What Is The Difference Between Warranty And Guarantee

منظور از گارانتی و وارانتی چیست؟ تعریف معنی وارانتی و گارانتی

۱
منظور از گارانتی و وارانتی چیست؟ تعریف معنی وارانتی و گارانتی
نمره 3.7 از 3 رای

تصور کنید شما یک خودرو جدید خریداری می کنید و فروشنده به شما یک گارانتی ۵ ساله ارائه می کند، از طرفی فروشنده دیگری برای همان خودرو وارانتی ۵ ساله ارائه می دهد. همه چیز یکسان است اما چه تفاوتی بین معنی وارانتی و گارانتی وجود دارد؟ گارانتی بهتر است یا وارانتی؟ وارانتی چیست و تفاوت آن با گارانتی چه می باشد؟ این ها همه سوالاتی هستند که بعد از خرید یک محصول ذهن شما را به خود درگیر می سازند. در این پست قصد داریم شما را با تعریف وارانتی و گارانتی بیشتر آشنا کنیم، همراه ما باشید.

معنی وارانتی و گارانتی چیست؟

Warranty vs. Guarantee

معنی وارانتی و گارانی چیست؟ وارانتی تعهد یا وعده ای است که فروشنده یا یک طرف قرارداد از بابت شرایط خاصی نظیر کیفیت یا طول عمر محصول به خریدار متعهد می گردد. اگر محصول شرایط متعهد شده در وارانتی را نداشته باشد می تواند عودت، تعمیر و یا جایگزین گردد. اگر فروشنده یک ویژگی خاص از محصول و یا حتی رضایت مشتری از محصول را گارانتی کند، شرایط به همان ترتیب خواهد بود.

عامل ایجاد کننده وارانتی و گارانتی چیست؟

هر گونه تعهد در مورد کیفیت، شرایط و یا اعتبار محصول که فروشنده در هنگام خرید محصول به شما ارائه می کند و شما به اعتبار آن تکیه می کنید و خرید محصول را انجام می دهید می تواند یک وارانتی یا گارانتی باشد. وارانتی تعهد یا گارانتی داده شده می باشد. وارانتی برای یک محصول، معمولا با عنوان گارانتی نوشته می شود. بنابراین فرق بین وارانتی با گارانتی تنها در نوع تضمین یا تعهدی است که شخص فروشنده آن را مشخص میکند.

معنی وارانتی و گارانتی

بنابراین گارانتی چیست؟ معمولا تعهد نامه رسمی و قانونی وارانتی می باشد. به عنوان یک اسم گارانتی توافقی است که مسئولیت انجام، اجرا و یا تکمیل و اعتبار بخشی به قرارداد را متعهد می شود. این تضمین به صورت برگه نوشتاری در اختیار خریدار قرار می گیرد و نشان دهنده کیفیت و دوام محصول و یا هر بخش دیگری که در متن به آن اشاره شده را انجام می دهد. به عنوان فرض مثال شخصی در مورد خدمات یا محصول ارائه شده به شما این عبارت را بیان می کند که: من تضمین رضایت مندی شما از این محصول را ارائه می دهم و در غیر این صورت شما می توانید هزینه خود را دریافت نمایید.

عبارت گارانتی چه کاربردی دارد؟

نمی توان از عبارت و معنی گارانتی در هر جایی و بیش از حد مورد انتظار استفاده نمود مگر این که گارانتی به معنای وظیفه یا قولی در قبال پاسخ یا پرداخت مبلغی باشد. مثل این که شخصی در قبال گرفتن مقداری پول، وسیله یا ضمانت نامه ای را در اختیار شخص قرار داده و بعد از تسویه بدهی می تواند وسیله ضمانتی خود را پس بگیرد. این نوع ضمانت نامه ها معمولا سند قانونی یا مالی می باشند که در اختیار شخص قرار می گیرند.

 معنی وارانتی و گارانتی

برای آشنایی شما با نحوه پشت نویسی کردن چک ضمانت ما به شما خواندن این پست را پیشنهاد می کنیم.

فرق بین معنی وارانتی و گارانتی در چیست؟

لازم نیست با صراحت نوع وارانتی بیان شود. این وارانتی ها تضمین کننده قرارداد و معامله انجام شده می باشند. و تقریبا تمامی محصولات دارای این نوع وارانتی می باشند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست معنی وارانتی و گارانتی مورد بررسی قرار گرفت. چنان چه نظر یا پیشنهادی در این باره دارید آن را با ما در بخش دیدگاه این پست در میان بگذارد.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

  1. محمد گفت:
    0

    سلام
    در شرکت ها که امور به بخش خصوصی واگذار شده معمولا” بحث گارانتی خیلی داغ است حال سوالم این است که اگر پیمانکاری عملکرد کارهای خود را گارانتی کندمعنی ان چیست یعنی به فرض مثال نت یک مجموعه به یک شرکتی واگذار می شود واین شرکت گارانتی ۱۵ماهه می دهد آیا تعداد خرابی ها وسایر شاخص مهم نیست؟ ایشان هراتفاقی بیافتد با هزینه خود رفع می کند دیگر مسئولیتی ندارد؟

تبلیغات متنی