نحوه آب درمانی در استخر برای کمر، زانو درد، سیاتیک و …

اگر دچار کمر درد هستید ورزش منظم می تواند به درمان آن کمک کند. افرادی که دچار کمر درد هستند باید تمریناتی را انتخاب کنند که به ستون فقرات یا دیگر مفاصل آنها فشار وارد نکند. تمرینات آب درمانی یک روش عالی برای درمان کمردرد و مفاصل دیگر است.مطالعات نشان داده است که تمریناتی که در آب انجام می شود می تواند عضلات پا، شکم را تقویت کند و به درمان کمردرد، دیسک گردن، دیسک کمر، آرتروز زانو و غیره کمک کند. آب دارای اثر کششی است و فشار کمی را در پشت و مفاصل ایجاد می کند.

آموزش تمرینات و حرکات آب درمانی برای دیسک کمر، دیسک گردن، زانو درد و غیره

How to Use Water Exercises for Back Pain

اگر قصد استفاده از تمرینات آب درمانی را دارید اما دچار مشکل تعادل هستید می توانید از کفش های آبی استفاده کنید. شما می توانید این کفش ها را از فروشگاه های ورزشی پیدا کنید. در هنگام خرید این کفش ها انعطاف پذیر آن را بررسی کنید و مطمئن شوید به راحتی در پای شما جا می گیرند. کفش های آبی همانطور که از نام آنها پیداست برای پوشیدن در آب طراحی شده اند و به شما کمک می کنند تا در کف استخر به راحتی راه بروید. قبلا در آی آر میکس نحوه درمان گیاهی ترک و شکستگی استخوان در طب سنتی با دارو، غذاهای مفید و .. را آموزش دادیم در ادامه بهترین تمرینات و حرکات آب درمانی برای دیسک کمر، دیسک گردن، زانو درد و غیره را به شما آموزش خواهیم داد.

آموزش تمرینات و حرکات آب درمانی برای دیسک کمر، دیسک گردن، زانو درد و غیره

تمرینات آب درمانی برای کمر درد

اولین تمرینی که شما می توانید انجام دهید این است که یک استخر را انتخاب کنید به طوری که آب آن تا زیر سینه شما بیاید حالا می توانید در این استخر شروع به پیاده روی کنید. پیاده روی در آب درست مانند پیادی روی است که شما به طور معمول در خشکی انجام می دهید. شما فقط در طول و عرض استخر راه می روید.

تمرینات آب درمانی برای کمر درد

به قدم هایی که بر می دارید توجه داشته باشید شما نباید روی پنجه راه بروید

تمرینات آب درمانی برای کمر درد

پشت خود را صاف نگه دارید و عضلات شکم خود را سفت کنید. این تمرین برای درمان کمردرد بسیار خوب است اما اگر پشت خود را صاف نگه ندارید و قدم هایتان را اشتباه بردارید ممکن است کمردرد شما را افزایش دهد.

تمرینات آب درمانی برای کمر درد

اگر این تمرین برای شما خیلی راحت است می توانید از مچ بندها و کمربندهایی که وزن شما را افزایش می دهند (کمربندهای فلوتاسیون) استفاده کنید.

تمرینات آب درمانی برای کمر درد

شما می توانید جهت حرکت خود را تغییر دهید تا دامنه حرکت شما بهبود پیدا کند. شما می توانید استخرهای عمیق تری را انتخاب کنید اگر شما نمی توانید شنا کنید یک جلیقه یا هر وسیله دیگری ه به شناور ماندن شما کمک می کند را بپوشید.

تمرینات آب درمانی برای کمر درد

اگر علاوه بر درد زانو یا کمر درد دچار میگرن هستید به شما توصیه می کنیم عوامل و مواد غذایی تحریک کننده میگرن و سردرد را بهتر بشناسید.

تمرین آب درمانی برای زانو و کمر درد

تمرین آب درمانی دیگری که شما می توانید انجام دهید این است که زانو خود را خم کنید و با دست راست آن را بالا بگیرید پای شما باید تا حد سینه تان بالا آمده باشد. شما باید روی پای دیگرتان بایستید این کار به تعادل نیاز دارد بعد از کمی پای خود را زمین بگذارید و همین کار را برای هر پا پنج بار تکرار کنید.

تمرین آب درمانی برای زانو و کمر درد

نزدیک دیوار استخر بایستید و پای خود را بلند کنید و مانند تصویر آن را روی دیوار استخر قرار دهید،  پای دیگرتان باید به صورت ثابت روی کف استخر باقی بماند. وقتی که پای شما خسته شد جای آن را با پای دیگرتان عوض کنید شما باید ۸ تا ۱۰ بار این کار را انجام دهید.

تمرین آب درمانی برای زانو و کمر درد

حرکت بعدی این است که دست خود را به لبه استخر بگیرید و پاهای خود را به طرف مخالف بکشید. این کار را ۵ تا ۱۰ بار تکرار کنید و مطمئن شوید که کمرتان در یک وضعیت مناسب قرار گرفته است.

تمرین آب درمانی برای زانو و کمر درد

تمرینات تعادل پا را امتحان کنید. سعی کنید در استخر روی یک پا بایستید برای سخت تر کردن تمرین می توانید چشمان خود را ببندید. تا جایی که می توانید در این موقعیت باقی بمانید. شما می توانید این تمرین را ۴ یا ۵ بار و یا بیشتر انجام دهید.

تمرین آب درمانی برای زانو و کمر درد

انجام تمرین دوچرخه سواری در آب می تواند درد کمر شما را کاهش دهید آرنج خود را به لبه استخر تکیه دهید و شروع به پا زدن کنید. برای انجام این حرکت پای شما نباید به کف استخر برخورد کند.

تمرین آب درمانی برای زانو و کمر درد

بهترین تمرینات آب درمانی برای درد زانو و کمردرد

آرنج خود را به کنار استخر تکیه دهید و هر دو پا را با هم بلند کنید و آنها را مستقیم نگه دارید و بعد از خسته شدن آنها را پایین بیاورید. شما می توانید هنگام مستقیم نگه داشتن پاها آنها را به سمت سینه خود عقب بکشید.

تمرین آب درمانی برای زانو و کمر درد

به زیر آب بروید و سعی کنید بدون اینکه زانوتان خم شود به کف استخر دست بزنید.

تمرین آب درمانی برای زانو و کمر درد

تمرین آب درمانی دیگر این است که دو کف دست خود را روی لبه استخر قرار دهید و بدن خود را به بالا بکشید. این حرکت شبیه به موقعی است که می خواهید از استخر خارج شوید.

تمرین آب درمانی برای زانو و کمر درد

در حالی که در قسمت کم عمق استخر ایستاده اید پاهای خود را کمی از هم باز کنید، بدن خود را کمی شل کنید و در حالی که نفس عمیق می کشید دستان خود را به طرف بالا بکشید.

تمرین آب درمانی برای زانو و کمر درد

تمرین آب درمانی دیگر به این صورت است که در حالی که در آب هستید سعی کنید پاهای خود را به طرف سینه جمع کنید.

تمرین آب درمانی برای زانو و کمر درد

تمرینات آب درمانی که به شما آموزش دادیم شامل حرکات کششی بودند در ادامه یک سری تمرینات آبی درمانی دیگر را به شما آموزش خواهیم داد این تمرینات به تحرک نیاز دارند

حرکات آب درمانی برای آرتروز زانو، دیسک کمر، زانو درد و …

برای انجام این حرت شا به استخر کم عمق ۳ تا ۵ متر نیاز دارید. مانند تصویر زیر روی پای راست خود زانو بزنید و دست های خود را روی کف استخر قرار دهید پای دیگرتان به حالت زیر کشیده باشد تا جایی که امکان دارد بدن خود را صاف نگه دارید. زانوی شما باید به صورت ۹۰ درجه خم شده باشد حالا موقعیت پاهای خود را با هم عوض کنید.

حرکات آب درمانی برای آرتروز زانو، دیسک کمر، زانو درد و ...

تمرین آب درمانی دیگر این است که در حالی که شکمتان رو به کف استخر است مانند پری دریایی در آب پا بزنید.

حرکات آب درمانی برای آرتروز زانو، دیسک کمر، زانو درد و ...

و اما در حالی که در حال گوش دادن به موسیقی هستید شروع به شنا کردن کنید. شنا کردن به درمان کمردرد کمک می کند. شما می توانید شنای قورباغه، پروانه، و هر نوع مدل شنای دیگر را امتحان کنید.

حرکات آب درمانی برای آرتروز زانو، دیسک کمر، زانو درد و ...

اگر به تمرینات آب درمانی بیشتری احتیاج دارید توصیه می کنیم از ۲۸ حرکت آب درمانی که در فیلم تمرینات آب درمانی زیر وجود دارد استفاده کنید.

اگر شما علاوه بر زانو درد یا کمردرد دچار دندان درد شده اید توصیه می کنیم پست برای تسکین دندان درد چه چیزی خوب است؟ بهترین ترفندهای خانگی برای درمان دندان درد

را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

مسلما به دلیل اثر کششی که آب دارد شما می توانید از آن برای درمان کمردرد، پا درد، دیسک گردن، دیسک کمر و غیره استفاده کنید. اگر شما تمرین آب درمانی دیگری می شناسید و یا تجربه آب درمانی دارید می توانید نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

نحوه آب درمانی در استخر برای کمر، زانو درد، سیاتیک و …
۳٫۸ (۷۵٫۲۹%) ۱۷ رای

وارد کانال آی آر میکس شوید
منبع : آی آر میکس

2 دیدگاه در“نحوه آب درمانی در استخر برای کمر، زانو درد، سیاتیک و …

  • مرداد ۲۷, ۱۳۹۷ در۸:۰۷ ق.ظ
    پیوند یکتا

    سلام من دیسک کمر و زانو درد دارم تو استخر همه می گن شنا نکن فقط تو آب راه برو اما من دوست دارم شنا کنم نمی دونم این شنا کرال پشت و سینه یا دوچرخه درد کمر و زانو رو تشدید می کنه یا نه ممنون

    نحوه آب درمانی در استخر برای کمر، زانو درد، سیاتیک و …
    ۳٫۸ (۷۵٫۲۹%) ۱۷ رای

    پاسخ
    5
    • شهریور ۱۸, ۱۳۹۷ در۱۲:۰۷ ق.ظ
      پیوند یکتا

      بله. همان طور که گفته شنا کردن و حرکاتی که پا را از حد و راستای بدن به عقب و سمت باسن میبرد مضر است و توصیه می شود چنین حرکاتی را در جلسات اب درمانی انجام ندهید.

      نحوه آب درمانی در استخر برای کمر، زانو درد، سیاتیک و …
      ۳٫۸ (۷۵٫۲۹%) ۱۷ رای

      پاسخ
      3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *