از بین بردن سوسک ریز آشپزخانه با سوسک کش طبیعی

۷ روش از بین بردن سوسک ریز آشپزخانه با سوسک کش طبیعی

۰
۷ روش از بین بردن سوسک ریز آشپزخانه با سوسک کش طبیعی
نمره 5 از 1 رای

سوسک ریز آشپزخانه یکی از نفرت انگیز ترین موجودات حاضر در خانه ها است. تقریبا برای همه پیش آمده که در مواجهه با سوسک و کشتن آن قرار بگیرند. اما اکثر اشخاصی که در آپارتمان زندگی میکنند میدانند وقتی اولین سوسک را میبینند میدانند که آخری آنها نخواهد بود و تعداد بیشتری از آنها را باید از بین ببرند. امروز در آی آر میکس به شما ۷ روش برای از بین بردن سوسک ریز آشپزخانه با سوسک کش های طبیعی را آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

راه های طبیعی مبارزه با سوسک ریز آشپزخانه چیست ؟

How to get rid of roaches naturally

حذف سوسک ها از محیط خانه، هدف اکثر ما است. در این میان گاهی پیش می آید که نمی خواهید از کشنده های شیمیایی استفاده کنید. دانستن عواقب این کشنده ها بر سوسک ها کمی آزار دهنده بوده و از طرفی تاثیر نامطلوبی بر سلامت ما و محیطمان خواهد گذاشت. اما دانستن راه های طبیعی مبارزه با سوسک آشپزخانه میتواند در زمان و هزینه های شما صرفه جویی کند. امروز در آی آر میکس بهترین روش های حذف طبیعی سوسک را بررسی خواهیم کرد.

هفت روش طبیعی برای از بین بردن سوسک ریز آشپزخانه

حذف سوسک­های ریز طبیعتا یک فرایند بسیار کند خواهد بود. اگر از مواد شیمیایی و حشره کش های بازاری استفاده کنید، می توانید کاهش سریع سوسک ها را ببینید. اما این مواد شیمیایی در آشپزخانه شما باقی خواهد ماند و احتمال مسمومیت های غذایی و غیره را برای شما افزایش خواهد داد. و تظمینی در برنگشتن سوسک ها به خانه شما نخواهد بود، اما اگر مشکل را از ریشه حل کنیددیگر این موجودات را در خانه خود مشاهده نخواهید کرد. پیش از این روش سم پاشی صحیح و حذف حشرات خانگی را توضیح داده بودیم اما چند روش طبیعی برای حذف سوسک ریز آشپزخانه به صورت طبیعی وجود دارد.

۱- از بین بردن سوسک های ریز با تمیز کردن خانه

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. اگر خانه شما تمیز نباشد، احتمال حضور سوسک ها افزایش خواهد یافت. به طور کلی یکی از راه های طبیعی از بین بردن سوسک ریز آشپزخانه فراهم نکردن مکانی مناسب برای زندگی آنها است. به دلیل باقی ماندن رطوبت، وجود خاک و مسائل شبیه به این وارد خانه شما می شود. پس کابینت ها را تمیز کنید، سطوح آشپزخانه را دستمال بکشید و مطمئن شوید که محیط آشپزخانه شما همیشه تمیز می ماند. به طور میانگین شبی ۱۵ دقیقه را صرف تمیز کردن خانه کنید.

آشپزخانه کثیف

نکته: اگر در خانه کودک یا حیوان خانگی دارید و یا مهمانی های زیادی برگزار می کنید، زمان بیشتری را برای این قسمت باید صرف کنید.

۲- سوراخ ها را ببندید

سوسک ها از کجا می آیند ؟ درون کمدها، کابینت ها یا تمام فضاهای موجود در آشپزخانه ممکن است سوراخ یا منافذی وجود داشته باشد. حشرات و سوسک ریز آشپزخانه از این منافذ وارد می شوند و تکثیر خود را در چنین سوراخ هایی انجام می دهند.

بستن سوراخ ها

پیدا کردن چنین منافذی سخت و طولانی خواهد بود اما قطعا ارزشش را خواهد داشت. بعد از پیدا کردن منافذ، با سیمان، گچ یا حتی پارچه و چسب، آن ها را مسدود کنید.

۳- نشت لوله یا خروج آب را تعمیر کنید

به طور کلی سوسک ریز آشپزخانه و سوسک های فاضلاب ، جذب رطوبت و آب می شوند. برای همین باید نواحی پیرامون سینک آشپزخانه را با دقت بررسی کنید. در صورتی که آب از هر بخش سینک یا لوله ها خارج می شود یا حتی چکه می کند، آن را برطرف کنید.

تعمیر چکه آب

۴- ساخت قویترین سوسک کش طبیعی!

برای ساخت قویترین سوسک کش طبیعی بوریک اسید و پودر شکر را با نسبت سه به یک ترکیب کنید. شکر باعث می شود سوسک ها جذب شوند و بوریک اسید وظیفه کشتن آن ها را به عهده می گیرد! بوریک اسید برای انسان ها و حیوانات خانگی سمی و کشنده نیست اما در استفاده از آن احتیاط کنید و در مناطقی که با خوراک شما در ارتباط است، از آن استفاده نکنید. محلول آماده شده را زیر سینک، پشت یخچال، زیر اجاق گاز و درون سوراخ هایی که اشاره شد بریزید.

طعمه بوریک اسید و شکر

۵- از متخصص مشورت بگیرید

حذف سوسک ریز آشپزخانه گاهی اوقات بسیار دشوار می شود. سعی کنید از متخصصین این امر استفاده کنید. در ایران فروشگاه های حشره کش وجود دارد و می توانید برای حذف طبیعی این سوسک ها از آن ها کمک بگیرید. در برخی کشورهای خارجی موسسه ها و افرادی به طور اختصاصی در این زمینه فعالیت می کنند. شما با آن ها تماس می گیرید و حذف سوسک ریز آشپزخانه را به طور کلی به آن ها می سپارید.

  • این روش معمولا برای کسانی که مغازه اغذیه فروشی دارند یا رستوران ها پیشنهاد میشود .

از متخصص مشورت بگیرید

۶- آشپزخانه را تا حد ممکن خنک نگه دارید

سوسک ریز آشپزخانه در دمای بالا شیوع بیشتری دارند. در فصول گرم سال مثل تابستان، این سوسک ها فرصت و شرایط بهتری برای بقا و تکثیر دارند و داغ بودن محیط به آن ها کمک ویژه ای می کند. پس برای از بین بردن سوسک ریز آشپزخانه سعی کنید آشپزخانه خود را خنک نگه دارید. استفاده از کولر یک امر بدیهی به نظر می رسد و پرده های ضخیم می تواند در تاریک کردن آشپزخانه مفید باشد.

پرده ضخیم

۷- سوسک ها را بکشید!

اگر همین الان هم یک سوسک در آشپزخانه دارید و نمی خواهید مواد شیمیایی یا حشره کش بر روی او بزنید، محلولی از آب و صابون درست کرده و آن را روی سوسک اسپری کنید. این محلول یک سوسک کش طبیعی است زیرا سوسک ها به طور کلی از پوست خود تنفس می کنند و صابون در این فرایند تنفس آن ها، مشکل ایجاد می کند. روش ساده دیگری هم که وجود دارد، کشتن با دمپایی یا هر گونه وسیله دیگر خواهد بود. با این روش در یک لحظه و بدون استفاده از مواد شیمیایی سوسک ریز آشپزخانه را از پا در آورده اید!

کشتن مهربانانه سوک ریز آشپزخانه

نظرات و پیشنهادات؟

امروز در آی آر میکس روی هفت روش طبیعی کشتن سوسک ریز آشپزخانه صحبت کردیم. اگر در زمینه کنترل جمعیت سوسک های نفرت انگیز، تجربه یا پیشنهادی دارید، آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی