ضرر طلا برای مردان و زنان

دلایل علمی نشان دهنده فواید و ضرر طلا برای مردان و زنان

۱
دلایل علمی نشان دهنده فواید و ضرر طلا برای مردان و زنان
امتیاز دهی به نوشته

از قدیم الایام طلا و جواهرات یک کالای لوکس و تزئینی محسوب می شد که هر زنی را شیفته خود می کرد . امروزه طلا علاوه بر داشتن جایگاه بالا در صنعت مد و فشن ، در بازار نیز بعنوان یک فلز گرانبها مورد خرید و فروش قرار می گیرد . با این حال تاثیر این فلز بر بدن انسان از قدیم تغییری نداشته و ماهیت آن در هر دوره یکسان بوده است . اما آیا طلا برای برای انسان ضرر دارد ؟ ضرر طلا برای مردان و زنان ثابت شده است ؟ در ادامه این مطلب آی آر میکس از دید علمی به آن پاسخ میدهیم.

آیا واقعا طلا برای مردان ضرر دارد؟ مضرات و فواید طلا برای بدن

Benefits And Losses Of Gold For Men And Women

از همان زمان قدیم خواص مفید و درمانی طلا کشف و مورد استفاده افراد قرار می گرفت . شاید تعجب کنید که چگونه طلا می تواند برای بدن مفید باشد در حال که خیلی از افراد در خصوص ضرر طلا برای بدن صحبت می کنند. تحقیقات جدید تأیید کرده است که استفاده از طلا در مردان و زنان می تواند علائم و نشانه های آرتریت روماتوئید را در بخش قابل توجهی از مبتلایان بهبود بخشد. شما چه فکر می کنید ؟

  • آیا ضرر طلا برای مردان از نظر علمی و پزشکی ثابت شده است ؟
  • دلیل علمی حرام بودن طلا برای مردان چیست ؟
  • آیا واقعا طلا برای مردان ضرر دارد؟

در صورتی که مایلید جواب سوالات فوق را بیابید به ما در ادامه مقاله همراه باشید .

ضرر طلا برای بدن انسان

فواید استفاده از طلا برای مردان و زنان

اگر یک فرد طلای خالص (طلای ۲۴ عیار) را بر روی یک ناحیه عفونت یا یک نقطه زخم قرار دهد گفته می شود که می تواند زخم را بهبود بخشد و عفونت را کنترل کند. علاوه بر این، در زمان های قدیم، این اعتقاد وجود داشت که طلا دارای انرژی است و باعث ارتعاش گرم و آرام بخش بدن می شود که برای بهبودی امراض بسیار مناسب است؛ زیرا زمانی که بدن آرام می شود عروق خونی در سلول ها باز می شوند خون می تواند براحتی در بافت های بدن حرکت کند. در اثر حرکت خون سلول های جدید جایگزین سلول های مرده قدیمی می شوند و بدین ترتیب بدن سلامتی خود را مجددا بدست می آورد .

اثر آرامش بخش طلا بر روی بدن انسان

اعتقاد بر این است که طلا اثر آرامش بخش دارد. طلای ۲۴ عیار دارای بافت نرم است هنگامی که با فلزات دیگر ترکیب شود سخت تر می شود و بدنبال آن اثرات خود را نیز از دست می دهد.

اثر آرامش بخش طلا بر روی بدن انسان

در هر صورت آسیبی نمی بیند

طلا یک ماده معدنی طبیعی و غیر سمی است و هیچ ارتباطی با سایر داروها ندارد و به راحتی توسط بدن تحمل می شود. ضرر طلا برای بدن شایعه بوده و  پوشیدن زیورالات طلایی هیچ عارضه ای به دنبال نخواهد داشت .

گردش خون

از طلا برای بهبود گردش خون استفاده کنید. پوشیدن طلا جریان اکسیژن را به تمامی بافت های بدن منتقل می کند و از این طریق کمک می کند تا خود را نسبت به بروز بیماری های مختلف بیمه کنید.

تنظیم دمای بدن

طلا برای تنظیم کنترل دمای بدن بسیار مفید است.  که از بدن در مقابل تغییرات دمای خارجی محافظت می کند و همچنین باعث تقویت ایمنی می شود.

علائم آرتروز

 تحقیقات جدید تأیید کرده است که استفاده از طلا می تواند علائم و نشانه های آرتریت روماتوئید را در بخش قابل توجهی از مبتلایان بهبود بخشد  .

آیا طلا می تواند به بدن صدمه برساند ؟

طلا خیلی بیشتر از یک فلز زرد گرانبهاست. برای چندین دهه پزشکان از آن برای درمان آرتریت روماتوئید، آسم و انواع اختلالات دیگر استفاده می کردند. تا به امروز داروهای زیادی جایگزین طلا شده اند زیرا هنوز برخی بر این باور هستند که شایعه مضرات طلا برای نوزاد پسر و مردات واقعی است. در حالی که تحقیقات جدید از امکان استفاده از طلا برای درمان برخی از سرطان ها خبر می دهد.

آیا طلا می تواند به بدن صدمه برساند ؟

مکانیسم عملکرد طلا در بدن

به منظور شناسایی بیماران که در معرض خطر عوارض جانبی پوشش طلا هستند، دانشمندان سال ها تلاش کرده اند دقیقا مشخص کنند طلا چه واکنش هایی در بدن انسان دارد . از یک سو، طلا به مهار سیستم ایمنی بدن کمک می کند و از سوی دیگر طلا می تواند یک واکنش آلرژیک ایجاد کند، که پاسخ ایمنی نامناسبی به همراه دارد. شماره دسامبر ۲۰۰۸ “مجله ایمونولوژی” نشان می دهد که این دو فعالیت با هم همپوشانی دارند. در حالی که طلا برخی سلول ها ایمنی به دنبال دارد در برخی سلول ها التهاب ایجاد می کند و این سوال را به وجود می آورد که ضرر طلا برای بدن چیست؟

آلرژی به طلا

یکی از شایع ترین ضرر طلا یک واکنش آلرژیک است. طلا با اتصال به پروتئین های خاصی در سلول های ایمنی بدن و تداخل با تولید مواد شیمیایی التهابی باعث کاهش آرتروز و دیگر بیماری های التهابی می شود . با این حال، زمانی که طلا به این پروتئین ها متصل می شود، شکل آنها تغییر می کند. این کار باعث می شود سیستم ایمنی بدن پروتئین را شناسایی نکند و آن را عامل خارجی قلمداد کند . نتیجه این اشتباه آلرژی است . در برخی موارد، واکنش های آلرژیک به طلا ممکن است رخ ندهد و یا چندین ماه طول بکشد تا اثرات ان پدیدار شوند.

ضرر طلا ؛ عوارض جانبی احتمالی استفاده از طلا

طلا می تواند در چندین ارگان بدن تولید سم نماید. استفاده از طلا در دهان می تواند سبب بروز اسهال شود. آلرژی به طلا می تواند باعث خارش و قرمزی پوست شود. یکی دیگر از عوارض استفاده از طلا از بین بردن مغز استخوان است که می تواند به کم خونی، خونریزی یا عفونت منجر شود، در درمان های طلایی آسیب های کلیه و کبد نیز نسبتا رایج هستند، بنابراین وقتی که شما در حال استفاده از طلا برای درمان امراض خود هستید عملکرد ارگان ها باید کنترل شود تا نسبت به هر گونه واکنش سمی به طلا، درمان متوقف شود .

در نظر داشته باشید

طلا به عنوان یک داروی سرکوب کننده ایمنی بدن برای سال های زیادی مورد استفاده قرار گرفته است. اگرچه امروزه کمتر مورد استفاده قرار می گیرد، برای مثال، از فرمولاسیون جدیدی مانند نانوذرات طلا برای درمان آرتریت روماتوئید و سرطان استفاده می شود. اگر در حال حاضر بیماری کبد یا کلیه دارید، نباید از طلا استفاده کنید زیرا ممکن است به این اعضای بدن آسیب برساند. دکتر شما بهترین منبع اطلاعات در مورد استفاده و خطرات استفاده از طلا برای درمان بیماری های مختلف است.

اگر از خواندن این مقاله لذت بردید، همچنین پیشنهاد می‌کنیم مقاله روش درمان طبیعی ریزش مو مردان با شامپو، حنا، آلوئه ورا، چای سبز و .. در خانه را مطالعه نمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مقاله تلاش کردیم تا اطلاعات کاملی را در خصوص فواید و مضرات طلا برای مردان و زنان در اسلام برای شما شرح دهیم. آیا تا به حال از طلا برای درمان بیماری ها استفاده کرده‌اید؟ علاوه بر موارد فوق نکات دیگری در مورد طلا می دانید؟ نظرات خود را با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

تبلیغات متنی