How Tank Sensors Work

آموزش تصویری تعمیر آمپر بنزین ماشین پراید، سمند و .. در خانه

۱۱
آموزش تصویری تعمیر آمپر بنزین ماشین پراید، سمند و .. در خانه
نمره 3.3 از 22 رای

آیا آمپر بنزین ماشین شما به درستی کار نمی کند؟ آیا با پر کردن باک تغییری در آمپر بنزین خود مشاهده نمی کنید؟ این موضوع فقط در خودروی شما رخ نداده و افراد زیادی با آن مواجه می شوند. تعمیر آمپر بنزین دشوار نیست اما ابتدا باید مشکلات آن را پیدا کرد. با آی آر میکس همراه باشید تا پیرامون تعمیر آمپر بنزین ماشین پراید، سمند چند نکته را با هم بررسی کنیم.

علت خرابی آمپر بنزین ۲۰۶ و پژو ۴۰۵ چیست ؟ آموزش رفع مشکل آمپر بنزین

What are the reason of Gas Tank Breakdown and How Should i Fix it

اغلب سنسورهای آمپر بنزین بازوی شناور مکانیکی و رئواستات دارند. وقتی بازوی مکانیکی به نقطه پایین خود یا جایگاه خالی می رسد، مقاومت جریان درجه آمپر به صفر نزدیک می شود. وقتی که بازو بالا می رود، مقاومت جریان هم بالا می رود و به عدد ۲۰۰ اهم می رسد. مقاومت همان چیزی است که درجه را بالا و پایین می برد.

ساختار کلی آمپر بنزین

معمولا علت خرابی آمپر بنزین این استکه بازوی مکانیکی نتواند به درستی به فعالیت کند. این اختلال اغلب به واسطه عمر زیاد دستگاه یا خرابی های دیگر رخ می دهد. نتیجه این موضوع بالا ماندن یا پایین ماندن درجه آمپر خواهد بود. به طور کلی شما تغییرات بنزین در ماشین خود را در نشانگر آمپر مشاهده نخواهید کرد.

اختلال دیگر زمانی رخ می دهد که رئواستات وضعیت الکتریکی صحیحی را به درجه آمپر منتقل نکند. ممکن است در این حالت بازوی مکانیکی به خوبی فعالیت کند و ایراد فقط از رئو استات باشد.

مشکلات آمپر بنزین چگونه هستند؟

اگر درجه آمپر بنزین خالی به نظر برسد اما بنزین کافی در باک وجود داشته باشد، قطعا مشکلی در ماشین خود دارید. بخش سخت ماجرا اینجا است که اختلال شما الزاما مربوط به آمپر نمی شود. آمپر شما ممکن است حتی بعد از پیمودن چند صد کیلومتر، همچنان بنزین کامل ماشین را نشان دهد. البته این موضوع دلنشین به نظر می رسد و بیانگر سوخت پایین خودروی شما خواهد بود! اما قطعا مشکلی وجود دارد و باید به دنبال تعمیر آمپر بنزین ماشین  خود باشید.

 ثابت ماندن آمپر و تعمیر آمپر بنزین ماشین

به طور کلی مشکلات آمپر بنزین شامل این سه مورد اصلی می شود:

۱) رگولاتور ولتاژ (محدود کننده ولتاژ) یا نشانگر آمپر بنزین دچار مشکل و نقص شده باشد.

۲) اختلالی در واحد ارسال کننده به وجود آمده باشد.

۳) سیمی که به درون خودرو و آمپر می آید با مشکل مواجه شده باشد.

پاک کننده الکتریکی

و به طور کلی برای بررسی و انجام تعمیر آمپر بنزین به این ابزار نیاز دارید:

  • مولتی متر
  • دفترچه راهنمای خودرو
  • پاک کننده الکتریکی
  • محلول پاک کننده بنزین

تعمیر آمپر بنزین ماشین پراید و ۲۰۶ خود را چگونه انجام دهیم؟

اگر به هر دلیلی که بالاتر توضیح داده شد، آمپر بنزین خودروی شما کار نمی کرد، نیاز به تعمیر یا تعویض آن وجود دارد. صبر و حوصله اولین نکته مهم در تعمیر آمپر بنزین می باشد و همانند تعویض روغن موتور که قبلا توضیح داده شد، اگر عجول هستید، همین حالا به تعمیرکار مراجعه کنید!

تعمیر کار ماشین

۱) دفترچه راهنمای خودروی خود را مطالعه کنید. به طور کلی در ابتدای هر فعالیت تعمیری در خودرو، باید دفترچه راهنمای خودروی خود را مطالعه کنید. معمولا در این دفترچه ها چند مرحله ساده برای بررسی سلامت آمپر بنزین وجود دارد و گاهی هم شرکت سازنده، اقدام به انتشار اختلالات معمول و روش های ساده رفع آن ها می کند.

۲) جعبه فیوز را باز کنید. بعد از برداشتن جعبه فیوز، وضعیت پنل آمپر بنزین را بررسی کنید. اگر مشکل از این قسمت است، باید آن را تعویض کنید. به یاد داشته باشید که هر جا احساس کردید مشکل از دست شما خارج است، به متخصص مراجعه کنید.

۳) واحد ارسال کننده را بررسی کنید. برای انجام بررسی صحیح باید باک را با بنزین پر کرد. برای بررسی واحد ارسال کننده و مقاومت باید مولتی متر داشته باشید. در این قسمت از رفع مشکل آمپر بنزین ۲۰۶ ،پراید و .. نیاز به دانش الکتریکی وجود دارد زیرا خودروهای مختلف، حالت های مختلفی دارند و نمی توان پیشنهادی یکسان برای همه آن ها داد.

واحد ارسال کننده

۴) برسی خرابی آمپر بنزین ؛ این بررسی نسبت به مراحل دیگر کمی آسان تر خواهد بود. با کمک دفترچه راهنمای خودروی خود، شیشه آمپر و در صورت لزوم داشبورد ماشین را باز کنید. این فعالیت را با دقت و حوصله انجام دهید تا صدمه ای ناخواسته به خودرو وارد نکنید.

مولتی متر را روی ۲۰V DC تنظیم و سیم کشی آمپر را بررسی کنید. ولتاژ دریافتی آمپر باید ۱۲ ولت باشد. اگر ولتاژ صحیح بود، پس اختلال از آمپر خواهد بود. در این حالت باید تعمیر آمپر بنزین خود را انجام دهید. اما اگر ولتاژ پایین بود، مرحله بعدی را دنبال کنید و مشکل از آمپر بنزین شما نیست.

مولتی متر

۵) سیم کشی منطقه مربوطه را بررسی کنید. این مرحله هم سخت نیست اما زمان زیادی لازم خواده داشت زیرا باید با چشم شرایط تمام سیم های منطقه را بررسی کنید. اگر سیمی شل شده، آن را سفت کنید، اگر خاک گرفته و کثیف است، آن را تمیز کنید. اگر سیمی زدگی یا خوردگی دارد، آن را تعویض کنید. در صورتی که مشکل شدید بود، حتما به متخصص و تعمیرکار مراجعه کنید و به یاد داشته باشید که تعمیرات خودرو و مسائل مرتبط با بنزین، مسائلی جدی هستند. این گونه مسائل نیازمند توجه و هشدارهای افراد حرفه ای خواهد بود.

تعمیر آمپر بنزین پراید و تیبا

به طور کلی برای تعمیر آمپر بنزین پراید و تیبا و خانواده سایپا، عیب یابی اولیه شامل چند مسئله می شود. همانطور که بالاتر توضیح داده شد، آمپر این ماشین ها ممکن است حرکت نکند که این موضوع به دلیل اختلال گیج یا اختلال در مونتاژ کارخانه خواهد بود. گاهی اوقات هم آمپر حرکت می کند اما نوسان غیر عادی دارد. در تمام این موارد باید روش های ارائه شده در این مطلب را به کار گرفت.

تعمیر آمپر بنزین پراید و تیبا

گاهی اوقات آمپر بنزین پراید و تیبا یا خانواده سمند و پژو، مقدار بنزین را به درستی نشان نمی دهد. در این حالت علل مختلفی وجود دارد که شاید ناشی از فرسوده شدن رئوستا، خارج شدن مجموعه از حالت کالیبره و نقص در نشانگر مجموعه کیلومتر شمار باشد. باز هم با وسایل و روش های بالا باید شرایط را بررسی و در صورت داشتن توانمندی، تعمیرات لازم را اعمال نمایید.

فیلم آموزشی تعمیر آمپر بنزین ماشین

 

نظرات و پیشنهادات؟

امروز در آی آر میکس در مورد آموزش تصویری تعمیر آمپر بنزین ماشین پراید، سمند و .. در خانه صحبت کردیم. اگر در این رابطه نکته، پیشنهاد یا تجربه ای دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱۱ دیدگاه

  1. Nagi chamani گفت:
    6

    علت اینکه آمپر اول پر نشوند میده بعدی دقیقه میره پایین چیست

  2. مجله آموزشی و تصویری گفت:
    0

    اجازه دارم مقاله رو توی سایت خودم پست
    کنم؟

  3. سعید گفت:
    2

    سلام پرایدم مدل۸۳انژکتورمیباشد.آمپر بنزینم از کار افتاد.درجه داخل باک رو عوض کردم.(مدل فابریکی خودش فلزی بود ولی من پلیمری انداختم)الان گیج رو بیرون از باک امتحان میکنم آمپر دقیق کارمیکند ولی میندازمش داخل باک کار نمیکنه و باک خالی نشان میده و چراغشم روشنه.آیا همون مدل فلزی بندازم روش کارمیکنه یا مشکل از جای دیگس؟درضمن کیلومتر ماشینمم مدل پایینی بود پارسال عوضش کردم مدل بالایی

  4. دکتر محسن نصیروند گفت:
    3

    سلام.مطالب خوبی بود،بیشترین ایراد در امپر بنزین مربوط میشود به مجموعه شناور و قطعه مکانیکی چسبیده به پمپ بنزین در باک خودروها و در مرتبه بعد فیوز،سیم کشی و پشت امپرها.نصیروندمحسن.با تشکر.

  5. مرتضی گفت:
    -3

    سلام ،عقربه بالا وپایین حرکت میکنه ولی مقدار بنزین رادقیق نشون نمیده علتش چیه

  6. محمد گفت:
    1

    سلام
    آمپر بنزین با اینکه شناور رو عوض کردم مثل قبل از یه جایی پایین تر نمیره تا روشنه بالاست خط اولی ایستاده پایین تر نمیره .چیکار کنم؟؟؟!

    • کامبیز گفت:
      1

      سلام منم همین مشکل رو دارم امپر بنزین باک خالی رو یه خط پر نشون میده و اون خط اخر رو پایین نمیاد ، چن تا شناور باک بنرین نو رو هم امتحان کردم و یازم همین مشکل بود، ممنون میشم راهنمایی کنید

      • علی گفت:
        1

        منم این مشکلو دارم گیج نو گذاشتم از خانه اول دیگه پایین تر نمیاد ولی وقتی سیوچ رو میبندم امپر میاد پایین یعنی دیوانم کرده، چراغ بنزین هم روشن نمیشه ذلیل و علیلم کرده

    • سلام گفت:
      0

      بله منم این مشکلو دارم ودلیلسچش رو هم نمیدونم

  7. ارمان گفت:
    1

    سلام.بنده یک ماشین ساینا sدارم .و دوروز پیش بنزین زدم باک ماشین پر شد وقتی که عقربه بالا رفت نمایش کامل پرشدن باک را نشان داد.۸۰کلیلو متر رفتم ولی عقربه پایین نیامد.
    ۲-ودرهمین حال وقتی Acکولر را میزنم جهت خنک کاری جفت فن ماشین کار میکند ودرضمن از Acکولر خارج میشم جفت فن خاموش و وقتی امپر بالامیرود دیگه امپر پایین نمی اید چه در حالت خاموش چه در حالت روشن.مشکل چیست

تبلیغات متنی