درمان گیاهی درمان ترک و شکستگی استخوان در طب سنتی با دارو و غذاهای مفید

درمان گیاهی ترک و شکستگی استخوان در طب سنتی با دارو، غذاهای مفید و ..

۰
درمان گیاهی ترک و شکستگی استخوان در طب سنتی با دارو، غذاهای مفید و ..
نمره 4 از 24 رای

یکی از شایع ترین اتفاقاتی که ممکن است برای هر کسی بیفتد شکستگی استخوان است. درست است که همیشه پیشگیری اولین حرف را می زند اما باید روش های درمان را بدانیم تا به موقع اقدام کنیم و از پیشروی دردها و بیماری ها جلوگیری کنیم. اگر مایل به یادگیری درمان شکستگی استخوان با روش های طبیعی هستید، در این مطلب آی آر میکس با ما همراه شوید.

درمان شکستگی استخوان و کاهش درد ترک پا با درمان گیاهی و .. در منزل

How to Heal Bone Fracture Naturally

گاهی اتفاقاتی برای سلامتی ما می افتد که به ناچار باید خیلی زود به درمان آنها پرداخت. مثل درمان های اورژانسی سوختگی و زخم های عفونی، شکستگی استخوان هم یکی از موارد است. با اینکه مینای دندان به عنوان یک ماده معدنی سخت شناخته می شود اما بسیاری از افراد آسیب دیدگی دندان و یا استخوان را ناچیز می شمارند. زیرا این موارد را جزء محکم ترین اجزای بدن می دانند و به آن توجهی ندارند. طبق تحقیقات انجام شده، استخوان‌های محکم نه تنها در ایجاد قدرت  نقش دارند، بلکه در ایجاد تعادل بدن، بلکه بهبود وضعیت بدنی و ظاهر افراد نیز نقش مهمی را ایفا می کنند. با استخوان‌ های قوی و سالم جوان‌تر به نظر خواهید رسید.

شکستگی استخوان زمانی رخ می‌دهد که بر روی یک استخوان شکاف یا ترک وجود داشته باشد. به طور دقیق‌تر، اگر فشار بیشتری بر استخوان اعمال شود، معمولا استخوان به شکستن تمایل پیدا می کند. شکستگی استخوان می تواند علل زیادی داشته باشد. تصادف با وسایل نقلیه، جراحت هنگام ورزش، پوکی استخوان، ضربه های مستقیم و … از عوامل این شکستگی هستند.

اگر به علائمی مانند درد شدید، ناتوانی در حرکت و یا محدودیت در حرکت، تورم، کبودی و خونریزی، سوزش و بی‌حسی یا یک عضو بد شکل در شما یافت می شود احتمالا شکستگی استخوان دارید.

کمپرس سرد برای کاهش درد شکستگی استخوان

کمپرس سرد یکی از راه های طبیعی برای درمان شکستگی استخوان است و افراد بسیاری به استفاده از این روش معتقد هستند. کمپرس سرد می‌تواند درد استخوان شما را تسکین دهد. استفاده از کمپرس یخ برای نواحی آسیب دیده تا ۴ بار در هر روز و هر بار حدود ۱۰ دقیقه می‌تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد. هم یخ و هم کمپرس سرد در بهبود درد شکستگی موثر هستند و به بهبود درمان استخوان شکسته شما نیز کمک خواهد کرد.

درمان شکستگی استخوان

یخ یکی از مراحل ترمیم استخوان شکسته

همانند کمپرس سرد، یخ یکی از عالیترین مواردی است که به درمان شکستگی استخوان کمک می‌کند. در دو روز اول شکستگی استخوان، ممکن است نیاز باشد که یک کیسه زیپ دار را که برای ۲۰ دقیقه پر از یخ کنید و در نواحی آسیب‌ دیده قرار دهید. هنگام استفاده از این روش، یک حوله را بین بدن و کیسه یخ قرار دهید تا رطوبت به بدن نرسد.

درمان شکستگی استخوان

خواص آناناس در شکستگی استخوان

مصرف روزانه نیمی از یک آناناس تازه در روز می تواند یکی از روش‌های مفید برای درمان شکستگی استخوان باشد. در این میوه ماده ای به نام Bromelain وجود دارد که می تواند تورم و التهاب را بیشتر کند بنابراین از خوردن آناناس فرآوری شده یا کنسرو شده اجتناب کنید این تاثیر از بین برود.

درمان شکستگی استخوان

کلسیم بهترین برای جوش خوردن استخوان

تراکم استخوان می‌تواند تا سن ۳۰ الی ۴۰ سالگی افزایش یابد. در سال‌های بعد مقداری از استخوان تولید شده، مازاد شده و از بین می رود. در زنان و مردان استخوان‌ ها پس از ۳۰ سالگی هر سال تراکم خود را از دست می دهند. بنابراین، برای ارتقای استخوان سلامت، مصرف روزانه کلسیم بسیار نسبتا حیاتی می باشد. سبزیجات سبز مانند کلم بروکلی، کلم‌پیچ و … منابعی غنی از کلسیم هستند. این نوع غذا ها سرشار از منزیم هستند که به عنوان مکمل ترمیم استخوان عمل می‌کند

غذا های مفید برای شکستگی استخوان:

ویتامین ها

ویتامین‌ها یکی از عناصر ضروری بدن هستند که سلامتی استخوان را تا حد زیادی تضمین می‌کنند . در حالی که Boron در ترمیم شکستگی استخوان کمک می‌کند عناصری مانند منیزیم و پتاسیم نیز در حفاظت از استخوان در برابر هر ترک و شکستگی دیگر موثر بوده و سلامتی استخوان را تضمین می کنند. شما می‌توانید با انتخاب غذاهای مناسب ویتامین های مورد نیاز را تامین کنید.

روی

افزایش روی در بدن شما می‌تواند به طور قابل‌ توجهی به ترمیم بافت های استخوان شکسته کمک کند. غذاهایی مانند گوشت گاو، بوقلمون، گوشت بره، مرغ و غذای دریایی، صدف، خرچنگ دریایی و ماهی سالمون سرشار از منبع روی هستند.

ویتامین C

درمان شکستگی استخوان

یکی دیگر از روش های طبیعی برای درمان‌ شکستگی استخوان افزایش ویتامین C در بدن است. به گفته برخی از محققان، غذاهای غنی از ویتامین C می‌توانند در شکل‌ گیری کلاژن موثر باشند و به بدن  برای ایجاد استخوان‌های سالم کمک کنند. شما باید این ویتامین را در رژیم غذایی منظم خود بگنجانید. از مواد غذایی که دارای سطح غنی ویتامین C هستند می توان به فلفل دلمه‌ای، پرتقال، عنبه، گل‌کلم و یا توت‌فرنگی اشاره کرد.

مدت زمان جوش خوردن استخوان با روغن های ضروری

برخی از روغن ها، مانند روغن گل بی مرگ، سرو و صنوبر، زمانی که بر روی مناطق آسیب دیده استفاده شوند می توانند روند بهبود شکستگی و ترک استخوان را تسریع کرده و استخوان را تقویت کنند. تا زمانی که وضعیت شما به حالت عادی گردد می توانید روزانه ۳ مرتبه از این روغن ها استفاده نمایید.

برای بهبود زمان جوش خوردن استخوان از مصرف الکل و کافئین بپرهیزید

همان طور که اشاره شد، غذاها و یا نوشیدنی‌های مفیدی وجود دارند که عناصر ضروری را برای حفاظت سلامت استخوان فراهم می‌کنند. با این حال غذاهای دیگری نیز وجود دارند که شما باید از خوردن آن ها اجتناب کنید چون می‌توانند استخوان را به مقدار زیادی ضعیف کنند. کافئین نیز از این قاعده مستثنی نیست. مواد شیمیایی موجود در یک سیگار می‌تواند منجر به از بین بردن فرآیند التیام استخوان‌های شکسته شود. حتی ممکن است مدت‌ زمان شکستگی و ترک پا بیش از پنج ماه طول بکشد.

وقتی بدن با محصولات تنباکو تماس پیدا می‌کند، کافئین مقدار اکسیژنی را که به بافت استخوان می‌رسد کاهش می‌دهد. الکل هم تاثیر منفی بر روی توده استخوان داسته و جذب کلسیم را مختل می‌کند. محدود کردن نوشیدنی‌های الکلی، یکی از موثرترین راه‌ها برای حفظ قدرت و سلامت استخوان ها می باشد.

از بالش برای کاهش درد شکستگی استخوان استفاده کنید

استفاده از بالش برای بالا بردن قوزک پا یا قسمت شکسته به کاهش تورم کمک می‌کند. برای تسریع فرآیند التیام توصیه می‌شود که استخوان شکسته باید در یک موقعیت بالاتر از قلب قرار بگیرد. این کار به خون و مایعات کمک می‌کند تا از محل آسیب عبور کنند. قرار دادن بالش‌ در انتهای تخت یک راه حل قابل‌ اطمینان برای درمان شکستگی استخوان است .

درمان شکستگی استخوان

هنگام شکستگی و ترک استخوان این کارها را نباید انجام دهید

۱- زمانی که استخوان شکسته، آن را حرکت ندهید.
۲- کسی را که لگن او آسیب دیده است تکان ندهید.
۳- کسی را که از آسیب ستون فقرات رنج می‌برد او را تکان ندهید.
۴- اگر گردش خون مختل نشد، استخوان را صاف نکنید و یا موقعیت خود را تغییر ندهید
۵- سعی نکنید حرکت دادن استخوان را امتحان کنید .

نظرات و پیشنهادات شما؟

برای درمان گیاهی شکستگی استخوان چه روش های دیگری را پیشنهاد می دهید؟ آیا از روش پیشنهادی خود نتیجه خوبی گرفته اید؟ نظرات و توصیه های خود را در قسمت دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی