How To Make Fried Rice

آموزش تصویری طرز تهیه برنجک پفکی با برنج پخته شده

۱
آموزش تصویری طرز تهیه برنجک پفکی با برنج پخته شده
نمره 4 از 17 رای

یکی از میان وعده هایی که میتواند یک عصرانه خوشمزه باشد برنجک های پفکی خانگی است ، برای تهیه این میان وعده خوشمزه هزینه زیادی را نباید پرداخت کنید و میتوانید با مواد اولیه موجود در خانه به راحتی برنجک های خوشمزه ای درست کنید. پس با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا آموزش تصویری طرز تهیه برنجک پفکی با برنج پخته شده  را ارائه دهیم.

چه نوع برنجی برای تهیه برنجک خانگی بهتر است؟

How To Make Fried Rice

برنجک را از دانه های برنج تهیه میکنند ، در واقع برنجک بعد از بو دادن دانه های برنج به عمل می آید و در این که چه نوع برنجی برای تهیه برنجک خانگی بهتر است؟ باید گفت برنج ایرانی توصیه ما در این آموزش است زیرا برنجک های به عمل آمده با برنج ایرانی پفکی تر هستند و برنجک های به عمل آمده با برنج خارجی بلند و نازک تر هستند.

طرز تهیه برنجک با برنج ایرانی

برنجک معمولا به تنهایی به عنوان یک میان وعده استفاده نمیشود ، بلکه در کنار تنقلات دیگر مانند آجیل استفاده میشود و جزو خوراکی های مورد علاقه کودکان نیز میباشد. برنجک به دو صورت تهیه میشود:

  1. روش خانگی که با همان دانه های برنج است.
  2. روش صنعتی که در آن از ترکیب آرد برنج و بلغور ذرت به همراه روغن، پودر پنیر و نمک تهیه می شود.

از آنجا که در طرز تهیه برنجک از روغن استفاده می شود، ممکن است که کمی پرکالری و مضر به نظر بیاید؛ اما اگر در تهیه آن از مواد و روغن ارگانیک استفاده کنید، نه تنها هیچ ضرری ندارد بلکه می تواند برای افرادی که دارای اسهال هستند، مورد استفاده قرار بگیرد.

طرز تهیه برنجک پفکی با برنج پخته شده

از آن جا که در طرز تهیه برنجک، دانه های برنج نقش اصلی را دارند، برای همین خواصی را که در برنج هم هست، در برنجک تا حدی می توان یافت و همچنین می تواند به عنوان یک میان وعده برای سیرکردن یا گرفتن ته دل به حساب آورد؛ فقط نکته ای که باید در نظر داشته باشید، این است که در مصرف آن به هیچ وجه زیاده روی نکنید.

مواد لازم برای تهیه برنجک

  1. برنج (مقدار آن بسته به تعداد اعضای خانواده دارد)
  2. روغن
  3. نمک

مراحل تهیه برنجک در خانه

– ابتدا برنج  را به مدت ۱ تا ۲ ساعت در آب خیس و مقداری نمک به آن اضافه می کنید.

– سپس برنج را همراه با آب در یک قابلمه بریزید و اجازه بدهید تا آب جوش بیاید. وقتی که دانه های برنج نرم شد، آن را آبکشی کنید. توجه داشته باشید که برنج باید به اندازه ای نرم شود که انگار دم کشیده است.

– پس از آبکشی ، برنج را درون سبد یا ظرفی قرار داده و آن را بر روی بخاری یا شوفاژ بگذارید تا کامل خشک شود.

– بعد از اینکه دانه های برنج خشک شد، مقداری روغن ( میتوانید از روغن های گیاهی در این مرحله استفاده کنید ) را بر روی ماهیتابه ریخته و بگذارید تا داغ شود.

– نمک را اضافه کنید.

– سپس برنج را در درون قابلمه یا ماهیتابه بریزید. در این مرحله می توانید، نمک را نیز به آن اضافه کنید زیرا بهتر است که در هنگام سرخ شدن نمک را اضافه کنید تا کامل به خرد آن برود.

– بعد از اینکه دانه های برنج کامل پف کرد، آن را برروی یک ظرف همراه با صافی یا دستمال قرار دهید تا روغن های اضافی گرفته شود.

نکات مهم در طرز تهیه برنجک با برنج پخته شده

  • بعضی از خانم های خانه دار به جای آب از شیر برای خیس کردن دانه های برنج در تهیه برنجک استفاده می کنند.
  • مدت زمان لازم برای پخت و تهیه برنجک بین ۱۵ تا ۲۵ دقیقه است.
  • نمکی که برای تهیه برنجک استفاده می کنید، بهتر است که بدون ید و ماسه ای باشد.
  • برای اینکه در مصرف برنج و دور ریختن آن صرفه جویی کنید، بهتر است از برنج های باقی مانده قابلمه غذا استفاده کنید.
  • برنجک یک میان وعده عالی برای کودکان است.

بهترین میان وعده ها برای چاقی و افزایش وزن در یک هفته

نظرات و پیشنهادات شما؟

ما در این مطلب آموزش تصویری طرز تهیه برنجک پفکی با برنج پخته شده را به شما ارائه دادیم. اگر در این زمینه نظر یا پیشنهادی دارید آنرا با ما و دیگران در بخش نظرات و پیشنهادات درمیان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

تبلیغات متنی