عرق زیر بغل ناشی از چیست؟ درمان دائمی عرق زیر بغل با روش خانگی، دارویی و..

عرق زیر بغل ناشی از چیست؟ درمان دائمی عرق زیر بغل با داروی گیاهی و..

۰
عرق زیر بغل ناشی از چیست؟ درمان دائمی عرق زیر بغل با داروی گیاهی و..
نمره 3.5 از 8 رای

با گرم شدن هوا و شروع فصل تابستان عرق یکی از مسائلی است که باعث آزار و اذیت اطرافیان ما می شود. مخصوصا اگر عرق کردن بیش از حد معمول باشد باعث ناراحتی خودتان در جامعه و بین دوستانتان می شود. امروز در آی آر میکس درباره درمان دائمی عرق زیر بغل صحبت و راههای کاهش عرق را به شما توضیح می دهیم.

علت بوی بد عرق زیر بغل مردان و آموزش از بین بردن عرق زیر بغل در زنان با روش های خانگی

How to Stop Armpit Sweating

برای جلوگیری از عرق زیر بغل وقتی به حمام می روید زیر بغل خود را با صابون بشویید. سعی کنید غذاهای تند کمتر بخورید چون باعث تشدید عرق می شود. بعضی از داروهای خوراکی و الکتروتراپی باعث کاهش عرق زیر بغل می شود که در ادامه همه این موارد به علاوه درمان دائمی عرق زیر بغل را برای شما توضیح خواهیم داد با ما همراه باشید.

تعریق زیاد زیر بغل از چیست و درمان دائمی عرق زیر بغل

قبل از خرید اسپری بدن اطلاعات خود را زیاد کنید. از فروشنده بخواهید اسپری به شما بدهد که مناسب میزان عرق بدن شما باشد. یکی دیگر از مشکلات عرق کردن لکه های ناخوشایند روی لباس است. برای جلوگیری از عرق و لکه روی لباس باید راهی مناسب برای خودتان انتخاب کنید. عملا اسپری های بدن و دئودورانت ها کمکی به کمتر شدن عرق نمی کند و فقط بوی آن را کم می کند. در مواردی که شما بشدت عرق می کنید دکتر میتواند نسخه ای تجویز کند تا کمتر عرق کنید.

عرق زیر بغل

اسپری بدن مناسب خود تهیه نمایید. محصولی خریداری کنید که تا حدودی زیادی مشکل شما را حل کند. با توجه به میزان شدت عرق شما ممکن است به دئودورانت یا اسپری بدن ضد عرق یا محصول ترکیبی نیاز داشته باشید که بوی عرق را کم کند. موقع خرید اسپری برچسب محصول را کامل بخوانید.

  • اگر عرق شما بر روی لباس ایجاد لکه می کند بهتر است از اسپری های ضد تعریق استفاده نمایید که در کمتر عرق کردن موثر هستند.

عرق زیر بغل

سعی کنید از روش های طبیعی و دارو های گیاهی برای درمان دائمی عرق زیر بغل استفاده نمایید. با پیشرفت تکنولوژی اسپری های بدن طبیعی در بازار زیاد شده است ولی سعی کنید از روش های خانگی برای درمان عرق زیر بغل خود استفاده کنید.

  • محلول آب و جوش شیرین درست کنید سپس زیر بغل خود را به این محلول آغشته کنید. ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان دهید و سپس زیر بغل خود را با آب بشویید.
  • برای کم شدن عرق زیر بغل از سرکه سیب برای پاک شدن باکتری ها استفاده کنید. زیرا تماس سرکه با پوست باعث خشکی می شود.
  • آب گوجه فرنگی و لیمو را بجوشانید به مدت ۱۵ دقیقه روی زیر بغل خود بگذارید.
  • محلولی از اوکالیپتوس و برگ درخت گردو درست کنید و برای رفع عرق زیر بغل استفاده نمایید.
  • گیاه مریم به عنوان خنک کننده زیر بغل بسیار مفید است.

عرق زیر بغل

از اسپری بدن خود به درستی استفاده نمایید. به طور کلی اگر شما میخواهید از شر عرق کردن زیر بغل خود در امان باشید باید قبل و بعد از خواب و حمام حتما از اسپری های ضد تعریق استفاده کنید. اگر شما از پودر زیر بغل استفاده می کنید قبل از استفاده دست های خود را کاملا بشویید سپس پودر را به زیر بغل خود بمالید.

  • بعضی ها قبل از خارج شدن از منزل و موقع لباس پوشیدن از اسپری ضد تعریق استفاده می کنند. اگر قبل از استفاده از اسپری بدن شما عرق کرده باشد زدن پودر و اسپری به شما کمک نمی کند تا از شر بوی عرق خلاص شوید. در اولین قدم اگر زیر بغل شما عرق کرده آن را با یک حوله مرطوب تمیز نمایید. اول زیر بغل خود را با صابون بشویید سپس اسپری ضد تعریق بزنید. هیچ وقت اگر بدن شما عرق کرده از اسپری ضد تعریق استفاده نکنید.

عرق زیر بغل

چگونه زیر بغلمان عرق نکند

حمام کردن در فصل گرما و تابستان بسیار در کاهش عرق زیر بغل موثرتر از استفاده از اسپری و پودرها می باشد. سعی کنید زیر بغل خود را همیشه تمیز و خشک نگه دارید و روزی دو تا سه بار زیر بغل خود را بشویید.

اگر شما در شهری زندگی می کنید که در تابستان آب و هوای مرطوبی دارد سعی کنید بیشتر دوش بگیرید و لباس های خود را مرتب عوض کنید. حتما زمان دهید بدن شما کاملا خشک شود اگر نه به محض لباس پوشیدن روی تن خیس  و مرطوب عرق می کنید.

عرق زیر بغل

هر لباسی بعد از یکبار استفاده بشویید به خصوص اگر پیراهن می پوشید. لباس های جلو باز شاید کمتر بوی عرق بگیرند ولی بهتر است همه لباس های خود را بعد از یکبار استقاده بشویید . بوی عرق از باکتری های که بوجود می آید که در لباس خشک شده است و ایجاد بوی نامطبوعی می کند.

عرق زیر بغل

سعی کنید از تی شرت یا زیر پوش در زیر لباس و پیراهن خود استفاده کنید. زیرا باعث می شد به عنوان لایه پارچه اولی عرق شما را بگیرید و روی لباس و پیراهن شما ایجاد لکه و بوی بد نکند. زیر پوش و تی شرت ها هم باید بصورت مرتب شسته شود تا بوی عرق نگیرید. برای شستن لباس و زیر پوش های عرق کرده از نرم کننده های خوشبو استفاده کنید تا کاملا بعد از شستن بوی عرق پاک شود و لباس شما خوشبو شود.

عرق زیر بغل

اصلاح مرتب زیر بغل کمک بزرگی در کمتر عرق کردن می شود. وقتی شما زیر بغل خود را اصلاح می کنید محلی خنک بوجود می آید ولی وقتی دیر اصلاح می شود محیط گرمی زیر بغل شما است که باعث عرق کردن بیشتر می شود.

عرق زیر بغل

رژیم غذایی خود را تغییر دهید. طبق مطالعات اخیر غذاهای تند باعث تشدید بوی بد عرق زیر بغل مردان و زنان می شود زیرا باعث گرم شدن شما می شود و همین موضوع باعث عرق کردن است. پس بهتر است از خوردن غذاهای تند پرهیز کنید. پیاز، سیر هم باعث بوی بد عرق می شود. ادویه جات مانند زیره و پودر کاری و سبزیجاتی مانند کلم و کلم بروکلی را هم در رژیم خود کم کنید. رژیم های غذایی که گوشت قرمز و لبنیات مصرف می کنند، بوی عرق متفاوتی دارند.

عرق زیر بغل

وزن خود را کاهش دهید. هر چه وزن شما بیشتر باشد مطمئنا عرق زیادی خواهید کرد پس سعی کنید وزن خود را کم کنید تا بدن شما خنک بماند. بهترین و سریع ترین راه برای کم کردن وزن افزایش فعالیت بدنی و کاهش کالری است. سعی کنید از پروتئین های گیاهی مانند لوبیا و تخم مرغ استفاده کنید و غذاهای تند و سرخ کردنی را از رژیم خود حذف کنید و مصرف سبزیجات را افزایش دهید. آب زیاد بنوشید و بعد از تمرینات بدنی و ورزش حتما دوش بگیرید.

عرق زیر بغل

درمان بوی بد زیر بغل با روش های دارویی

برای درمان های دارویی با پزشک خود مشورت کنید. پزشکان برای درمان اولیه عرق زیر بغل از قرص ضد عرق زیر بغل و پماد هیدروکسید آلومینیم تجویز می کنند. ولی اگر عرق کردن زیر بغل زیاد باشد از آنتی بیوتیک های خوراکی کمک میگیرند تا مانع عرق کردن مخصوصا در دوران قاعدگی شود. تزریق سم بوتولینیوم هم برای حدود ۶ تا ۸ ماه برای کاهش عرق کردن موثر است.

عرق زیر بغل

این بیماری منجر به عرق زیاد در زیر بغل می شود. زیربغل، این بیماران همیشه خیس است و از شدت تعرق زیاد قادر به انجام یک سری کار های روزمره و عادی نیستند و منشا این بیماری عمدتا ارثی و ژنتیکی است. از درمان های اکترونیکی (الکترولیز) برای کم شدن عرق زیر بغل استفاده نمایید. این درمان حدود ۲ تا ۴ جلسه ۲۰ دقیقه ای زمان میبرد. با استفاده از آب باعث کاهش چربی در زیر بغل شما می شود. این درمان برای هر کسی نتیجه متفاوتی دارد.

عرق زیر بغل

سمپاتکتومی یک تکنیک جراحی است که هدف آن درمان دائمی عرق زیر بغل و از بین بردن بخشی از عصب است که با غده‌های عرق موجود در پوست مرتبط هستند. این روش بسیار موثر است ولی خطراتی مانند مشکلات تنفسی و عصبی را با خود به همراه دارد و باعث عرق کردن دیگر عضلات بدن می شود.

عرق زیر بغل

تزریق بوتاکس به عنوان درمان طولانی مدت بسیار موثر است. بوتاکس باعث فلج شدن و حرکت نکردن عضلات زیر بغل می شود و همین موضوع باعث کاهش عرق زیر بغل می شود. به یاد داشته باشید هیچ کدوم از راههای که توضیح داده شد صد در صد  نیستن و پیشنهاد شده به دنبال درمان های پزشکی بخاطر خطراتی که دارد نباشید.

عرق زیر بغل

برای رفع بوی بد دهان پیشنهاد می نماییم مقاله درمان قطعی و گیاهی رفع بوی بد دهان ناشی از معده، رژیم غذایی، سینوزیت و.. را ماطلعه فرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس سعی کردیم تا شما را با روش درمان بوی بد زیر بغل آشنا کنیم. اگر شما هم راه دیگری برای درمان دائمی عرق زیر بغل میشناسید و یا تجربه استفاده از پودر زیر بغل، اسپری و .. دارید لطفا تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی