریه اوج غم و اندوه و ناراحتی خود را نشان می‌دهند. که لزوما یک تصمیم آگاهانه نیست. عصبانیت نیز احساسی است که در صورت وقوع بی‌احترامی بروز میکند.

چگونه الکی گریه کنیم؟

برای کنترل گریه خود ، زمانی که در جمع هستید میتوانید از برخی از واکنش‌های طبیعی بدن که موجب جمع شدن قطرات اشک در چشم می‌شوند، استفاده کنید. برخی از گریه‌های الکی عبارت است از:

  • وانمود کنید که چیزی از چشم خود خارج می‌کنید. و اشک را با گوشه دستمال پاک نمایید.
  • وانمود کنید که عطسه می‌کنید و چهره خود را با آرنج بپوشانید به طوری که اشک را با بازوی خود پاک کنید.
  • وانمود کنید که آلرژی دارید. این یک شیوه کلاسیک برای کنترل گریه در جمع است. آلرژی نیز چشم‌های شما را قرمز میکند.
  • خمیازه نیز کار ساز است. خمیازه‌های بلند و کشدار اشک به چشمان می‌نشانند.

نظرات و پیشنهادات ؟

علاقه‌مندیم پاسخ‌های متفاوت شما را برای “چگونه هنگام عصبانیت گریه نکنیم ؟ ” و ” چگونه گریه خود را کنترل کنیم ؟ ” بشنویم. بنابراین پیشنهادات خود را در بخش نظرات سایت آی آر میکس با ما به اشتراک بگذارید.

برای اطلاع از آخرین اخبار و مطالب جالب و خواندنی کانال تلگرام

ما را دنبال کنید


منبع : آی آر میکس
به اشتراک گذاری مطلب :

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *