How to Stop Laughing for No Reason

آموزش روش های ساده برای جلوگیری از خنده بیجا

۰
آموزش روش های ساده برای جلوگیری از خنده بیجا
نمره 2.7 از 6 رای

خندیدن راهی فوق ­العاده برای آزاد کردن استرس ­های رنج­ آور است که معمولا روزانه برای هر انسانی رخ می دهد. اینکه این حرکت در زمان و مکان درستی رخ دهد، طبیعتا نکته حائز اهمیتی است. ولی تصور کنید مثلا شما در حال راه رفتن در خیابان هستید و ناگهان ­بخندید! یا مثلا در کلاس درس و میان تدریس معلم، جوک ­هایی غیر منتظره به خاطر شما بیاید و شما بخندید. برای همین جلوگیری از خنده بیجا اهمیت بالایی خواهد داشت و قصد داریم در این مطلب آی آر میکس درباره این مسئله با هم صحبت کنیم.

خنده بیجا نشانه چیست و چگونه آن را کنترل کنیم؟

Simple Tips on How to Stop Laughing for No Reason

واقعا دوست دارید که از این خنده ها جلوگیری کنید ولی در هر زمانی، این عادت ها هستند که حرف آخر را می زنند. علت خنده بیجا در چه چیزهایی می تواند باشد؟ اغلب اوقات علت این خنده ها به خاطرات ساده اما جذاب ما بر میگردد. روش های زیادی برای کنترل این نوع خنده ها وجود دارد اما در هر صورت خندیدن یکی از نشانه های شادی است و حذف شادی اصلا کاری منطقی به نظر نمی رسد. نکته امیدوار کننده این است که شما می توانید این خنده ها را کنترل کرده و به درمان خنده بیجا بپردازید. کنترل این خنده ها برای شما غیر ممکن به نظر می رسد؟ در ادامه ما چندین راه ساده را برای حل این مشکل ارائه می دهیم.

۱- مثل یک سرفه با آن برخورد کنید

یکی از بهترین راه های کنترل خنده بیجا این است که هنگام رخداد این سبک خنده، به گونه ای با آن برخورد کنید که انگار سرفه دارید و آنقدر سرفه را طولانی کنید تا حس کنید که خنده با صدای بلند شما تمام شده است. این کار سخت به نظر می رسد ولی با زمان می توانید آن را در خود پرورش دهید. زمانی که شما این کار را به صورت معمولی انجام دهید، اطرافیانتان را متقاعد می کنید که این فقط یک سرفه بوده و سبب جلب توجه ناگهانی حضار نمی شوید. کنترل خنده هم همانند کنترل گریه و عصبانیت می باشد و باید کمی روی آن تمرین کنید.

مثل یک سرفه با آن برخورد کنید

۲- منفی فکر کنید

اندیشیدن به خاطرات و تجربیات بد برای جلوگیری از خنده بیجا ثمر بخش خواهد بود. شاید انجام این کار برای کنترل خنده های بی مورد غلط به نظر برسد ولی در دراز مدت به شما کمک خواهد کرد. در واقع این کار، راهی است تا شما روی موضوع دیگری تمرکز کنید. هم چنین، شما می تواند یک نفس عمیق بکشید و چشم هایتان را تا زمانی که به خواسته تان برسید، ببندید.

۳- به خودتان آسیب وارد کنید!

من در مورد آسیب های جدی به بدن مثل محکم کوبیدن دست به سر، سوزاندن و یا سوزن زدن به انگشت دست صحبت نمی کنم. آسیب های مطمئن تری مانند گاز گرفتن آرام زبان یا نیشگون گرفتن خودتان وجود دارد. یک گاز ملایم از زبان، تاثیرگذار خواهد بود و همیشه در دسترس شما خواهد بود تا از خنده های با صدای بلند جلوگیری کنید.

به خودتان آسیب وارد کنید!

۴- صورتتان را بپوشانید

اگر شما می خواهید از خنده های غیر ارادی فرار کنید، دستتان را روی دهانتان بگذارید یا دستانتان را روی صورتتان بگیرید. هنگامی که این کار را انجام دادید و از یک خنده بی مورد جلوگیری کردید، یک نفس عمیق بکشید و به کاری که پیش از این، انجام می دادید، ادامه دهید. این تکنیک را شما هر جا که باشید، با تلاشی نه چندان زیاد می توانید انجام دهید.  شاید به ظاهر ساده برسد، اما انجام این کار تا حدود زیادی در رفع خنده بیجا به شما کمک خواهد کرد.

صورتتان را بپوشانید

۵- خودتان را منحرف کنید

خنده، مانند سایر حس های انسان ها در مغز کنترل می شود. کارهایی مانند خواب در یک محیط مناسب یا مثلا خواندن و نوشتن می تواند راهکارهای خوبی برای رفع مشکل خندیدن باشد. با این کار شما به صورت خودکار شاهد حذف خنده های غیر ارادی می شوید و قطعا نتیجه خوبی دریافت خواهید کرد. چیزی که در این میان مهم است، این است که شما ذهن خود را منحرف کنید. در واقع همه چیز به حواس شما بستگی دارد و بهتر است همانند یک کودک، حواس خود را پرت کنید! البته روش های دیگری هم برای افزایش تمرکز و حواس وجود دارد و می توانید آن ها را در آی آر میکس مطالعه کنید.

خودتان را منحرف کنید

۶- برای کنترل خنده بیجا کمی آب بنوشید!

راهی بسیار خوب برای حفظ چهره ای عادی این است که مقداری آب بنوشید. زمانی که دهان شما مشغول باشد، فضایی برای خندیدن یا قهقهه ندارد. البته باید مراقب خنده های حین نوشیدن باشید و سعی کنید از حوادث ناخواسته بعدی جلوگیری کنید! برای درمان خنده بیجا به جز آب می توانید از موارد خوراکی دیگر هم استفاده کنید؛ هدف فقط پر بودن دهان است!

۷- جو اطراف خود را بسنجید

اگر شما در میان انبوهی از مردم هستید، راحت تر می توانید خنده تان را کنترل کنید. پیش از اینکه از خنده بیجا منفجر شوید، ببینید که سایر افراد در آن جمع، در جو خوبی قرار دارند یا خیر. اگر پاسخ این پرسش، بله است، پس شما آزاد هستید که هرچقدر می خواهید بخندید. در سوی دیگر اگر فرد دیگری روبه روی شما نشسته است، از آن به عنوان محرکی برای نگه داشتن خنده بی موردتان استفاده کنید.

جو اطراف خود را بسنجید

اگر شرایط در اختیار شما نبود و نتوانستید جلوی خنده تان را بگیرید، عذری بیاورید و از آن جمع خارج شوید تا بتوانید به راحتی بخندید. جالب است که در بیشتر موارد، هنگامی که شما آن جمع را ترک کرده اید، خنده تان تمام می شود. ممکن است برای شما هم چنین موضوعی رخ دهد و احتمال آن اصلا کم نخواهد بود! همیشه این مطلب را در ذهنتان داشته باشید: اگر کسی توانسته خنده اش را کنترل کند، پس شما هم می توانید!

خنده بیجا

پیش از این درباره سخنرانی در جمع با هم صحبت کرده بودیم و می توانید نگاهی به این آموزش کاربری بیاندازید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب آی آر میکس درباره خنده های بی مورد و روش جلوگیری از خنده بیجا با هم صحبت کردیم. اگر در این زمینه نظر یا پیشنهادی دارید، آن را از بخش دیدگاه ها برای ما به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی