درمان بدن درد و کوفتگی بدن

۱۱ درمان بدن درد و کوفتگی بدن بعد از تصادف، سرماخوردگی و .. در خانه

۰
۱۱ درمان بدن درد و کوفتگی بدن بعد از تصادف، سرماخوردگی و .. در خانه
نمره 4.5 از 2 رای

بدن درد میتواند ناشی از دلایل گوناگونی باشد همچون سرماخوردگی، آنفولانزا، گرفتگی عضلات بعد از ورزش و مسائلی جدی تر همچون بدن درد و کوفتگی بدن بعد از تصادف و ارتروز که ما برای رفع و از بین بردن این گونه درد ها در این پست ۱۱ روش خانگی و ساده را جمع آوری کردیم تا شما دوستان بتوانید از آن بهره مند شوید.

بدن درد شدید و گرفتگی عضلات دارم ، درمان آن چیست ؟ درمان درد عضلات بعد از تمرین بدنسازی

How to Cure Body Aches With Home Remedies

اکثر اشخاصی که دچار گرفتگی عضلات و بدن درد شدید میشوند سریعا به داروهایی شیمیایی روی می آورند، شاید دارو ها بتوانند درد شما را به طور موقت تسکین دهند اما بعد از مدتی دوباره شما احساس درد میکنید و این روند باعث میشود تا به دارو های شیمیایی وابسته شوید که برای سلامتی بدن مضر است، ما در این پست ۱۱ درمان درد عضلات بعد از تمرین بدن سازی و .. را معرفی میکنیم که بیش از ۹ عدد از آن طبی هستند و زیانی برای بدن شما نخواهند داشت.

درمان بدن درد توسط روش های خانگی

در طول روز ۷ الی ۸ لیوان آب بنوشید زیرا هر چقدر هم که بخواهیم از خواص آب برای بدن بگوییم کم گفته ایم؛ یک الی دو لیوان آب در صبح زود میتواند درمان درد عضلات شما بعد از تمرین سخت بدنسازی دیروز باشد یا یک لیوان آب با مخلوط آب لیمو و عسل میتواند بهترین و سالم ترین نوشیدنی برای کسانی باشد که دچار سرما خوردگی و آنفولنزا شده اند.

درمان بدن درد و کوفتگی بدن

حمام داغ بهترین گزینه برای کسانی است که از درد عضلات بعد از تمرین بدن سازی رنج میبرند، همچنین میتواند به درمان بدن درد اشخاصی که به سرما خوردگی و انفولنزا مبتلا هستند کمک کند.

  • اگر به تازگی تصادف کرده اید و از درد عضلات رنج میبرید میتوانید همین روند را با افزودن کمی نمک دریایی به آب انجام دهید تا بدن شما منیزیم نمک را جذب خود کند و از بدن درد شما بکاهد.

درمان بدن درد و کوفتگی بدن

از پتو یا تشکچه های برقی برای درمان بدن درد استفاده کنید؛ اگر مبتلا به انفولنزا هستید و درد شدید بدن شما را کلافه کرده است به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه زیر پتوی برقی استراحت کنید، همچنین کسانی که دچار ارتروز و درد عضلانی هستند میتوانند با استفاده از پد های گرما زا ناحیه ای که در آن احساس درد میکنند را ماساژ دهند تا از دردشان کاسته شود.

  • مبتلایان به سرماخوردگی میتوانند به جای دراز کشیدن در زیر پتو برای گرم شدن ، دمای اتاق را افزایش دهند.

درمان بدن درد و کوفتگی بدن

برای درمان درد شدید بدن در اثز ضربه و درد عضلات میتوانید از مخلوط چند روغن بر روی همان ناحیه استفاده کنید و عضلات آن نقطه را ماساژ دهید تا خواص روغن جذب بدن شود.

  • بهترین مخلوط روغن برای درمان بدن درد ۳ یا ۴ قطره روغن نعنا یا اسطو خودوس به همراه ۳ یا ۴ قطره روغن نارگیل است.

درمان بدن درد و کوفتگی بدن

برای درمان کوفتگی بدن بعد از ضربه یا تصادف از کمپرس یخ استفاده کنید زیرا یخ التهاب را کاهش میدهد و رشته های عصبی آن نقطه که به مغز فرمان درد را ارسال میکنند خنثی میکند.

  • همچنین برای درمان کوفتگی کتف ، ساق پا و دیگر نقاط بدن بعد از ورزش میتوانید کمپرس یخ را به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بر روی آن ناحیه اعمال کنید.

درمان بدن درد و کوفتگی بدن

درمان های غیر طبیعی ؛ انواع قرص و دارو ها برای کوفتگی بدن

در مواردی خاص همانند درد شدید بدن بر اثر تصادف و ضربه درمان های خانگی کارساز نبوده و نمیتواند به شخص بیمار کمک کند پس برای همین میتوانید قرص برای کوفتگی بدن استفاده کنید همانند قرص های Tylenol، Advil، Motrin،  ibuprofen که در داروخانه ها به فروش میرسند.

درمان بدن درد و کوفتگی بدن

اگر به طور مکرر در طول هفته دچار گرفتگی و درد عضلات بدن میشوید باید به دکتر یا فیزیو تراپ مراجعه کنید تا از سلامت جسمانیتان با خبر شوید، معمولا مراجعه به دکتر میتواند به روند بهبود شما سرعت بخشد زیرا متخصصان در این زمینه داروی مناسب برای درد شما را تجویز میکنند. موارد زیر بیماری هایی هستند که موجب درد عضلانی میشوند :

  1. فیبرومیالژیا
  2. سندرم خستگی مزمن
  3. بیماری لایم
  4. مولتیپل اسکلروزیس

درمان بدن درد و کوفتگی بدن

ماساژ درمانی و انجام حرکات ورزشی مخصوص برای درمان بدن درد و کوفتگی بدن

ماساژ درمانی یکی از بی خطر ترین درمان های بدن درد و کوفتگی بدن است زیرا متخصص در این زمینه با ماساژ ناحیه ملتهب باعث میشود که به استلاح زهر و اتهاب آن نقطه از ماهیچه شما خارج شود. ( درمانی مناسب برای کوفتگی کتف و کمر ). زیرا ماساژ دادن باعث افزایش فشار خون در آن ناحیه میشود و از درد شما کم میکند.

درمان بدن درد و کوفتگی بدن

اگر فقط در ناحیه خاصی مانند کتف یا ساق پا احساس درد و کوفتگی میکنید ( کسانی که ورزش های رزمی یا ورزش بدنسازی انجام می دهند معمولا دچار همچنین درد هایی میشوند، که بر اثر کوفتگی عضلات و گرفتگی آنها میباشد ) با انگشت شست آن ناحیه را به مدت ۴۵ ثانیه ماساژ دهید.

  • پیشنهاد میکنیم از آب درمانی برای رفع کوفتگی بدن استفاده کنید.

درمان بدن درد و کوفتگی بدن

برای کسانی که دچار کوفتگی بدن در صبح هستند ورزش های یوگا ، دویدن یا پیاده روی و تای چی بتوصیه می شود. زیرا خود ورزش کردن نیز به درمان بدن درد شما کمک میکند که باعث افزایش جریان خون در بدن میشود.

درمان بدن درد و کوفتگی بدن

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مقاله به درمان بدن درد و کوفتگی بدن بعد از تصادف، سرماخوردگی و .. در خانه پرداختیم و کلیه نکاتی که باید برای درمان درد عضلات بعد از تمرین بدنسازی بدانید را با شما در میان گذاشتیم. آیا شما تجربه بدن درد شدید و گرفتگی عضلات داشته اید؟ چه نکاتی از دید ما پنهان مانده است که به نظر شما دانستن آن برای درمان بدن درد لازم و ضروری است؟ آنرا با ما در بخش نظرات و پیشنهادات این پست در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی