آموزش روش های طبیعی درمان منگوله پوستی در خانه

آموزش روش های طبیعی درمان منگوله پوستی در خانه

۱
آموزش روش های طبیعی درمان منگوله پوستی در خانه
نمره 5 از 1 رای

تقریبا نیمی از بزرگسالان ممکن است به منگوله های پوستی که بدون عارضه اما آزار دهنده هستند، مبتلا شوند. راه های مختلفی برای درمان خانگی این مشکل وجود دارد. با اینکه نیازی به معالجه منگوله های پوستی نیست و احتمال از بین رفتنشان به خودی خود وجود دارد اما رفع پزشکی این عارضه نیز برای مواردی که این منگوله ها به لباس می چسبند یا باعث درد می شوند، قابل توصیه است. در این مطلب آی آر میکس به روش درمان منگوله پوستی خواهیم پرداخت.

درمان خانگی منگوله پوستی چیست؟

?How To Remove a Skin Tag

پیش از این در آی آر میکس به آموزش درمان طبی گل مژه پرداخته بودیم. در این مطلب قصد داریم به روش های از بین بردن منگوله پوستی بپردازیم. در ابتدا به روش های خانگی خواهیم پرداخت. گرچه بسیاری از مبتلایان که به منگوله های پوستی روی اندام قابل رویت مانند صورت دچار شدند، برای زیبایی نیازمند درمان پزشکی هم هستند.

قبل از انجام روش های زیر حتما با یک پزشک نیز باید مشورت کنید.

روش درمان زائده پوستی با پاک کننده پوست

ابزارهای این کار برای درمان منگوله پوستی را می توان به صورت آنلاین و همچنین در بسیاری از فروشگاه ها خریداری کرد. پزشکان از این روش برای انعقاد خون استفاده می کنند. دستگاه مذکور به وسیله ی یک نوار ریز باعث قطع جریان خون در منگوله می شود. با لخته شدن خون منگوله ها طی ده روز از بین می روند.

درمان منگوله پوستی

استفاده از نخ یا نخ دندان

برخی افراد از نخ دندان یا نخ معمولی برای رفع منگوله پوستی استفاده می کنند. انجام این کار بدون دستگاه یا کمک فرد دیگری مشکل ساز است. هر روز در صورت لزوم، نخ باید محکم شود. هنگامی که جریان خون برای چند روز قطع شود، منگوله ها از بین می روند. تمیز کردن پوست، نخ و دست ها قبل از استفاده از این روش برای جلوگیری از عفونت ضروری است

درمان زائده پوستی دور چشم با پماد

یکی دیگر از راه های برطرف کردن منگوله های پوستی، بسته های حاوی کرم و لوازم مورد نیاز هستند. در دستورالعمل نحوه ی مصرف این بسته ها توصیه شده است که قبل از استفاده از کرم، پوست و منگوله را با الکل پاک کرده تا کرم بطور کامل جذب پوست شود. این کرم ممکن است باعث ایجاد احساس گزیدگی خفیف روی پوست شود. در این روش دو تا سه هفته برای از بین رفتن منگوله های پوستی زمان لازم است.

کیت فریز کننده

این محصول که اسپری حاوی نیتروژن مایع است، می تواند موجب خشک شدن منگوله های پوستی شود. این محصول در اغلب داروخانه ها عرضه می شود. برای استفاده از این محصول طبق دستورالعمل عمل کنید. در این روش برای متوقف کردن رشد منگوله ها مقداری زمان لازم است اما معمولا طی ده روز این کار انجام می شود. هنگام استفاده از این محصول، برای جلوگیری از تماس و محافظت پوست اطراف منگوله با اسپری می توان از ژله پترولیوم استفاده کرد.

روغن برگ چای به عنوان داروی درمان زائده پوستی

یکی از روغن های اساسی برای برطرف کردن بیماری های پوستی از جمله منگوله ها، روغن برگ چای است. البته این موضوع تنها به شکل تجربی اثبات شده است. معمولا چند قطره از این روغن را روی یک توپ پنبه ای ریخته و آن را با یک باند به منگوله های روی پوست می چسبانند.

روغن برگ چای

این عمل سه بار در روز و هربار به مدت ده دقیقه انجام می شود. این روغن طی چند روز یا چند هفته اثر کرده و زائده پوستی را از بین می برد. روغن برگ چای باید با احتیاط مصرف شود زیرا ممکن است باعث تحریک قسمت های حساس پوست شود. بنابراین از این روغن برای درمان منگوله های اطراف پوست چشم استفاده نکنید.

درمان زائده پوستی با طب سنتی

تحقیقات کمی درباره تاثیر سرکه سیب در برطرف کردن منگوله های پوستی انجام شده است. در این روش معمولا توپ پنبه ای را در سرکه خیسانده و آن را دو الی سه بار در روز به مدت ده دقیقه روی منگوله های پوستی قرار می دهند تا آن ها از بین بروند. از این روش برای منگوله های پوستی اطراف چشم استفاده نکنید. در صورت بروز عوارض جانبی و سوزش پوست، استفاده از این روش را متوقف کنید.

درمان زائده پوستی مقعدی با ید

شواهد حاکی از این است که استفاده از ید مایع می تواند در درمان منگوله پوستی مقعدی موثر باشد. ابتدا از پوست اطراف منگوله با استفاده از ژله یا روغن نارگیل محافظت کنید. یک گوش پاک کن را در ید خیس کرده و مایع حاصل را روی منگوله ها پخش کنید و تا زمان خشک شدن ید، ناحیه ی موردنظر را با یک باند بپوشانید.

بریدن زائده پوستی

برخی پزشکان ممکن است توصیه کنند که رشد منگوله های پوستی را با تیغ تیز یا قیچی قطع کنید. اندازه ی منگوله ها معمولا از ۲ میلیمتر تا پنج سانتیمتر متغیر است. هرگز از این روش برای برطرف کردن منگوله های پوستی متوسط یا بزرگ استفاده نکنید. زیرا باعث خونریزی می شود. فقط هنگامی از این راه استفاده کنید که منگوله های پوستی بسیار کوچک و باریک هستند. قبل از انجام این روش با یک مشاور حرفه ای صحبت کنید و هرگز از آن برای درمان منگوله پوستی دور چشم یا اندام تناسلی استفاده نکنید.

عدم استفاده از درمان خانگی زائده پوستی

در موارد زیر درمان های خانگی برای رفع منگوله های پوستی مناسب نیستند:

  • هنگامی که منگوله ها اطراف چشم یا اندام تناسلی قرار داشته باشند.
  • هنگامی که منگوله ها بزرگ یا دراز باشند.
  • هنگامی که باعث درد، خارش یا خونریزی شوند.

هنگام مواجهه با این موارد برای معالجه به پزشک مراجعه کنید. موارد زیر از روش های درمان پزشکی منگوله های پوستی هستند:

سوزاندن زخم: این روش شامل سوزاندن منگوله ی پوستی است. یک یا دو بار درمان با این روش برای از بین رفتن اکثر منگوله های پوستی کفایت می کند.

سرما درمانی: در این روش، پزشک متخصص از نیتروژن مایع برای از بین بردن منگوله ی پوستی استفاده می کند. معمولا یک یا دو بار استفاده از این روش برای درمان کافی خواهد بود.

بستن رگ: در این روش، بستن منگوله های پوستی با نخ جراحی برای کاهش جریان خون اتفاق می افتد.

برش: در این روش، متخصص از تیغ برای قطع کردن منگوله استفاده می کند.

درمان منگوله ی پوستی معمولا اقدامی آرایشی محسوب شده و به همین خاطر بعید است تحت پوشش بیمه درمانی قرار بگیرد.

درمان منگوله پوستی مقعدی

مواقع ضروری مراجعه به پزشک

اگر منگوله های پوستی بزرگ، دردآور یا در مناطق حساس بدن باشند، باید به پزشک مراجعه شود. همچنین اگر زائده پوستی موارد زیر را شامل می شود، سریعا به پزشک مراجعه کنید:

  • خونریزی
  • خارش
  • تغییر شکل یا ظاهر

منگوله های پوستی معمولا جای نگرانی ندارند. هنگامی که پزشک رشد منگوله را خوش خیم ارزیابی کرد، غالبا نیازی به اقدامات بعدی نیست. در مواردی که منگوله های پوستی بزرگ هستند یا در محل ناخوشایندی قرار دارند و یا به هردلیلی آزاردهنده هستند، ممکن است فرد بخواهد برای درمان خانگی یا پزشکی اقدام کند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس شیوه درمان خانگی زائده پوستی را مرور کردیم. اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید یا تجربه ای از درمان این عارضه دارید، بسیار خوشحال می شویم که  آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی