قرص ال دی

بهترین جایگزین های گیاهی و غیر دارویی برای قرص ال دی و اورژانسی

۰
بهترین جایگزین های گیاهی و غیر دارویی برای قرص ال دی و اورژانسی
نمره 5 از 1 رای

اگر روش های طبیعی پیشگیری از بارداری را بخواهم در یک جمله برای شما توضیح دهم می گویم روش هایی بدون استفاده از داروهای شیمیای و یا عمل های جراحی براساس شناخت بدن و فیزیک زوجین ، بنابراین ما امروز در آی آر میکس در مورد بهترین جایگزین های گیاهی برای قرص ال دی ، اورژانسی و اچ دی برای شما مطالبی را فراهم کرده ایم.

چه چیز هایی جایگزین قرص ضد بارداری در طب سنتی هستند؟

?What is natural birth control

در طب سنتی موارد زیادی برای جلوگیری از بارداری تجویز می شود از دم کرده جعفری و خوردن روزی سه عدد انجیر خشک تا حتی خوردن میوه پاپایا که توسط متخصصین طب سنتی به عنوان جایگزین گیاهی قرص ال دی توصیه می شود. اما این روش ها دارای ریسک بالایی هستند جذابیت استفاده از قرص های ال دی و اچ دی در این است که ریسک بسیار پایینی دارند و در اکثریت موارد جلوی بارداری ناخواسته را می گیرند اما عوارض این داروها ( این داروها هم مانند سایر داروها عوارضی دارند ) سبب شده است که بسیاری از زوج ها و زنان به دنبال روش های دیگری باشند. بنابر این ما امروز در آی آر میکس درمورد جایگزین قرص ضد بارداری چند نکته را برای شما عرض می کنیم

جایگزین قرص ال دی در طب سنتی

۱-گیاه سنگدانه : چای حاصل از ریشه گیاه سنگدانه که بومی قاره آمریکا می باشد به همراه استعمال دود آن تاثیر بالایی در پیشگیری از بارداری دارد البته باید هر روز این کار را انجام داد و دسترسی به این گیاه در داخل کشور ما کمی مشکل است.

قرص ال دی

۲-کنگر: دمنوش حاصل از کنگر فایده های فراوانی دارد و بیان فواید آن حتی یک مقاله جدا می طلبد کافی است تا  ۲ قاشق غذاخوری از برگ این گیاه را درون آب جوش ریخته و آن را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه  در شعله کم دم کنید. بهتر است این چای را پیش از  رابطه و در طول روز هم مصرف کنید زیرا یک جایگزین مناسب برای قرص ال دی است.

کنگر

۳-دانه هویج وحشی: زنان در بخش های خاص هند یک قاشق چایخوری از بذر هویج وحشی را بلافاصله پس از رابطه جنسی می خورند. سپس آنها برای هفت روز بعد نیز این کار را انجام می دهند این ترکیب برای سقط جنین نیز استفاده می شود.

۴-ریشه زنجبیل : خوردن روزانه ۴ لیوان دم کرده ریشه زنجبیل به مدت ۵ روز می تواند شما را در معرض یک دوره قاعدگی جدید قرار دهد. البته برخی نیز از مخلوط پودر زنجبیل به اندازه یک قاشق در یک لیوان آب در حال جوش و خوردن آن استفاده می کنند.

۵-پاپایا : استفاده از پاپایا یکی از درمان‌‌های خانگی پیشگیری از بارداری به شمار می‌رود. ظرف مدت ۳ تا ۴ روز بعد از انجام رابطه‌ی جنسی غیر مطمئن، روزی دو بار پاپایا میل کنید. مصرف این میوه به جلوگیری از بارداری کمک می‌کند. هم‌چنین، تخم‌‌های پاپایا شمار اسپرم‌های مرد را کاهش می‌دهد. با توقف مصرف پاپایا شمار اسپرم‌ها به حالت طبیعی باز می‌‌گردد
قرص ال دی

روش ها و موارد دیگر جایگزین قرص های ال دی

۱-کاندوم مردانه: کاندوم مردانه بهترین جایگزین قرص ال دی است ، تقریبا ۹۸ درصد و به عبارتی به اندازه قرص پیشگیری از بارداری موثرند اما گاهی هم موثر نیستند که عموما به دلیل استفاده غلط از آن ها یا استفاده از انواع غیر استاندارد مربوط می شود.

کاندوم مردانه

۲-کاندوم زنانه: این مورد کمتر شناخته شده است اما تا ۹۵ درصد ( کمتر از کاندوم نوع مردانه ) می تواند جلوی بارداری ناخواسته را بگیرد. یک کاندوم زنانه شبیه کیسه کوچکی است که تا ۸ ساعت قبل از باروری باید داخل رحم قرار بگیرد.

کاندوم زنانه

۳-دوره های باروری: این روش برای زنانی که دوره قاعدگی منظمی دارند بسیار مناسب است. البته در ترکیب با دیگر روش ها می تواند بسیار مورد استفاده و موفقیت آمیز باشد و راهکار آن هم این است که در هفته تخمک گذاری نزدیکی صورت نگیرد.

۴-دیافراگم ضد بارداری:  یک کلاهک گنبدی شکل پلاستیکی که قبل از رابطه جنسی در روی دهانه رحم قرار داده  می‌شود و آن را می‌پوشاند. این وسیله همراه با کرم یا ماده ضد اسپرم استفاده می‌شود و کارایی آن در حد کاندوم مردانه است.

دیافراگم ضد بارداری

۵-کلاهک رحم: کلاهک های پیشگیری از بارداری از جنس سیلیکوننرم هستند که آن را  قبل از رابطه جنسی در داخل واژن قرار می‌دهند، و گردن رحم  را به طوری پوشش می دهد که اسپرم نمی تواند به رحم راه پیدا کند. و همچنین در این روش شما ملزم به استفاده از اسپرم کشبا آن هستید.

کلاهک رهم

هنگامی که به درستی با اسپرم کش استفاده شود، کلاه ۹۲-۹۶٪ در پیشگیری از بارداری موثر است. کلاهکهای رحم در خانمهایی که تا کنون فرزندی به دنیا نیاورده اند بسیار موثرتر از سایر خانمهایی که فرزند به دنیا آورده اند می باشد.

جایگزین قرص ال دی برای کیست؟

کیست تخمدان در بسیاری از زنان به وجود می آید اما اگر دنبال جایگزین قرص ال دی برای کیست تخمدان  هستید بهتراست که به پزشک خود مراجعه کنید و به هیچ عنوان دست به خوددرمانی نزنید. هرچند که خوردن دمنوش زردچوبه و ۲ قاشق سرکه می تواند به کنترل کیست تخمدان بسیار کمک کند. اگر درمورد کاهش عوارض قرص ال دی دنبال راهکاری می گردید مقاله ما با عنوان چگونه عوارض قرص ال دی، اچ دی و اورژانسی را کاهش دهیم؟ برای شما مفید خواهد بود.

همچنین مطالعه مقاله ما با عنوان بهترین زمان برای مصرف دارو های جنسی برای کسانی که در این زمینه اطلاعات کافنی ندارند بسیار مفید خواهد بود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب آی آر میکس درباره  داروی گیاهی جایگزین قرص ال دی صحبت کردیم. اگر در این زمینه و سایر موضوعات مربوط به پیشگیری از بارداری تجربه، نظر یا پیشنهادی دارید یا سوالی برایتان پیش آمده است خوشحال می شویم که آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی