Why is there a sewage smell in your bathroom

چگونه بوی بد دستشویی را از بین برد؟ راهکارهایی برای از بین بردن بوی بد توالت

۳
چگونه بوی بد دستشویی را از بین برد؟ راهکارهایی برای از بین بردن بوی بد توالت
نمره 2 از 1 رای

شاید یکی از مشکلات آزار دهنده برای اهالی خانه بوی بد توالت باشد. با وجود قرار دادن مانع و سیفون در توالت باز هم گازهای فاضلاب و بوهای آزار دهنده در فضای دستشویی و خانه متصاعد می شوند. بنابراین باید به طور اساسی به دنبال راهکارهایی برای از بین بردن بوی بد توالت باشید و بتوانید با بوی بد فاضلاب مقابله کنید.

علت بوی بد توالت فرنگی و فاضلاب در آپارتمان شما چیست؟

Why is There a Sewage Smell in your Bathroom

علت بوی بد توالت فرنگی و فاضلاب در آپارتمان شما چیست؟ با وارد شدن فاضلاب به داخل چاه، میکرو ارگانیسم ها شروع به تجزیه آن می کنند. در نتیجه گاز هایی همچون متان، آمونیاک و هیدروژن سولفوره تولید می شوند. این گازها به تدریج از چاه بالا آمده و موجب پخش بوی نامطلوب در فضای خانه می گردند. متاسفانه استفاده از چاه بست ها (درپوش) که در سوراخ سنگ توالت قرار داده می شود در این پخش بو بی تاثیر بوده و باید به دنبال راهکارهایی دیگر جهت رفع بوی بد سرویس بهداشتی باشیم. در ادامه با آی آر میکس همراه باشید تا چگونگی رفع مشکل بوی بد توالت را با شما در میان بگذاریم.

بوی بد دستشویی

چرا توالت بو می دهد؟

امروزه توسعه آپارتمان نشینی و سکونت اغلب مردم در آپارتمان های با متراژ کم موجب شده که سرویس بهداشتی در داخل منازل ساخته شود و بوی بد توالت یا سرویس بهداشتی به راحتی به داخل منازل راه پیدا کند. پیش از این در آی آر میکس درباره رفع بوی بد مبل تازه و رنگ چوب و از بین بردن بوی نم از فرش با هم صحبت کرده بودیم.

– همانطور که می دانید علت بوی بد فاضلاب آشپزخانه، دستشویی و … متصاعد شدن گاز فاضلاب یا گاز سولفید هیدروژن به داخل ساختمان است. متاسفانه این گاز درون لوله و چاه های فاضلاب انباشته شده و از طریق لوله ها به داخل ساختمال راه پیدا کرده و موجب اذیت و آزار اهالی منزل می شود. علت بوی بد لوله سینک، توالت و حمام نیز به این دلیل است.

چرا توالت بو می دهد؟

– یکی دیگر از دلایلی که موجب بوی بد سرویس بهداشتی می شود، گرفتگی لوله فاضلاب است که برای باز کردن آن نیاز به یک لوله باز کن و فرد متخصص در این امور را خواهید داشت. پس از اینکه علت گرفتگی لوله فاضلاب مشخص شد، اکنون می توانید با انواع روش های خانگی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد، اقدام به رفع مشکل بوی بد توالت در آپارتمان یا محل سکونت خود نمایید.

اما چگونه از شر بوی بد توالت خلاص شویم. آیا روشی برای درمان قطعی بوی بد فاضلاب وجود دارد؟

راهکارهایی برای از بین بردن بوی بد دستشویی

۱- اولین نکته برای پیدا کردن دلیل بوی بد توالت فرنگی یا سرویس بهداشتی، بررسی سیفون است. قرار دادن سیفون در توالت به منظور جلوگیری از پخش گاز سمی فاضلاب داخل ساختمان است. سیفون زیر سنگ توالت گذاشته می شود و اغلب اوقات پر از آب است تا بوی بد چاه پخش نشود. بنابراین همیشه سعی کنید با کشیدن فلاش تانک، داخل سیفون را تمیز نگه دارید.

۲- مشکل پرشدگی و فرسوده شدن چاه فاضلاب نیز از جمله نکات اساسی است که باید به آن توجه نمایید. بنابراین قبل از اینکه به سراغ استفاده از انواع شوینده های شیمیایی و روش های خانگی بروید، از سالم بودن لوله های فاضلاب منزل خود اطمینان حاصل کنید.

راهکارهایی برای از بین بردن بوی بد دستشویی

نکته: حتما قبل استفاده از هر ماده ای جهت رفع بوی بد توالت به دستورالعمل روی بسته توجه نمایید و از ترکیب مواد پاک کننده با یکدیگر جدا خودداری کنید.

راهکارهای خانگی جهت رفع بوی بد سرویس بهداشتی

۳- ترکیب نمک و جوش شیرین محلولی عالی جهت از بین بردن بوی بد فاضلاب است. به این منظور یک لیوان نمک را به همراه یک لیوان جوش شیرین و معادل یک لیتر آب را با یکدیگر ترکیب کرده و محتوی به دست آماده را داخل چاه توالت، سینک ظرفشویی، چاه حمام یا … بریزید. حدود یک تا ۲ ساعت سعی کنید آبی به داخل چاه راه پیدا نکند تا این محلول فرصت کافی جهت تاثیرگذاری روی لوله ها را داشته باشد. پس از گذشت زمان لازم چند لیتر آب داخل چاه بریزید و از نتیجه آن حیرت زده شوید.

۴- ترکیب آب، جوش شیرین و سرکه نیز ترکیبی عالی جهت رفع بوی بد توالت است. به این منظور ۲۰۰ میلی لیتر سرکه، ۱۰۰ گرم جوش شیرین و نیم لیتر آب گرم را با یکدیگر ترکیب کرده و در فاضلاب بریزید. پس از گذشت نیم ساعت آب گرم را باز کرده تا درون چاه شسته و گرفتگی های آن باز شود.

راهکارهای خانگی جهت رفع بوی بد سرویس بهداشتی

در صورتیکه باز هم بوی بد توالت یا فاضلاب به مشام می رسد می توانید چند بار این ترکیب را درست کرده و داخل چاه فاضلاب بریزید تا بوی بد کاملا از بین برود.

طرز تهیه بوگیر خانگی

۵- شما می توانید علاوه بر استفاده از انواع اسپری های خوشبو کننده هوا، خود به راحتی در خانه اسپری درست کرده و جهت رفع مشکل بوی بد توالت از آن استفاده نمایید.

به این منظور به دو سوم لیوان آب، مقداری الکل و ۱۰ تا ۲۰ قطره روغن اکالیپتوس یا استوخودوس نیاز دارید. این مواد را با یکدیگر ترکیب کرده و در یک قوطی اسپری کننده بریزید و در صورت نیاز در حمام یا توالت خود استفاده نمایید.

طرز تهیه بوگیر خانگی

نکته: تا حد امکان از مواد شیمیایی قوی برای رفع بوی بد توالت و فاضلاب استفاده نکنید. چراکه مواد شیمیایی قوی ممکن است به لوله ها آسیب وارد کرده و حتی محیط را آلوده کنند.

نکته: نکته مهم دیگر در رابطه با ترکیب انواع مواد شوینده است؛ که کار بسیار خطرناکی است. بسیاری از خانم ها ماده ای همچون جوهر نمک یا وایتکس را با انواع مواد خانگی همچون جوش شیرین، سرکه یا … به منظور تمیز کردن سرویس بهداشتی و باز کردن چاه فاضلاب ترکیب می کنند که کار بسیار خطرناکی است؛ حتی گاها موجب بیرون آمدن شعله های آتش از سوراخ توالت و صدمه به فرد می شود.

بوی بد توالت

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس راهکارهایی برای از بین بردن بوی بد دستشویی را با شما در میان گذاشتیم. اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۳ دیدگاه

  1. حسین پیرمحمدی گفت:
    0

    با سلامم و عرض خسته نباشید جانانه خدمتتون
    واقعا مطالبتون عالی و کاربردی و با توضیحات کاملند

    دستتون دردنکنه ..

  2. محمدرضا تیموری گفت:
    0

    واااای ممنون از این پیشنهادهایی که دادید خیلی به درد ماهایی که در آپارتمان زندگی می کنیم میخوره

  3. زهرا گفت:
    -1

    llممنونم

تبلیغات متنی