دلیل مریض شدن زیاد چیست

دلیل مریض شدن زیاد چیست؟ اشتباهات روزانه که خطر مریضی را در ما بیشتر میکنند

۰
دلیل مریض شدن زیاد چیست؟ اشتباهات روزانه که خطر مریضی را در ما بیشتر میکنند
نمره 5 از 2 رای

دلیل مریض شدن زیاد چیست؟ این از سوال ممکن است برای خیلی از افراد پیش بیاید. مطمئنا سبک زندگی و محیطی که در آن به سر می بریم در این امر بسیار دخیل است. در این مطلب آی آر میکس، چندین علت همیشه مریض بودن را بررسی خواهیم کرد.

علت همیشه مریض بودن چیست؟

Mistakes That Raise Your Risk of Catching a Cold

قبلا در آی آر میکس به مرور علت احساس لرزش بدن پرداختیم. این بار می خواهیم شما را با علت زود مریض شدن آشنا سازیم. دلایل زیادی برای این امر وجود دارند که امیدواریم با خواندن این مطلب و شناسایی آن ها، از این پس کمتر دچار بیماری شوید.

شستن اشتباه دست ها

مسلما از اهمیت شستن دست ها برای مهار میکروب ها آگاه هستید، اما ممکن است در نحوه شستن آنها دچار اشتباه شده یا آن ها را به اندازه کافی شستشو ندهید که این یکی از دلایل مریض شدن زیاد است. تکنیک صحیح شستن دست ها استفاده از صابون ملایم و آب گرم و شستن دست ها با آن به مدت ۲۰ ثانیه است.

دلیل مریض شدن

آسانسور از دلایل مریض شدن

اگر همیشه از آسانسور استفاده می کنید، باید بدانید که نیاز به حرکت بیشتری دارید زیرا یکی از علت زیاد مریض شدن کم کردن تحرک های جزئی از زنگی است. ورزش نکردن می تواند خطر ابتلا به سرماخوردگی را بیشتر کند. ورزش آرام سبب افزایش جریان خون، بالابردن انرژی و افزایش توان مقابله با بیماری ها می شود.

دلیل مریض شدن زیاد

طبق اعلام مؤسسه ملی بهداشت، فعالیت بدنی به گردش گلبول های سفید خون شما که با عفونت مبارزه می کنند، کمک کرده و همچنین باکتری های ریه و مجاری هوا را از بین برده و خطر ابتلا به سرماخوردگی را کاهش می دهد. به علاوه دکمه های آسانسور پوشیده از میکروب هستند.

استفاده از ضد عفونی کننده اشتباه

برای دور بودن از میکروب ها نیازی نیست از صابون ضد باکتری یا ضدعفونی کننده دست استفاده کنید، به ویژه که طبق گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، سرماخوردگی ناشی از ویروس هاست. به علاوه محصولات ضد باکتری، باکتری های مفید را هم از بین برده و سبب ایجاد مقاومت در برابر داروها هم می شوند. اگر امکان شستن دست های تان را ندارید بهترین راه استفاده از  ضدعفونی کننده دست مبتنی بر الکل است که حداقل ۶۰ درصد الکل داشته باشد.

علت زیاد مریض شدن

صحبت کردن از نزدیک

این مورد نیز می تواند علت همیشه مریض بودن باشد. حفظ فاصله با افراد بیمار یکی دیگر از راه های کاهش احتمال ابتلا به سرماخوردگی است. اگر فکر می کنید کسی سرما خورده بیشتر از ۵ دقیقه در نزدیکی او قرار نگیرید. به طور کلی بهتر است فاصله تان را از افراد حفظ کنید.

علت همیشه مریض بودن

جویدن ناخن ها

عادت ناخن جویدن که یکی از دلایل بروز بیماری هاست را ترک کنید. ناخن جویدن و تماس با صورت می تواند میکرو ارگانیسم ها را از طریق بینی، دهان و چشم ها به بدن وارد کرده و به باقی سیستم های بدن حمله کنند.

علت زود مریض شدن

افراط در مصرف شیرینی

شکر یک ماده اعتیاد آور بوده و تأثیرات منفی آن بیشتر روی افزایش دور کمر است. یک رژیم غذایی سرشار از شکر می تواند تعادل باکتریه ای سالم در روده را از بین ببرد که نقش عمده ای در سیستم ایمنی بدن دارند و احتمال ابتلا به بیماری ها را افزایش دهد.

دلیل مریضی

تمرینات شدید ورزشی

علت زود مریض شدن بعد از تمیرن بدن سازی فشار بیش از حد به بدن است، زیرا کار بیش از حد یا شدید می تواند عوارضی روی سیستم ایمنی بدن داشته باشد. در طول ورزش، بدن هورمون های استرس مانند آدرنالین و کورتیزول را تولید کرده که موقتا سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کنند. ورزش بسیار شدید به طور منظم ممکن است باعث افزایش میزان هورمون های استرس در بدن شود که بر سلول های سفید خون اثر گذاشته و سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند و باعث بیمار شدن شما خواهد شد.

علت تند تند مریض شدن

تمیز نکردن دستگاه های بدن سازی

مسلما دوست ندارید فردی که دچار بیماریست در باشگاه و در کنارتان ورزش کند، اما آیا می دانید چه کسی قبل از شما مشغول استفاده از دستگاه های ورزشی بوده؟ قبل و بعد از استفاده از تجهیزات سالن های ورزشی آنها را با  ضد عفونی کننده های مبتنی بر الکل پاک کرده و دست های تان را قبل از خوردن یا نوشیدن بشویید. همیشه به همراه خود آب بیاورید تا مجبور به استفاده از آب باشگاه که احتمال داشتن میکروب در آن بیشتر است نشوید.

علت زیاد مریض شدن بزرگسالان

استرس های کاری

استرس کاری نیز می تواند علت زیاد مریض شدن بزرگسالان باشد. تحقیقات نشان داده که افرادی که استرس بیشتری دارند بیشتر مبتلا به سرماخوردگی می شوند و عوامل استرس زای روانی باعث افزایش حساسیت شما به بیماری ها می شوند. این مسئله درباره بیماری های قلبی و عفونت هایی مانند عفونت دستگاه تنفسی و یا سرماخوردگی هم صادق است.

علت زود مریض شدن

کم آب خوردن، علت تند تند مریض شدن

اگر به اندازه لازم آب ننوشید، ممکن است شانس ابتلا به بیماری در شما افزایش یابد. کم آبی می تواند انرژی، خواب و توانایی بدن شما در پردازش و از بین بردن سموم را تحت تأثیر قرار دهد. هنگامی که این اختلال ایجاد شود، سیستم ایمنی بدن به طور طبیعی تضعیف می شود و این ممکن است خطر بیماری را افزایش دهد.

علت همیشه مریض بودن

تنفس اشتباه، علت زود مریض شدن

یادگیری تنفس سالم می تواند منجر به کاهش استرس شود. از طرفی ثابت شده که قطرات ناشی از سرفه و عطسه می تواند مسافت زیادی را طی کند، بنابراین اگر متوجه سرفه یا عطسه کسی در اطراف تان شدید، سعی کنید در آن محدوده نفس نکشید.

علت زیاد مریض شدن بزرگسالان

دست زدن به نرده ها

هر چیزی که تعداد زیادی از مردم لمس کرده اند، مانند نرده های دستی، دکمه های دستگاه خودپرداز و دستگیره های چرخ دستی های مواد غذایی پر از میکروب هستند، بنابراین سعی کنید مستقیما آنها را لمس نکنید و یا دست های خود را بشویید. جلوگیری از لمس این مناطق در فضاهای عمومی می تواند مشکل باشد. به جای استفاده از نوک انگشتان می توان از آرنج، پشت دست یا بند انگشتان استفاده کرد.

علت تند تند مریض شدن

استفاده از قلم دیگران

در روز محبورید به دفعات از قلم استفاده کنید (برای رسیدها یا کارهای بانکی) و فکر کنید که قبل از شما چند نفر از آن قلم ها استفاده کرده اند. اشیا می توانند حاوی ویروس سرماخوردگی باشند و لمس آنها و تماس با دهان، بینی و چشم ها می تواند دلیل مریض شدن شما باشد. بنابراین همیشه از قلم مخصوص خودتان استفاده کنید.

علت زیاد مریض شدن

دست دادن با بقیه

آیا به اینکه ملکه الیزابت همیشه دستکش می پوشد توجه کرده اید؟ این کار تا حدی او را در برابر میکروب های ناشی از دست دیگران حفاظت می کند. سرماخوردگی عموما ناشا از ویروس هایی است که از فردی به فرد دیگر یا دستی به دست دیگر و توسط قطرات هوا گسترش می یابند. اگر مجبور شدید با فردی که سرما خورده دست دهید، حتما دستان تان را بعد از آن بشویید.

علت زود مریض شدن

خوردن غذای دیگران

تا جایی که می توانید از خوردن غذای بشقاب دوست یا شریک زندگی تان و یا آشامیدن از لیوان آن ها خودداری کنید. اگر حتی ظرف یا بطری آب مشترک دارید خود و آنها را در معرض ابتلا به بیماری قرار داده اید.

دلیل مریض شدن زیاد

عوض نکردن لباس

میکروب ها روی لباس های تان حضور دارند. بنابراین بهتر است بعد از برگشتن به منزل لباس تان را عوض کنید تا از انتشار آنها در خانه و روی بدن تان جلوگیری کنید. عدم رعایت بهداشت، به سادگی می تواند دلیل مریض شدن زیاد باشد.

علت همیشه مریض بودن

عدم بهره کافی از نور خورشید

اگرچه قرار گرفتن در معرض سرما می تواند منجر به سرماخوردگی شود اما دریافت میزان کافی از ویتامین D خورشید از طریق قرار گرفتن ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در معرض نور آفتاب یا سایر مکمل ها هنوز هم مهم است.

علت تند تند مریض شدن

نزدیک شدن به افراد سیگاری

جای تعجب نیست که سیگار برای تان مضر است. اما قرار گرفتن در معرض دود سیگار دیگران هم باعث افزایش آسیب پذیری بدن تان در برابر سرماخوردگی می شود. دود سیگار هزاران سم دارد – در هر CDC حدود ۷۰۰۰-  که اعتقاد بر این است که در ایجاد بسیاری از بیماری ها از جمله عفونت ها دخیل است. پس هر نوع مواجهه با دود سیگار مضر است.

علت همیشه مریض بودن چیست؟

صبحانه نخوردن یک علت همیشه مریض بودن

نخوردن صبحانه اثرات منفی زیادی دارد که یکی از آنها افزایش خطر ابتلا به سرماخوردگی است. از طرفی عدم مصرف وعده صبحانه باعث افت قند خون در طول روز شده که منجر به گرسنگی و تخلیه انرژی شده و همچنین شما را به سمت انتخاب غذای بد سوق می دهد. رژیم غذایی فاقد مواد مغذی به مرور زمان می تواند سیستم ایمنی بدن را مختل کرده و شما را مستعد ابتلا به بیماری هایی مانند سرماخوردگی کند.

علت همیشه مریض بودن

نحوه درمان سنتی اسهال و استفراغ را نیز می توانید در آی آر میکس مطالعه نمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس به این پرداخته شد که علت تند تند مریض شدن چیست. اگر در این زمینه نظر یا پیشنهادی دارید آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید و تجریبات خود را برای کاربران بازگو کنید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی