برف روبی خانه

روش سریع برف روبی و از بین بردن برف نشسته بر روی سقف خانه

۰
روش سریع برف روبی و از بین بردن برف نشسته بر روی سقف خانه
نمره 2.8 از 4 رای

در این پست آی آر میکس قصد داریم رعایت نکات ایمنی و حفاظت از خانه پیش از شروع زمستان را در قالب روش سریع از بین بردن برف نشسته بر روی سقف خانه به کمک ساخت دستگاه برف روب در خانه آموزش دهیم. همچنین اگر در منزل خود پنل های خورشیدی برای تامین انرژی نصب کرده اید راهکار محافظت از پنل خورشیدی در برابر برف و برف روبی خانه نیز ارائه می شود.

آموزش محافظت خانه در مقابل برف و برف روبی پشت بام

Protecting the Solar Panel and House Against Snow with the Snow Ripper

برای اینکه در فصل سرد سال اوقات خوبی را در منزل و کنار اعضای خانواده خود داشته باشید باید حفاظت از خانه را پیش از شروع زمستان و آب و هوای نامناسب آن آغاز نمایید برخی از این اقدامات عبارت اند از: رعایت نکات ایمنی و انجام تعمیرات ضروری اجزای ساختمان به ویژه سقف خانه و.. . در ادامه ۱۰ روش برای محافظت از خانه در مقابل برف، باران شدید و طوفان را ذکر می کنیم.

۱- سقف خانه را از نظر شکستگی سفال ها، آجرها و.. بررسی کنید. آن ها را در محل خود ثابت نمایید پیش از اینکه برف و باران باعث ایجاد نشتی و مشکل شود.

۲- ناودان را تمیز کنید تا موجب یخ زدگی نشود.

۳- از نمک و ماسه برای باز کردن مسیرهای محوطه و حیاط استفاده کنید. مراقب باشید در کنار گیاهان و درختان از آن استفاده نکنید.

۴- گیاهان گلدانی حساس به سرما را به داخل منزل بیاورید و درختان را با پوشش های مخصوص فصل سرما محافظت کنید.

۵- قسمت های بیرونی و درونی لوله های آب و شیرها را عایق کنید و در صورت یخ زدگی به وسیله سشوار آن ها را به دمای مناسب برسانید.

۶- چمن ها را مرتب کنید و ابزار بازی و لوازم باغبانی را برای جلوگیری از ایجاد مانع در حین برف روبی خانه سامان دهید.

۷- یک پاروی برف روبی و یا دستگاه خانگی برف روبی تهیه کنید و آن را در پارکینگ برای روز مبادا نگه دارید.

۸- شاخه های بزرگ درختان که احتمال سقوط آن و آسیب رساندن به منزل در حین برف روبی خانه وجود دارد را پیش از بروز هوای سرد هرس کنید.

۹- دستگاه هشدار مونوکسید کربن درمنزل نصب کنید. هر ساله عده زیادی از افراد به دلیل استنشاق این گاز در فصل های سرد سال جان خود را از دست می دهند.

۱۰ برای گرم نگه داشتن لوله های آب در روز به مدت یک ساعت از آب گرم استفاده کنید و محیط خانه را نیز به وسیله گرم کننده ها و بخاری در دمای مطلوب نگه دارید.

محافظت از پنل های خورشیدی خانگی در برف

پنل های خورشیدی یکی از منابع تامین انرژی پاک هستند اگر پنل خورشیدی در منزل یا نزدیک سکونت شما وجود دارد برای محافظت از آن در برابر برف باید برخی نکات را رعایت نمایید در ادامه ۵ نکته ذکر شده است که بسته به نوع سقف و خانه ممکن است برای بعضی افراد بهتر عمل کند.

برف روبی خانه

۱- راه اول منتظر ماندن است. صبر کنید تا برف به صورت خودجوش ذوب شود. این راه حل برای افرادی که دارای پنل های خورشیدی با زاویه ۳۵ درجه هستند مفید خواهد بود.

۲- شستن برف با لوله آب از روی سقف؛ در این روش باید به تفاوت دمایی توجه کنید. اگر دما به شدت پایین باشد ممکن است شستن برف باعث یخ زدگی پنل شود.

۳- زدودن برف روش خطرناکی است که به دلیل امکان آسیب رسانی به پنل خورشیدی خانگی توصیه نمیشود مگر در صورت استفاده از دستگاه های برف روبی که دارای سطح پوششی نرم (حوله ای یا محافظ) هستند.

۴- استفاده از حرارت؛ منظور به آتش کشیدن پنل خورشیدی خانگی نیست بلکه میتوانید از لوله های دمنده هوا و یا لوله های PVC برای زدودن برف و دمیدن هوای گرم برای ذوب شدن آن استفاده کنید.

۵- با دوستان خود جمع شوید و از توپ فوتبال برای کم کردن حجم برف روی پنل خورشیدی استفاده کنید البته در این روش هنوز جای بحث و تردید وجود دارد ولی احتمالا برای مواردی که برف کمی روی پنل نشسته باشد جواب گو است.
به یاد داشته باشید به هیچ عنوان از سنگ نمک، وکس ماشین و یا آب داغ برای برف روبی پنل خورشیدی استفاده نکنید زیرا آسیب های فراوانی به پنل و حتی سقف منزل می رساند.

نحوه ساخت دستگاه برف روب در خانه

استفاده از دستگاه برف روبی نسبت به استفاده از روش قدیمی پاروی برف روبی روش سریع تری برای از بین بردن برف نشسته بر روی سقف خانه، محوطه و محافظت از خانه در مقابل برف است.

ابزار مورد نیاز:

  • دو عدد لوله PVC با ابعاد ۱ اینچ در ۱۰ فوت
  • یک عدد لوله PVC با ابعاد ۱٫۲ اینچ در ۱۰ فوت
  • یک عدد کوپلینگ مجرای PVC در سایز ۱ اینچ
  • یک عدد سه راهی لوله PVC یک اینچی
  • ۲ عدد زنجیر
  • یک ورقه آهنی با ابعاد ۲ فوت در ۱۲ اینچ
  • ۱۵ عدد پیچ مخصوص ورقه های فلزی
  • یک حلفه نوار لوله آب

برای تبدیل واحدها به خاطر داشته باشید که هر اینچ معادل ۲٫۵ سانتی متر و هر فوت معال ۳۰ سانتی متر است.

ابتدا دو لوله ۱۲ اینچی با استفاده از PVC با ابعاد ۱ اینچ در ۱۰ فوت ببرید و در سمت چپ هر لوله به اندازه ۱۲ اینچ علامت بزنید.

برف روبی خانه
دو لوله ۲۵ اینچی با استفاده از PVC با ابعاد ۱٫۲ اینچ در ۱۰ فوت ببرید و به اندازه ۱۲ ، ۱۳ و ۲۵ اینچ روی هر لوله علامت بزنید.

برف روبی خانه
با استفاده از یک پتک لاستیک و پیچ هر دو لوله ۱۲ اینچی را به دو طرف سه راهی متصل کنید.

برف روبی خانه

برف روبی خانه

برف روبی خانه

به اندازه ۲٫۵ اینچ از ابتدا و انتهای لوله را علامت بزنید.

برف روبی خانه

سپس دو طرف آن را با مته سوراخ کرده و دو لوله دیگر را از آن عبور دهید.

برف روبی خانه

ورقه آهنی را مشابه تصویر برش دهید به نحوی که روی لوله های عمودی را بپوشاند.

برف روبی خانه

برف روبی خانه

در پایه های PVC با استفاده از اره برش ایجاد کنید و زنجیر را به شکل V مطابق تصویر و با کمک پیچ متصل کنید.

برف روبی خانه

برف روبی خانه

پایه PVC یک اینچ در ۱۰ فوت را به سه راهی اضافه کرده و آن را محکم کنید. (مطابق تصویر)

برف روبی خانه

برف روبی خانه

برف روبی خانه

برف روبی خانه

برف روبی خانه

برف روبی خانه

نظرات و پیشنهادات شما ؟

محافظت از خانه در برف ، باران های شدید و طوفان های زمستانی نیازمند توجه به مجموعه ای از نکات ایمنی اجزای ساختمان است. شما نیز میتوانید پیشنهادات مفید خود را در زمینه برف روبی خانه ، پشت بام و پنل خورشیدی خانگی به وسیله پارو یا ساخت دستگاه برف روب در خانه را در بخش نظرات آی آر میکس با ما به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی