تعمیر پنکه سقفی

آموزش تصویری نحوه تعمیر اجزای پنکه سقفی در خانه

۰
آموزش تصویری نحوه تعمیر اجزای پنکه سقفی در خانه
نمره 4.3 از 4 رای

یک پنکه پرسر و صدا نه تنها اعصاب شما را خورد می کند ، بلکه گردش باد خوبی هم ندارد و در اکثر موارد هزینه اضافی برق برایتان می تراشد. لذا امروز در آی آر میکس در مورد آموزش تصویری نحوه تعمیر پنکه سقفی در خانه مطالبی را برای شما مطرح می کنیم.

چگونه پنکه سقفی را تعمیر کنیم؟

How to Fix a Wobbling Ceiling Fan

پنکه سقفی در برابر مشکلاتی مثل شل شدن پیچ ها ،زنگ زدن ( بعه دلیل در معرض هوای آزاد بودن ) و تاب برداشتن پره ها قرار دارد. بهتر است قبل از خراب شدن با بررسی های سالانه و حتی فصلی جلوی اتفاقاتی مثل خرابی و سوختن موتور را بگیرید. اگر پنکه سقفی شما دارای مشکلاتی مثل شل شدن پیچ ها و یا تغیر زاویه و ارتفاع پره ها شده است حتی خودتان می توانید با مطالعه روش تعمیر پنکه سقفی ، این مشکلات را برطرف کنید.

حل مشکل شل شدن پیچ ها در پنکه سقفی

۱-اطمینان از خاموش بودن پنکه سقفی : برای اینکه کار خود برای آموزش تعمیر پنکه سقفی را شروع کنید در گام اول لازم است که از خاموش بودن پنکه مطمئن شوید برای این کار کلید پنکه یا دیمر پنکه سقفی را در حالت خاموش قرار داده و در صورت لزوم حتی بهتر است فیوز کنتور برق را نیز خاموش کنید.

تعمیر پنکه سقفی

۲-تمیز کردن تیغه های پنکه سقفی : گاهی اوقات دلیل سرعت کم پنکه سقفی  چیز پیش پا افتاده ای مانند گرد و خاک است.  لذا تیغه ها و بخش های قابل مشاهده پنکه را با یک پارچه کتان یا نرم مرطوب از هرگونه گرد و غبار و خاک پاک کنید. و سپس با یک پارچه خشک نم و خیسی آن را از روی پنکه و پره های آن بگیرید.

تعمیر پنکه سقفی

۳-چک کردن و سفت کردن پیچ های قابل مشاهده پنکه: تمامی پیچ های مربوط به پنکه را که قابل مشاهده هستند سفت کنید. همه تیغه ها ( یا همان پره ها) را به موتور مرکزی با پیچ گوشتی محکم کنید. این کار را تا جایی که کاملا سفت شوند ادامه دهید اما بیش از حد هم سفت نکنید به طوری که به تیغع ها فشار بیاید.

تعمیر پنکه سقفی

۴-پیچ های سقف را سفت کنید : بررسی کنید که پنکه شما به چه شیوه ای به سقف متصل شده است. احتمالا اتصالات به سقف داخل کاسه محافظ پنکه قرار دارد آن را مانند تصویر پایین بیاورید و تمامی پیچ ها را محکم سفت کنید.

تعمیر پنکه سقفی

۵-تست سایر قطعات: میله نگه دارنده پنکه را به خوبی چک کنید که محکم باشد و بررسی کنید که مشکلی نداشته باشد از سوی دیگر سایر قطعات پنکه را برای شل بودن، ترک خوردگی و زنگ زدگی احتمالی بررسی کنید. همچنین بررسی کنید سقف و محل اتصال شل نشده باشد در نهایت اگر مشکلی نبود می توانید به مرحله بعد بروید.

تعمیر پنکه سقفی

حل مشکل ارتفاع پره های پنکه سقفی

۱-چک کردن ارتفاع و مشکلات پره ها: تیغه های پنکه باید در یک ارتفاع نسبت به هم باشند و از سوی دیگر نیاز است که ابتدا و انتهای هرکدام از تیغه ها نیز با هم در یک راستا باشند. از یک نردبان کمک بگیرید و این موضوع را بررسی کنید در ضمن اگر پنکه شما دچار شکستگی یا ترک خوردگی هست فورا با پشتیبانی و خدمات پس از فروش پنکه خود برای خرید یک پره پنکه جدید تماس بگیرید.

تعمیر پنکه سقفی

۲-تست کنید: با دستتان پنکه را بچرخوانید تا ببینید آیا پره ها لق نمی زنند یا نه ، اگر در مراحل قبل پیچ ها را خوب سفت کرده باشید قاعدتا نباید لق بزنند ولی در غیر این صورت پیچ ها را دوباره بررسی کنید. اگر همچنان پره ها زمانی که با دست می چرخوانید تاب می خورند از روشن کردنشان خود داری کرده و با خدمات پس از فروش شرکتی که پنکه را از آنجا خریده اید تماس حاصل نمایید.

۳-کمک گرفتن از فشار دست: اگر تیغه ها کمی خم شده اند می توانید با فشار دستتان آن ها را کمی خم و راست کنید تا تراز شوند اما به هیچ وجه اگر پره های پنکه شما ترک خورده اند این کار را نکنید.

تعمیر پنکه سقفی

بالانس کردن پره های پنکه سقفی

۱-خرید چند وزنه: چند وزنه یا برش آهنی صاف با حداکثر وزن ۱۰۰ گرم از ابزار یراق فروشی بخرید همچنین گیره هایی وجود دارد که به پره های پنکه سقفی می چسبد.

تعمیر پنکه سقفی

۲-اتصال و بررسی : اگر پره ها با هم تفاوت دوزنی داشته باشند در سرعت بالا باعث لرزش و سر و صدا می شوند بنابر این بهتر است که بر روی تک تک پره ها این گیره ها را نصب کنید و پنکه را روشن کنید تا ببینید آیا مشکل رفع می شود یا خیر و این کار را اینقدر ادامه دهید تا تیغه سبک ( به عبارتی علت اصلی مشکل ) پیدا شود.

تعمیر پنکه سقفی

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره روش نصب خازن پنکه سقفی  می توانید مقاله ما با موضوع آموزش تصویری تعمیر پنکه ایستاده و سقفی در خانه را مطالعه نمایید.

آموزش ویدیویی تعمیر پنکه سقفی در خانه

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس آموزش تعمیر پنکه سقفی را با هم بررسی کردیم، اگر تجربه یا ایده ای درباره تعمیر پنکه سقفی دارید، آن را حتما با در بخش نظرات و پیشنهادات با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی