طرز تهیه بستنی شکلاتی

آموزش تهیه بستنی شکلاتی ساده و خوشمزه خانگی بدون ثعلب

۰
آموزش تهیه بستنی شکلاتی ساده و خوشمزه خانگی بدون ثعلب
نمره 4.6 از 48 رای

هیچ چیز به اندازه فکر بستنی شکلاتی خانگی و خوشمزه‌ای که داخل فریزر منتظر ماست نمی‌تواند تیغ آفتاب و گرمای ظهر روزهای تابستان را تحمل‌پذیر کند. این مقاله فقط مخصوص طرفداران پروپاقرص بستنی و البته عشاق کاکائو و شکلات است! ما فرمول‌های زیادی را برای ساخت بستنی شکلاتی بررسی کردیم و به جرأت می‌توانیم ادعا کنیم که بهترین فرمول طرز تهیه بستنی خانگی را در ادامه برای شما آورده‌ایم. این روش نیاز به ترکیب تخم مرغ و خامه گرم شده ندارد بنابراین به آسانی آماده می‌شود و با ترکیبات ویژه‌ای که در ادامه خواهیم گفت بستنی بافتی نرم و خامه‌ای خواهد داشت.

چگونه بستنی شکلاتی درست کنیم ؟ کاملترین آموزش تهیه بسنی کاکائویی با بستنی ساز

یکی از محبوب ترین تنقلات تابستانی بستنی است که مورد علاقه کودکان و بزرگسالان میباشد. اگر دوست دارید برای مهمانی یا دورهمی دوستانه بستنی خانگی خود را به عنوان دسر تابستانی برای پذیرایی از مهمان سرو کنید با مطالعه این مطلب طرز تهیه آن را خواهید آموخت.

پیش از اینکه سراغ ساخت بستنی شکلاتی اسرارآمیز برویم، به چند سوال در مورد طرز تهیه و مواد لازم به کار رفته در بستنی می‌پردازیم:

  • از چه نوع شکلات و کاکائویی استفاده کنیم؟
  • نکاتی برای تهیه بستنی با بستنی ساز
  • راز ترکیباتی که باعث می‌شود بستنی بافتی نرم و خوشمزه داشته باشد.

طرز تهیه بستنی شکلاتی

برای تهیه این بستنی از روشی معروف به فیلی یا فیلادلفیا استفاده می‌شود. در این روش برخلاف روش‌های مرسوم طرز تهیه بستنی با ثعلب یا تخم مرغ، فقط از شکر، خامه و طعم‌دهنده استفاده می‌شود. ترکیبات این بستنی باعث می‌شود که بافتی سبک و نرم داشته باشد و برخلاف بستنی‌های ساخته شده با ثعلب پس از فریز شدن سفت نشود. همچنین طعم شکلات و کاکائوی بکار رفته در آن آشکار است و برخلاف بستنی‌هایی که در آن از تخم مرغ استفاده می‌شود نیازی به استفاده بیش از اندازه از طعم‌دهنده برای پنهان کردن مزه و بوی تخم مرغ نیست.

از چه نوع شکلات و کاکائویی استفاده کنیم؟

طرز تهیه بستنی شکلاتی

پاسخ این سوال واضح است، برای داشتن یک بستنی شکلاتی فوق‌العاده از بهترین شکلاتی که در بازار یافت می‌شود استفاده کنید. هرچه شکلات خالص‌تر باشد و مواد افزودنی کمتری مانند شکرو کره کاکائو داشته باشد، بستنی بهتری خواهید داشت. دقت کنید که شکر موجود در شکلات به میزان شکر به کار رفته در بستنی اضافه می‌شود و شکر زیاد باعث می‌شود تا بستنی به درستی فرم نگیرد. کره کاکائو داخل شکلات نیز بافت بستنی را دانه دانه می‌کند.

بهترین نوع پودر کاکائویی که می‌توان استفاده کرد پودر کاکائوی فرآوری شده هلندی است که رنگ تیره، طعم خالص و مقدار اسید کمتری دارد.

ساخت بستنی با بستنی ساز

کاسه بستنی ساز را ۲۴ ساعت پیش از اقدام به تهیه بستنی در فریزر قرار دهید. در اکثر دستورالعمل‌ها گفته می‌شود که بیس بستنی  را به مدت یک شب تا صبح روز داخل فریز قرار دهید اما در بستنی شکلاتی این ریسک وجود دارد که شکلات وقتی در فریزر قرار می‌گیرد به صورت دانه دانه در بافت بستنی در بیایید، به همین خاطر می‌توانید در هنگام ساخت بیس را داخل یم ظرف آب یخ قرار دهید تا کمی فرم گرفته و اصطلاحاً خود را بگیرد.

راز ترکیباتی که باعث می‌شود بستنی بافتی نرم و خوشمزه داشته باشد.

ترکیبات زیادی وجود دارد که باعث می‌شود بستنی بافتی نرم و خامه‌ای داشته باشد. برخی از نشاسته ذرت، خامه پنیری، ژله و ژلاتین گیاهی موادی برای این کار استفاده می‌کنند، اما استفاده از هر کدام از این ترکیبات جا و مکان خود را طلب می‌کند.

اما راز بزرگ این بستنی شکلاتی استفاده از شیر غلیظ شده شیرین است که می‌توانید از بازار تهیه کنید. علاوه بر طعم خوشمزه‌ای که به بستنی می‌دهد به غلیظ شدن بستنی و فرم گرفتن آن نیز کمک می‌کند و بافت آن را نرم می‌کند.

تا به اینجا با فوت‌وفن کار آشنا شدیم، حالا دست به کار شده و مواد لازم را تهیه کنید تا گام به گام نحوه ساخت بستنی شکلاتی را پیش برویم.

شیر غلیظ شده شیرین

طرز تهیه بستنی شکلاتی خانگی

مواد لازم:

۱۰۰ میلی‌لیر شکلات سیاه

۵۰ میلی‌لیتر شکلات شیری

۲ فنجان شیر پرچرب

۱ فنجان خامه

۳٫۴ فنجان شکر

۱٫۴ فنجان شیر غلیظ شده شیرین

۳ قاشق غذاخوری کاکائوی فرآوری شده هلندی

گام اول: کاسه بستنی ساز را در فریز قرار دهید

اگر ماشین بستنی ساز شما از آن نوعیست که لازم است پیش از استفاده کاسه ان در فریزر قرار گیرد حداقل ۲۴ ساعت قبل از اینکه اقدام به ساخت بستنی بکنید این کار را انجام دهید؛ اگرچه همانطور که در بالا نیز ذکر شد می‌توانید از یک ظرف آب یخ برای غلظ شدن بیس بستنی استفاده کنید.

گام دوم: ذوب کردن شکلات

شکلات‌ها را داخل یک ظرف ریخته و روی کتری یا یک قابلمه اب در حال جوش قرار دهید تا به آرامی ذوب شوند.

ذوب کردن شکلات

گام سوم: ترکیب بقیه مواد

شیر، خامه، شکر، شیر غلیظ شده و پود کاکائو را در یک ظرف بزرگ روی حرارت با هم ترکیب کنید به مدت ۲ دقیقه مخلوط را هم زده تا همه مواد با هم ترکیب شده و بعد از روی حرارت بردارید.

مخلوط کردن مواد بستنی

گام چهارم: ترکیب مخلوط به دست آمده با شکلات

یک ملاقه از مخلوط شیر را به شکلات ذوب شده اضافه کرده و خیلی خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شود. این کار را تکرار کرده تا همه مخلوط شیر با شکلات ترکیب شود.

طرز تهیه بستنی شکلاتی

گام پنجم: صاف کردن

در صورتی که نیاز هست می‌توانید مخلوط به دست امده از مرحله چهارم را از صافی رد کنید.

صاف کردن بستنی

گام ششم: استراحت دادن

مخلوط بستنی را به مدت ۲۰ دقیقه در داخل ظرفی حاوی آب و یخ قرار دهید و گاهی آن را هم بزنید.

گام هفتم: استفاده از بستنی ساز

طرز تهیه بستنی با بستنی ساز

مخلوط بستنی را داخل کاسه بستنی ساز بریزید. اجازه دهید بستنی ساز مخلوط را هم بزند تا به غلظتی شبیه به میلک شیک برسد. نزدیک به ۲۰ تا ۳۵ دقیقه زمان لازم است تا بستنی به این غلظت برسد.

گام هشتم: انتقال به فریزر

مخلوط را از بستنی ساز داخل ظرف مناسب ریخته و داخل فریزر قرار دهید تا فریز شود. دقت داشته باشید برای جلوگیری از ایجاد کریستال یخ روی بستنی، لایه رویی آن را با سلفون بپوشانید. بستنی را به مدت ۴۴ ساعت در فریزر قرار دهید تا کاملا فرم بگیرد. این بستنی را می‌توان به مدت ۲ هفته در فریزر نگهداری کرد.

بستنی شکلاتی

مشاهده کردید که می‌توان خیلی راحت و تنها با استفاده از شیر، خامه، شکلات و چند ماده اولیه ساده یک بستنی کاکائویی خانگی خیلی خیلی خوشمزه ساخت. بدون استفاده از ثعلب که سرطان‌زا بودن ان به اثبات رسیده است.

پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله آموزش تزیین و طرز تهیه انواع کیک تولد خانگی ساده زده و از ترکیب این دو یک کیک بستنی خوشمزه بسازید!

نظرات و پیشنهادات شما ؟

اگر تا به حال تجربه تهیه بستنی شکلاتی یا هر نوع بستنی دیگری را داشته‌اید برای ما و دیگر خوانندگان در قسمت نظرات شرح دهید که از چه روشی برای ساخت ان استفاده کردید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی